Land Rover Freelander Club Forum Index Land Rover Freelander Club
Welkom op het forum! Hier kan je terecht voor alles i.v.m. de Land Rover Freelander!!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 ProfileProfile   You have no new messagesYou have no new messages   Log out Log out  

Waar of niet ---> Colour updates (Japan)

 
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Freelander nieuws
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bompie
ne goeie stevige vette freelander
ne goeie stevige vette freelander


Joined: 06 Oct 2010
Posts: 958
Location: Geluwe

PostPosted: Thu Apr 14, 2011 11:04 pm    Post subject: Waar of niet ---> Colour updates (Japan) Reply with quote

Hey,

Net volgend bericht op www.disco4.co.uk gelezen:


"Note from dealer:-

Due to the recent Earthquake problems in Japan, the Country that supplies Land Rover with their paint for their product range, have with immediate effect had to make some colour changes.

As you have an order for a NEW Range Rover EVOQUE – this will affect your colour choice when ordering your new car.

This information has come into force will immediate effect – Wednesday 13th April 2011

The 15 affected colours are Santorini Black, Stornoway Grey, Lago Grey, Firenze Red, Baltic Blue, Bali Blue, Kosrae Green, Nara Bronze, Rimini Red, Rousillon Red, Aintree Green, Colima Lime, Barolo Black, Havana and Mauritius Blue.

Replacement Colours - to be introduced in June and maintained in place for several months until further notice:

Santorini Black will be replaced with Sumatra Black (previously used on 08MY Freelander)
Stornoway Grey will be replaced with Orkney Grey (identical to the Jaguar colour Lunar Grey)
Baltic Blue will be replaced with Buckingham Blue (previously used on 10MY Solihull products)
Kosrae Green will be replaced with Galway Green
Removed Colours - no longer available on orders from June onwards. These colours will not be reintroduced:

Bali Blue (not available on Discovery and Range Rover Sport from 22/04/11)
Lago Grey
Rimini Red
Removed and Delayed Colours - not available on orders from June onwards. Reintroduction timing to be confirmed:

Nara Bronze
Firenze Red* (will not be introduced on Freelander in May. Limited availability for Freelander LE2 only)
Aintree Green
Colima Lime*
Mauritius Blue*
Barolo Black
Havana
Rousillon Red (limited availability for 11MY Range Rover Ultimate Edition only)
*Plan to introduce on Range Rover Evoque in Q1 2012

9 Unaffected Colours:

Fuji White
Zermatt/Indus Silver
Siberian Silver
Galway Green
Ipanema Sand
Bournville
Marmaris Teal
Tamar Blue
Keswick Green"


Iemand die er iets meer vanaf weet of iets dergelijks heeft vernomen?
'k Heb een poosje geleden in het nieuws wel eens opgevangen dat er een fabriekje in Japan "was" die instond voor de productie van een speciaal pigment voor rode en zwarte lak en dat dit dus wel eens een probleem kon worden voor de auto-industrie...

'k Ben eens benieuwd!
Back to top
View user's profile Send private message
Sompele
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 20 May 2010
Posts: 200
Location: Tielt

PostPosted: Fri Apr 15, 2011 12:52 am    Post subject: Reply with quote

Dit klopt volledig, heb geen idee of de kleurveranderingen die hier staan kloppen, maar in die regio is inderdaad een bedrijf gevestigd dat als enige ter wereld enkele componenten voor bepaalde verven aanmaakt (omdat de grondstoffen enkel daar te vinden zijn), de fabriek werd ontruimd en er moest na de aardbeving bekeken worden hoe het werder moest. Als je de enige leverancier ter wereld bent en je kan enkele maanden niet produceren, reken maar uit ... valt niet meer in halen.

Thе necessity οf the featured item colouring thаt gives cars the festive gleam hаѕ stirred automakers tο at the moment shorten orders οn vehicles іn сеrtаіn shades οf black, red аnd οthеr colors.

Major automakers, together with Chrysler Group LLC (FIA.MI), Toyota Motor Co (7203.T), General Motors Co (GM.N) аnd Ford Motor Co (F.N) υѕе thе pigment, called Xirallic, constructed аt οnlу the single bureau іn thе universe — thе Onahama plant nearby thе Fukushima-Daiichi chief energy hire іn Japan.
Back to top
View user's profile Send private message
krispy
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 31 May 2010
Posts: 99
Location: oud-heverlee(belgie)

PostPosted: Fri Apr 15, 2011 5:53 pm    Post subject: Reply with quote

Oef zo te zien gaat mijne FL2 in bali blue dan toch door kunnen voor 18 mei Wink

Wel spijtig dat gans de wereld afhangt van een fabriekske , niet echt slim he.

Had in februari ne keer kontakt opgenomen met de invoerder van BELUX en deze bevestigde mij dat dit kleur slechts 2 maal werd besteld tijdens 2010-2011 modellen , de mijne en nog 1 andere ( stond in 2010 op salon ). Dus het blijft voor belgie-luxemburg toch nog iets UNIEKS

Hier doen de kleuren zwart / stormgrijs / zilver en lago grijs het super volgens de invoerder.

MAW ik ga opvallen tussen de grijze massa Laughing

Dit had ik ook al voor met mijne FL1 in Cobalt blue
Op die 11 jaar tijd heb ik er nog maar 3 in belgie tegen gekomen
( eentje van eupen ( stond ook dikwijls op de parking in Oostende achter de kazerne ) ook 3 deurs en een 5 deurs van kwee ni waar )

_________________
FL I 3deurs 2.0 EXDi Cobar Blue
Freelander 2 S TD4 Bali Blue
MBK MOBYX X7 Bali Blue

Album http://picasaweb.google.com/krisdeschoenmaekers
Back to top
View user's profile Send private message
Mathias
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 01 Dec 2009
Posts: 2463

PostPosted: Fri Apr 15, 2011 7:30 pm    Post subject: Reply with quote

klein vraagje, Cobalt Blue, is dat dan de blauwe kleur die ik ook heb?
ik weet enkel dat het donkerblauw is, maar vraag me dit nu eigenlijk wel eens af Smile

grtz

_________________
Mathias' Freelander I TD4 '04
"Debbie" Land Rover Series 1 80 inch '52
Back to top
View user's profile Send private message
krispy
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 31 May 2010
Posts: 99
Location: oud-heverlee(belgie)

PostPosted: Fri Apr 15, 2011 8:39 pm    Post subject: Reply with quote

klein vraagje, Cobalt Blue, is dat dan de blauwe kleur die ik ook heb?
ik weet enkel dat het donkerblauw is, maar vraag me dit nu eigenlijk wel eens af

Neen kijk maar op mijn avatar

dat is cobalt blue

is blauw-groen achtig en zeker niet zeer donker
Is wel iets donkerder in zon licht dan gewoon maar niet zoals het uwe ( volgens u avatar )
Zou het uwe niet Buckingham Blue kunnen zijn ?

_________________
FL I 3deurs 2.0 EXDi Cobar Blue
Freelander 2 S TD4 Bali Blue
MBK MOBYX X7 Bali Blue

Album http://picasaweb.google.com/krisdeschoenmaekers
Back to top
View user's profile Send private message
Will
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 29 Jun 2006
Posts: 1497
Location: Vlaams Brabant of N50 57.766 E4 15.165

PostPosted: Fri Apr 15, 2011 9:48 pm    Post subject: Reply with quote

Het zit er dik in, gezien de locatie van dat fabriekje, dat de volgende lading nieuwe kleuren zelfs zullen oplichten in het donker. Crying or Very sad

Ik heb echt schrik wat de toekomst gaat brengen. Niet vergeten dat al het radioactief water dat al in de oceaan terechtgekomen is radioactief blijft en dat het zich alleen maar mengt met al de rest, dus de westkust van de US moeten niet al te gerust zijn volgens mij en na verloop van tijd zullen de oostkust en Europa ook wel aan de beurt komen vrees ik. Eet meer vis, is een bom van gezondheid ........

_________________
Will

MY01 Td4 auto 5dr. SE Epsom green.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Freelander nieuws All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1
Watch this topic for replies
 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You can edit your posts in this forum
You can delete your posts in this forum
You can vote in polls in this forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Abuse - Report Abuse - TOS & Privacy.
Powered by forumup.be free forum, create your free forum! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.061