View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MartinV nen echte vrijlander!!
Joined: 20 Aug 2010 Posts: 1528 Location: Poortugaal
|
Posted: Thu Mar 14, 2013 10:34 pm Post subject: |
|
|
silkwood wrote: | Neurotisch of de Dot4??
laat maar. Je hoeft niet te reageren. |
Nee..kggrrrt...ggnnrrttt..ik reageer niet...kkkggg mmppfff..nee..ik doe het niet kgggg... _________________ D3 HSE TDV6 stornoway grey
Muddy Boy en Deedrie.
https://www.facebook.com/#!/martveld |
|
Back to top |
|
|
t-ke Vrijlander-mod
Joined: 19 Nov 2007 Posts: 1357 Location: N51.0662/E4.3581
|
|
Back to top |
|
|
silkwood Vrijlander-mod
Joined: 14 Jul 2008 Posts: 2611 Location: Eijsden, Nederland
|
|
Back to top |
|
|
silkwood Vrijlander-mod
Joined: 14 Jul 2008 Posts: 2611 Location: Eijsden, Nederland
|
Posted: Fri Mar 15, 2013 8:48 pm Post subject: |
|
|
Onderdelen zijn besteld bij BritishParts UK
http://britishparts.co.uk/
Ken het bedrijf verder niet, maar zag er goed uit en communicatie verliep soepel. Prijs heel erg oké.
Meteen een filter kit laten overkomen. _________________
https://picasaweb.google.com/108825569965543438716
Silkwood's Java Black Freelander Td4, 5 drs, bjr 10-2005 |
|
Back to top |
|
|
MartinV nen echte vrijlander!!
Joined: 20 Aug 2010 Posts: 1528 Location: Poortugaal
|
Posted: Fri Mar 15, 2013 8:49 pm Post subject: |
|
|
Dus...volgende week inbouwen en gaan met die banaan ? _________________ D3 HSE TDV6 stornoway grey
Muddy Boy en Deedrie.
https://www.facebook.com/#!/martveld |
|
Back to top |
|
|
silkwood Vrijlander-mod
Joined: 14 Jul 2008 Posts: 2611 Location: Eijsden, Nederland
|
Posted: Fri Mar 15, 2013 8:56 pm Post subject: |
|
|
Yep.
Voorlopig in een Kia Cee'd station van de zaak onderweg. Van de ene kant is het natuurlijk wel lekker als je ziet wat er allemaal voor 'n snufjes in zitten voor die prijs. En, het is ook wel weer eens lekker om laag over het asfalt te vlie... rijden
Dan te bedenken dat zo'n Freelander 1 in 2005 rond de 43.000,-- euro gekost heeft en er toch heel wat ontbreekt wat vanzelfsprekend was bij andere auto"s uit die tijd.
Toen reed ik een Laguna, nog niet eens de duurste uitvoering maar had toch veel meer dan de Freelander die een pak duurder was. _________________
https://picasaweb.google.com/108825569965543438716
Silkwood's Java Black Freelander Td4, 5 drs, bjr 10-2005 |
|
Back to top |
|
|
MartinV nen echte vrijlander!!
Joined: 20 Aug 2010 Posts: 1528 Location: Poortugaal
|
|
Back to top |
|
|
silkwood Vrijlander-mod
Joined: 14 Jul 2008 Posts: 2611 Location: Eijsden, Nederland
|
|
Back to top |
|
|
MartinV nen echte vrijlander!!
Joined: 20 Aug 2010 Posts: 1528 Location: Poortugaal
|
Posted: Fri Mar 15, 2013 9:08 pm Post subject: |
|
|
silkwood wrote: |
btw weet wat een leuke stad is: Maastricht |
Wie weet , morgen een beetje schappelijk weer , daagje Maastricht doen _________________ D3 HSE TDV6 stornoway grey
Muddy Boy en Deedrie.
https://www.facebook.com/#!/martveld
Last edited by MartinV on Fri Mar 15, 2013 10:07 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
Pietjeprecies een tamelijk stevig freelanderke
Joined: 05 Mar 2011 Posts: 123 Location: Wijchen
|
Posted: Fri Mar 15, 2013 9:59 pm Post subject: |
|
|
Daar ben ik weer
Vorig jaar om deze tijd had ik problemen met ontluchten van de koppelings slave colinder.
Uiteindelijk in Engeland een nieuwe slave cilinder besteld UUB00070P (€52,00)
Dat was immitatie en dus goedkoper.
Op een vrije dag bij een bevriende garage de hele dag bezig geweest.
met 2 man. Kostte mij 400 euri.
Na een paar weken kon en wederom moeilijk schakelen.
Op de manier zoals Martin hierboven al schreef.
Blijkt het vloeistofreservoir zo goed als leeg te zijn.
( Hoe kan dat nou heb net een nieuwe koppelings cilinder)
Bijgevuld, ontlucht en karren maar. Door ervaring 10 minuten werk.
Van mijn door mezelf gerestaureerde oldtimer Triumph Spitfire uit 1979 heb ik de DOT4 vervangen door DOT5. Deze tast de nieuwe verf niet aan, en had ruim een halve liter DOT4 staan.
Zo ben ik tot nu toe het jaar doorgekomen.
Elke 2-3 weken even 1cm - 1.5cm vloeistof bijvullen.
Als ik te laat ben moet ik ook ontluchten.
Nu heb ik in Duitsland een BMW Sachs slave cilinder besteld en ik zal toch een keer weer een hele dag naar de garage moeten ben ik bang.
Om het in mijn eigen garage te doen..... ben ik een paar dagen bezig.
Tot nu toe is mijn advies koop geen immitatie slave cilinder.
Tenzij je aandelen van jouw garage hebt.
Piet _________________ Ik rij groen.
My2003 Td4 Epsom Green 5drs |
|
Back to top |
|
|
silkwood Vrijlander-mod
Joined: 14 Jul 2008 Posts: 2611 Location: Eijsden, Nederland
|
|
Back to top |
|
|
MartinV nen echte vrijlander!!
Joined: 20 Aug 2010 Posts: 1528 Location: Poortugaal
|
Posted: Sat Mar 23, 2013 7:58 pm Post subject: |
|
|
Harry, ik heb het idee dat wanneer de LR dealer 112 Euries rekent deze wel duidelijk weet wat ie moet doen. Meestal werken de merkdealers met vastgestelde tarieven/uren per karwei. Nu vind ik 112 Euries idd een belachelijk nette prijs voor zo'n stukje werk.
Zonder een heel nieuw dealer topic te starten heb ik, ondanks de vastgestelde prijzen, wel een goede ervaring met de dealer. _________________ D3 HSE TDV6 stornoway grey
Muddy Boy en Deedrie.
https://www.facebook.com/#!/martveld |
|
Back to top |
|
|
silkwood Vrijlander-mod
Joined: 14 Jul 2008 Posts: 2611 Location: Eijsden, Nederland
|
|
Back to top |
|
|
t-ke Vrijlander-mod
Joined: 19 Nov 2007 Posts: 1357 Location: N51.0662/E4.3581
|
Posted: Sat Mar 23, 2013 8:42 pm Post subject: |
|
|
Ik heb er zelf 1u30 over gedaan alles bij elkaar
Ecu eruit
Zwarte L eruit
Zekeringkast opzij
Snelkoppeling los (lichtgroene glimmende ding)
Bolgewricht van pedaal los
Reservoir goed vastnemen en een kwartslag tegen de klok draaien
En uit het schutbord halen
Andere erin
Bolgewricht op pedaal drukken
Nu staat de pomp in de juiste hoek door het schutbord
Goed doorduwen en een kwartslag met de klok mee draaien
Pomp trekt zich vast
Snelkoppeling terug aansluiten
Vanaf nu mag je het pedaal indrukken ( niet vroeger anders kan de olie zich niet verplaatsen en duw je de pomp kapot !)
Indien nodig ontluchten (even bijzeggen dat de pomp vanuit het fabriek gevuld is )
Zekeringkast en L terug monteren
Ecu erin en stekkers aansluiten
Alles dicht en dat was dat
Als je hier als garage langer als 2 uur aan bezig bent
Zoek dan een andere job _________________ fl1 td4 E '04 3deurs Giverny Green. Rip
Rr p38 2.5 holland&holland
---------------------------------------
always smile, it confuses people! |
|
Back to top |
|
|
silkwood Vrijlander-mod
Joined: 14 Jul 2008 Posts: 2611 Location: Eijsden, Nederland
|
|
Back to top |
|
|
|