De 2WD blijft toch even flink slikken.
Het is toch een beetje verraad?
Ik bedoel, ik snap ook wel dat je bij een occasie de aandrijfas naar achteren verwijderd, zodat je minder problemen hebt, en alle andere voordelen die daarmee gepaard gaan. Maar dat betekent waarschijnlijk dat het sowieso een interessante koop was, en je misschien net zo goed een ander merk gekocht zou hebben...
Dus als je binnenkort een tweedehands LR gaat kopen, zul je moeten vragen welke aandrijving hij heeft. Iets wat tot nu toe letterlijk
out of the question was...
Nu, ik begrijp "de problemen" van Land Rover wel hoor, maar voor je het weet hangt er een TAG op de koffer van je nieuwe LR met "4WD", zoals de "4motion" bij VW.
Bovendien zal het m.i. nog wel even duren voor Land Rover echt kan profiteren van dit nieuwe marktsegment. En welk segment is dat dan wel? Dat van de bedrijfsvoertuigen?
Ik zou wel eens willen weten welke privé persoon zal zeggen: "Ik ga even -pak 'm beet- 35K euro uitgeven aan een nieuwe Land Rover, en mmm... ik ga de 2WD nemen, want dat is financieel voordeliger".
Parkeer hem nadien in Brussel-stad, en ze steken je banden nog plat, alsof het een echte is!
Trouwens, ik denk dat de wereld toch ook wel stilaan begint te beseffen dat die CO2 specs van nieuwe auto's een beetje doorgestoken kaart zijn.
En zolang de BP's en de Shell's in Afrika vlammekes hebben branden met een uitstoot equivalent aan 4 miljoen auto's op jaarbasis...
Het is allemaal niet eerlijk! En nu gaat Land Rover ons ook nog te grazen nemen. Hihi...
Ben aan 't zagen hè!?
[/i]