Land Rover Freelander Club Forum Index Land Rover Freelander Club
Welkom op het forum! Hier kan je terecht voor alles i.v.m. de Land Rover Freelander!!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 ProfileProfile   You have no new messagesYou have no new messages   Log out Log out  

reservoire koppeling ??+oplossing!!!!!!!!!
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Techniek FL1
View previous topic :: View next topic  
Author Message
roverman
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 18 Dec 2007
Posts: 88
Location: zulte

PostPosted: Mon Dec 17, 2012 6:06 pm    Post subject: Reply with quote

hoi,
in de freebee van men vrouw heb ik hetzelfde probleem,
je moet het koppelingspedaal zeer diep induwen en het gaat moeilijk om hem in eerste te krijgen, hetzelfde in achteruit Confused
wat ik mij afvraag : hoe kan je op je koppelingspedaal duwen en tergelijkertijd ontluchten Shocked Rolling Eyes

dus als ik het goed versta, zekeringkast wegnemen, rubbertje van de vuldopverwijderen, vol met remolie (dot4) gieten, rubbertje er weer op,koppelingspedaal indrukken, en als laatste ontluchtingsventiel verdraaien tot je een straaltje olie hebt.
is dit de correcte wijze Rolling Eyes
of kan ik eens tot bij iemand langskomen die dat al gedaan heeft Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
t-ke
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 19 Nov 2007
Posts: 1357
Location: N51.0662/E4.3581

PostPosted: Mon Dec 17, 2012 8:11 pm    Post subject: Reply with quote

2 personen of een zware hamer met lange steel
Of pb lezen Wink

_________________
fl1 td4 E '04 3deurs Giverny Green. Rip Sad
Rr p38 2.5 holland&holland

---------------------------------------
always smile, it confuses people!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Dany
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 31 Mar 2012
Posts: 265
Location: Averbode

PostPosted: Thu Dec 27, 2012 8:39 am    Post subject: Reply with quote

Ik had het zelfde probleem eergisteren ging moeilijk in eerste en achteruit op het laatste ook moeilijk schakelen. ik heb gisteren avond dan ook geprobeerd te onluchten en de olie bijgvuld.alles werkte perfekt tot deze morgen wou vertrekken. teug hezelfde probleem moeilijk in eerste. hoe komt dat nu?? wat kan ik nog doen of wat heb ik verkeerd gedaan. weet er iemand hier raad voor??

_________________
Driving is my passion.. The world is my playground.Off road the way to be free.
Back to top
View user's profile Send private message
roverman
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 18 Dec 2007
Posts: 88
Location: zulte

PostPosted: Thu Dec 27, 2012 11:39 pm    Post subject: Reply with quote

ik denk er toch eens aan te beginnen.
zie wat ik gevonden heb
http://www.landyzone.co.uk/lz/f69/td4-clutch-bleed-tutorial-137699.html
deze doet het met een leeg flesje Very Happy
slim gezien,,dan kan ie geen valse lucht zuigen Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
GYRA
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 07 May 2010
Posts: 39
Location: LUMMEN

PostPosted: Fri Dec 28, 2012 1:24 am    Post subject: Reply with quote

Ook meegemaakt, best de pomp eens spoelen. lees maar http://freelander.forumup.be/viewtopic.php?t=2185&mforum=freelander .
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
roverman
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 18 Dec 2007
Posts: 88
Location: zulte

PostPosted: Sun Dec 30, 2012 3:45 pm    Post subject: Reply with quote

hoi hier allen Smile
heb het gevalletje eens van nader bekeken en heb gezien dat de nippel er nogal zéér roestig uitziet Confused
heb dan maar besloten van er verder af te blijven voor ik iets stukmaak.
je zal het maar voor hebben dat die nippel afbreekt Confused dan sta ik er Crying or Very sad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
t-ke
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 19 Nov 2007
Posts: 1357
Location: N51.0662/E4.3581

PostPosted: Sun Dec 30, 2012 9:42 pm    Post subject: Reply with quote

Dan zet je er een andere op je kan ze krijgen in elke partshop Wink

_________________
fl1 td4 E '04 3deurs Giverny Green. Rip Sad
Rr p38 2.5 holland&holland

---------------------------------------
always smile, it confuses people!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Dany
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 31 Mar 2012
Posts: 265
Location: Averbode

PostPosted: Mon Dec 31, 2012 10:36 am    Post subject: Reply with quote

Ik ga vandaag de mijne eens doorspoelen en dan hopen dat het goed is

_________________
Driving is my passion.. The world is my playground.Off road the way to be free.
Back to top
View user's profile Send private message
roverman
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 18 Dec 2007
Posts: 88
Location: zulte

PostPosted: Thu Jan 03, 2013 5:31 pm    Post subject: Reply with quote

heb vandaag eens gebeld naar garage depoorter te harelbeke.
zij wisten mij te zeggen dat ontluchten en doorspoelen totaal geen zin heeft Crying or Very sad en dat de pomp binnenin de boite zit ( van alle bmw motoren trouwens).
dat pompje binennin de boite is zéér fragil en verslijten zéér snel !!
dus het enige wat hij me ten sterkste aanraadt = uithalen van de boite, pompje vervangen + een volledige nieuwe koppeling Shocked Exclamation Exclamation Exclamation
kostenplaatje rond de 1000 EURO Sad Confused Shocked Crying or Very sad Evil or Very Mad
ik denk ,,,,(die heeft een vijs kwijt zeker Rolling Eyes )
alle meningen welkom Very Happy Very Happy Wink
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Thu Jan 03, 2013 6:02 pm    Post subject: Reply with quote

Koppelingsplaat NIET vervangen !! Het is niet zo dat je koppeling doorslipt (wat wijst op een versleten koppeling)....

Je moet de pedaal diep induwen en dan gaat hij nog moeilijk in versnelling, dus dit ligt enkel aan het pompje....

Dat zal misschien lekken in de bak.

Enkel het pompsysteem vervangen is de beste oplossing.

Kost je ook wel wat euries , maar zeker geen 1000 !! Wink

Volgens jouw uitleg bovenaan is er niets mis met je koppelingsplaat. Wanneer deze versleten is dan gaat hij doorslippen en pas beginnen aanhalen wanneer je pedaal heel ver of helemaal losgelaten is.

Jij hebt het omgekeerde, dus enkel de pomp vervangen Smile

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
silkwood
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 14 Jul 2008
Posts: 2611
Location: Eijsden, Nederland

PostPosted: Thu Jan 03, 2013 7:29 pm    Post subject: Reply with quote

Ik zou ook beginnen met de "goedkopere" oplossing zoals Deepspacealien aangeeft.

_________________

https://picasaweb.google.com/108825569965543438716
Silkwood's Java Black Freelander Td4, 5 drs, bjr 10-2005
Back to top
View user's profile Send private message
Yohani
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 25 Dec 2009
Posts: 435
Location: Putte (Mechelen)

PostPosted: Fri Jan 04, 2013 1:43 pm    Post subject: Reply with quote

wrote:
Dat zal misschien lekken in de bak.

Enkel het pompsysteem vervangen is de beste oplossing.

Kost je ook wel wat euries , maar zeker geen 1000 !! Wink


Heeft iemand al dat master en slave pompje laten vervangen bij een LR dealer en wat was de prijs daar van (versnellingsbak moet ervanonder daarvoor dacht ik?)

Yohani Razz

_________________
Frl 1 3drs 2.0 Td4 Sport Epsom Green '04
Defender 200Tdi 110 HCPU camper '92
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Fri Jan 04, 2013 2:17 pm    Post subject: Reply with quote

Bij de mijne heeft het 430 EUR gekost.
Was wel niet bij een officiële LR-dealer en is al enkele jaren geleden Wink

2008 om juist te zijn :p

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
t-ke
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 19 Nov 2007
Posts: 1357
Location: N51.0662/E4.3581

PostPosted: Fri Jan 04, 2013 3:07 pm    Post subject: Reply with quote

De td4 heeft idd een hydraulische bute
Ik weet dat een koppelings plaat drukgroep en bute
Iets van een 250 euro was via bearmach
Ik heb die 2 jaar geleden vervangen en dat is geen lachertje
Voor je er aan kunt
Ik heb de bute toen mee vervangen uit voorzorg
Men ervaring leert me wel dat de pomp aan het pedaal sneller faalt
Dan de bute
Heel de binnenkant van deze pomp is plastiek
Een nieuwe pomp is 110 euro
Als de bute in de boite lekt kan je soms onderaan wat olie vinden
Er zit een klein gaatje tussen de bel van de boite en de moter
Probeer eens of je langst daar iets kan vinden van olie
De hydraulische bute zit daar ongeveer recht boven

_________________
fl1 td4 E '04 3deurs Giverny Green. Rip Sad
Rr p38 2.5 holland&holland

---------------------------------------
always smile, it confuses people!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
nadjila
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 17 Aug 2011
Posts: 334

PostPosted: Mon Jan 07, 2013 10:10 am    Post subject: Reply with quote

Yohani wrote:
wrote:
Dat zal misschien lekken in de bak.

Enkel het pompsysteem vervangen is de beste oplossing.

Kost je ook wel wat euries , maar zeker geen 1000 !! Wink


Heeft iemand al dat master en slave pompje laten vervangen bij een LR dealer en wat was de prijs daar van (versnellingsbak moet ervanonder daarvoor dacht ik?)

Yohani Razz


Klein dagske werk heb ik me laten vertellen. LR Leuven rekent 70a75€ per uur. Sad

_________________
FL1 2003-TD4 Kalahari-5dr vervangen door
D2 1999 ES Automaat
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Techniek FL1 All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 2 of 5
Watch this topic for replies
 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You can edit your posts in this forum
You can delete your posts in this forum
You can vote in polls in this forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Abuse - Report Abuse - TOS & Privacy.
Powered by forumup.be free forum, create your free forum! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.534