Land Rover Freelander Club Forum Index Land Rover Freelander Club
Welkom op het forum! Hier kan je terecht voor alles i.v.m. de Land Rover Freelander!!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 ProfileProfile   You have no new messagesYou have no new messages   Log out Log out  

Opfrisbeurt defender SVX...toch niet goed !!!
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Freelander nieuws
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Dubbel
Guest





PostPosted: Wed May 06, 2009 5:36 pm    Post subject: Opfrisbeurt defender SVX...toch niet goed !!! Reply with quote

De laatste opfrisbeurt mikte Land-Rover een van de Ford Transit afkomstige 2,4l viercilinder dieselcentrale onder de kap. Die is goed voor 122pk (gelijk aan de vijfcilinder van voor 2006) terwijl het koppel toenam tot 360Nm. De Defender heeft sindsdien ook recht op een zesbak. Die heeft een kortere eerste verhouding en een veel langere zesde. Daardoor verbruikt hij minder en is hij tot z'n gelimiteerde topsnelheid van 130km/u ook stiller, maar vergis je niet - de Defender kwalificeert nog steeds als luidruchtig, de ophanging is niet afgesteld op comfort en als je bezorgd bent om de stabiliteit bij hoge snelheden, schrap je deze terreinrakker ook best van je shoppinglijst.
Back to top
Will
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 29 Jun 2006
Posts: 1497
Location: Vlaams Brabant of N50 57.766 E4 15.165

PostPosted: Wed May 06, 2009 7:13 pm    Post subject: Re: Opfrisbeurt defender SVX...toch niet goed !!! Reply with quote

Dubbel wrote:
De laatste opfrisbeurt mikte Land-Rover een van de Ford Transit afkomstige 2,4l viercilinder dieselcentrale onder de kap. Die is goed voor 122pk (gelijk aan de vijfcilinder van voor 2006) terwijl het koppel toenam tot 360Nm. De Defender heeft sindsdien ook recht op een zesbak. Die heeft een kortere eerste verhouding en een veel langere zesde. Daardoor verbruikt hij minder en is hij tot z'n gelimiteerde topsnelheid van 130km/u ook stiller, maar vergis je niet - de Defender kwalificeert nog steeds als luidruchtig, de ophanging is niet afgesteld op comfort en als je bezorgd bent om de stabiliteit bij hoge snelheden, schrap je deze terreinrakker ook best van je shoppinglijst.


Contradictorisch tot en met. Wil men met hoge snelheden over een circuit scheuren moet men zich een Subaru Forester aanschaffen.

_________________
Will

MY01 Td4 auto 5dr. SE Epsom green.
Back to top
View user's profile Send private message
Dubbel
Guest





PostPosted: Wed May 06, 2009 7:23 pm    Post subject: Reply with quote

Eindelijk wat animo hier op 't forum...i.p.v. mij te bannen moesten er meer mensen als ik hier posten. Dan was er tenminste wat te lezen hier op prime time..toch ?
Back to top
silkwood
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 14 Jul 2008
Posts: 2611
Location: Eijsden, Nederland

PostPosted: Wed May 06, 2009 9:33 pm    Post subject: Reply with quote

@ Dubbel. Wat schieten we met jouw info hierover op? Wink

_________________

https://picasaweb.google.com/108825569965543438716
Silkwood's Java Black Freelander Td4, 5 drs, bjr 10-2005
Back to top
View user's profile Send private message
Dubbel
Guest





PostPosted: Wed May 06, 2009 9:42 pm    Post subject: Reply with quote

Dat schrijf ik zelf niet hoor...dat is internationale pers. Geloof mij... en die is buiten Engeland (chauvinistisch tot en met)niet zo lovend over LR !
Back to top
silkwood
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 14 Jul 2008
Posts: 2611
Location: Eijsden, Nederland

PostPosted: Wed May 06, 2009 9:53 pm    Post subject: Reply with quote

Ik zeg ook niet dat je dat zelf schrijft, maar wat schieten wij daarmee op.
Ik heb deze week een beurt laten verrichten aan mijn Freelander, bij 'n officiele dealer in Enschede. Voor mij is dat heen 245km en terug 245km. We hebben er een kleine vakantie aan verbonden.

We zijn daar keurig geholpen toen we de auto kochten. Kregen nu 15% korting op onderhoud, gratis leenauto, 'n witte FL2 TD4 HSE met alle opties!!

Daar stond een Defender speciaal gebouwd, euro 86.000,--, Als ik het had, zou ik 't neer leggen, terwijl ik weet wat de nadelen van zo'n auto zijn. Toch zou ik 't willen rijden! Dat heb ik niet met ieder ander merk, eh sorry wel met Aston Martin, Triumph TR3 of 6, Alfa Romeo of 'n Caterham.

_________________

https://picasaweb.google.com/108825569965543438716
Silkwood's Java Black Freelander Td4, 5 drs, bjr 10-2005
Back to top
View user's profile Send private message
Järv
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 27 Aug 2007
Posts: 1729
Location: Europoort, NL

PostPosted: Wed May 06, 2009 9:53 pm    Post subject: Reply with quote

Gôh .... wel grappig dat je na het lezen van alleen een titel en ziet wie het geplaatst heeft meteen je interesse in het stukje weg is ... ongeacht wat er in het stukje staat.... Laughing

_________________

FL1 5drs TD4 Epsom Green 10-2002
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Dubbel
Guest





PostPosted: Wed May 06, 2009 10:03 pm    Post subject: Reply with quote

Dat zal mij worst wezen...maar ondertussen is 't gepost geweest.
Maar 't moet bespreekbaar blijven....ook op een freelander forum ,moet je durven de (mindere) kantjes aanhalen.

ps.En die zijn er bij ieder merk hoor...maar ja hier op een LR forum haal ik de mindere punten van deze aan.Op andere fora spreek ik ook van andere merken ...geloof mij
Back to top
Järv
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 27 Aug 2007
Posts: 1729
Location: Europoort, NL

PostPosted: Wed May 06, 2009 10:09 pm    Post subject: Reply with quote

Moet? .. er moet helemaal niets .. het enige wat je moet is adem halen .. en zelfs dát moet niet.

... maar je bent op andere fora dus ook zo bezig .... nâh, is toch wel een geruststellend gevoel te weten dat we dan niet de enige zijn die last van je hebben Mr. Green

_________________

FL1 5drs TD4 Epsom Green 10-2002
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
silkwood
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 14 Jul 2008
Posts: 2611
Location: Eijsden, Nederland

PostPosted: Wed May 06, 2009 10:11 pm    Post subject: Reply with quote

Oké Dubbel, dus jij voelt je dan geroepen om hier de moraal ridder uit te hangen en al die onschuldige zieltjes die een Freelander of Land Rover willen kopen via dit forum te waarschuwen.

Dus toch infiltreren en verzieken?

_________________

https://picasaweb.google.com/108825569965543438716
Silkwood's Java Black Freelander Td4, 5 drs, bjr 10-2005
Back to top
View user's profile Send private message
Dubbel
Guest





PostPosted: Wed May 06, 2009 10:15 pm    Post subject: Reply with quote

Ik weet niet of je ook Top Gear bekijkt ?
Afgelopen seizoen hebben ze met een Daihatsu een vossenjacht voorgereden...
Dat bakje heeft afgezien in de handen van Jeremy Clarkson tot en met...achteraf kreeg die nog eens negetieve commentaar.
Nu hebben ze 't nog eens overgedaan met een freelander 2 ...men kwam geen twee kilometer ver waar de Japanner bijna de volledige 7 km voldeed, om zich daarna in een berm vast te rijden.

Nu komt het...de reportage met de Daihatsu is uitgezonden en dat met de Freelander is geschrapt...waarom toch ??????
Back to top
silkwood
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 14 Jul 2008
Posts: 2611
Location: Eijsden, Nederland

PostPosted: Wed May 06, 2009 10:22 pm    Post subject: Reply with quote

Je gaat weer voorbij aan eerdere commentaren van ons.

Ik blijf je raar vinden.
Ik heb net je post van december 2007 even gelezen. Ik denk, dat als je dat leest, zelf kunt achterhalen waarom ik je een leugenaar noemde.

Overigens, ik kijk TOPGEAR. ik denk dat niemand met gezond verstand zal beweren dat dat een objectief programma is. Het is vermaak.

Ik raad iedereen aan, al jouw bijdragen aan dit forum te lezen, zodat men zich een objectief beeld van jou kan vormen.

cheers

_________________

https://picasaweb.google.com/108825569965543438716
Silkwood's Java Black Freelander Td4, 5 drs, bjr 10-2005
Back to top
View user's profile Send private message
Dubbel
Guest





PostPosted: Wed May 06, 2009 10:25 pm    Post subject: Reply with quote

Heb je de betreffende reportage gezien ?
Heb je misschien ook gezien hoe de Toyota pick-up onverwoestbaar was op de noordpool...
Moesten ze dat met een LR doen dan stonden ze reeds in panne bij 't afrijden uit 't schip... Razz
Back to top
Järv
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 27 Aug 2007
Posts: 1729
Location: Europoort, NL

PostPosted: Wed May 06, 2009 10:26 pm    Post subject: Reply with quote

Ik geloof niet dat ik moeite ga doen al z'n post te lezen want ik wil me geeneens een beeld van hem schetsen Razz Laughing

_________________

FL1 5drs TD4 Epsom Green 10-2002
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
silkwood
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 14 Jul 2008
Posts: 2611
Location: Eijsden, Nederland

PostPosted: Wed May 06, 2009 10:32 pm    Post subject: Reply with quote

@Dubbel,
Die heb ik gezien. Schitterend, vermaak.

Maar toch ga je nu weer op de toer om Land Rover af te kraken. Daar zitten we hier op dit Freelander liefhebbers forum niet op te wachten.

Ik raad iedereen aan om al Dubbel's bijdragen aan dit forum te lezen, zodat men zich een objectief beeld van deze gebruiker kan vormen.

_________________

https://picasaweb.google.com/108825569965543438716
Silkwood's Java Black Freelander Td4, 5 drs, bjr 10-2005
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Freelander nieuws All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3
Watch this topic for replies
 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You can edit your posts in this forum
You can delete your posts in this forum
You can vote in polls in this forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Abuse - Report Abuse - TOS & Privacy.
Powered by forumup.be free forum, create your free forum! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.115