Land Rover Freelander Club Forum Index Land Rover Freelander Club
Welkom op het forum! Hier kan je terecht voor alles i.v.m. de Land Rover Freelander!!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 ProfileProfile   You have no new messagesYou have no new messages   Log out Log out  

vraagje over verzekering

 
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Algemeen
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sebke
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 25 Aug 2010
Posts: 5
Location: machelen vlaams brabant

PostPosted: Sun Jan 30, 2011 7:36 pm    Post subject: vraagje over verzekering Reply with quote

Ik heb een vraagje voor de jongeren(ikzelf 19jaar) die hier met een freelander rijden. Voor de verzekering hoeveel jullie betalen(niet bij uw ouders of zo, alles op uw eigen naam) als jullie dat willen zeggen natuurlijk mag in een pb natuurlijk ook.
Meer bepaalt over de freelander 2.0 turbo di.
Want als ik een simulatie van een autoverzekering bereken zou ik een 1500euro(en zelfs meer) moeten betalen voor een freelander 2.0 turbo di 97pk van 1998.En dat is toch een beetje veel. Confused


mvg sebke
Back to top
View user's profile Send private message
krispy
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 31 May 2010
Posts: 99
Location: oud-heverlee(belgie)

PostPosted: Sun Jan 30, 2011 8:31 pm    Post subject: Reply with quote

Hoi Sebke,

Gezien U leeftijd zou dit wel kunnen kloppen ( de verzekeringen worden pas aanzienlijk goedkoper als men + 25 jaar is).

De leeftijd van de auto speelt geen rol bij het te betalen bedrag.
Ik heb op het werk ook een paar collega's die meer dan 1300 euro verzekering betalen omdat ze pas 21 jaar oud zijn en die rijden dan nog met kleine 2de hands auto's rond. ( < 80 Pk's ).
Er is zelf eentje die met eene van 235 pks en deze betaald dan ook meer dan 2800 euro per jaar voor een auto van 9 jaar oud en slechts 9000 euro heeft gekost.

Het beste is eens een beetje rond te kijken en er dan de beste uit te halen , maar verwacht geen spectaculaire verschillen volgens mij.

Succes met de zoektocht

_________________
FL I 3deurs 2.0 EXDi Cobar Blue
Freelander 2 S TD4 Bali Blue
MBK MOBYX X7 Bali Blue

Album http://picasaweb.google.com/krisdeschoenmaekers
Back to top
View user's profile Send private message
Mathias
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 01 Dec 2009
Posts: 2463

PostPosted: Sun Jan 30, 2011 8:58 pm    Post subject: Reply with quote

Best eens kijken waar uw ouders verzekerd zijn met bvb auto, brandverzekering, levensverzekering, enzovoort.
Daarna na ditzelfde kantoor gaan en informeren naar een autoverzekering op uw naam. Aanhalen dat de ouders al jaren goede klant zijn en vragen achter een goede prijs.
Ook eventueel verschillende prijsoffertes van verschillende plaatsen aanvragen en ze uitspelen tegen elkaar.

Rekening houden dat je meestal het eerste jaar veel betaalt en het jaar erna een groot! stuk minder.

Ikzelf was ook 21 toen ik mijn FL kocht (TD4 met 112pk) en het eerste jaar was ook nogal hoog van verzekering (alhoewel ik zeker ben dat het absoluut geen 1500 was)
en nu het weede jaar betaalt en was bijna de helft minder!

dus veel succes met de zoektocht naar een goeie en eerlijke verzekeringsagent Smile

grtz Mathias

_________________
Mathias' Freelander I TD4 '04
"Debbie" Land Rover Series 1 80 inch '52
Back to top
View user's profile Send private message
JH.
een tamelijk stevig freelanderke
een tamelijk stevig freelanderke


Joined: 11 Aug 2009
Posts: 118

PostPosted: Mon Jan 31, 2011 4:35 pm    Post subject: Reply with quote

Zorg alvast dat je GOED verzekerde bent, en dat gaat het niet over de prijs.

Vele aanbieders van verzekeringen claimen dat ze de goedkoopste zijn ... en dat zijn ze ook als je enkel de prijs vergelijkt met de concurrentie. Maar wat krijg je ervoor in de plaats?

Je hebt minsten een BA (Burgerlijke Aansprakelijkheid) nodig .. en dat is waar het mee begint. Dit is wat iedereen aanbiedt .. en die prijzen liggen echt heel dicht bij elkaar.

Maar nu begint het echte werk.

Een verzekering Rechtsbijstand is een nuttig iets ... Een advocaat in een geschil uit je eigen zak betalen is onbetaalbaar bij aanslepende geschillen. Verder doet dit tikkeltje meer voor jou al waar je zelf de weg niet in kent. Ook procedureclaims tegen andere verzekeraars hoort hierbij.

Tenslotte is ook een Bestuurdersverzekering niet onbelangrijk. Net diegene die met de auto rijdt is niet verzekerd, en daar gaat het toch tenslotte om.
Back to top
View user's profile Send private message
SanderV
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 10 Jan 2009
Posts: 83
Location: Baasrode

PostPosted: Tue Feb 01, 2011 6:15 pm    Post subject: Reply with quote

Hey
Ik heb een freelander 1.8 120pk van mijn 19jaar ongeveer.
De wagen staat op mijn naam maar zit wel bij de verzekeringsagent waar mijn ouders bijzitten.
Het eerste jaar betaalde ik om en bij de €900, maar overlaatst heb ik een brief gekregen omdat ik 3 jaar ongevalvrij ben en dus ging er een mooie percent van de prijs:p.
Heb eerst 1 jaar met een andere wagen rondgereden dus nu 2jaar met freelander en zit aan €700 op jaarbasis zoiets.
Heb niet te klagen als ik vergelijk met vrienden van me, die zitten ook rond die prijs voor een 75pk wagen.

Mvg Sander
Back to top
View user's profile Send private message
sebke
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 25 Aug 2010
Posts: 5
Location: machelen vlaams brabant

PostPosted: Tue Feb 01, 2011 10:13 pm    Post subject: Reply with quote

Al bedankt voor de reacties allemaal Wink , ik zal eens goed moeten gaan vergelijken en eens horen bij de verzekeringsmaatschappij van mijn ouders.
Back to top
View user's profile Send private message
Koenb
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 2

PostPosted: Mon Oct 01, 2012 11:06 pm    Post subject: Reply with quote

ik zit nu ook in zo'n situatie, vraag me af of er echt veel te besparen valt. overstappen is vaak een gedoe namelijk..

_________________
besteautoverzekeraar.nl
Back to top
View user's profile Send private message
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Tue Oct 02, 2012 5:00 pm    Post subject: Reply with quote

Mijn broer is 24. hij rijdt met een Kangoo 1.9D slechts 65Pk...

Hij betaalt rond de 1000eur... Dat zal naar het schijnt niet veel zakken tot hij 27 jaar is.

Vroeger reed hij met de wagen op ons ma haar naam en was het 370 EUR..

Naar het schijnt is nu (of zijn ze ermee bezig) de leeftijd nog opgetrokken met 2 jaar waar je maximum voor betaald.

Het beste is de wagen op naam van je ouders te zetten en jou erbij te zetten als regelmatige bestuurder. Zo betaal je niet veel en zakt je bonus malus wel mee. Als je dan later een wagen op jouw naam zet start je meteen met een lage bonus malus...indien je ongevalvrij reed :p

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Algemeen All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1
Watch this topic for replies
 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You can edit your posts in this forum
You can delete your posts in this forum
You can vote in polls in this forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Abuse - Report Abuse - TOS & Privacy.
Powered by forumup.be free forum, create your free forum! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.114