Land Rover Freelander Club Forum Index Land Rover Freelander Club
Welkom op het forum! Hier kan je terecht voor alles i.v.m. de Land Rover Freelander!!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 ProfileProfile   You have no new messagesYou have no new messages   Log out Log out  

Levertermijn LR2 MY 2011
Goto page 1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Freelander nieuws
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Berre
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 29 Aug 2010
Posts: 15
Location: Willebroek

PostPosted: Wed Sep 29, 2010 10:10 pm    Post subject: Levertermijn LR2 MY 2011 Reply with quote

Ik bestelde mijn LR2 MY 2011 begin augustus. De geschatte levertermijn zou einde oktober, aanvang november zijn met mogelijke verschuiving naar einde november!

Op www.freel2.com zijn al de eerste foto's te zien van nu reeds geleverde MY2011. Zijn er op dit forum leden die duidelijker levertermijnen vernomen hebben van hun concessiehouder/dealer?

Cheers
Bert
Back to top
View user's profile Send private message
benhil
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 26 Sep 2010
Posts: 45
Location: Ekeren

PostPosted: Thu Sep 30, 2010 10:04 pm    Post subject: Levertermijnen Reply with quote

Ik ga nu zaterdag een nieuwe FL 2 S bestellen. Ik hou je op de hoogte over de mij voorgestelde levertermijn. Het mag in ieder geval echt niet te lang duren want ben door dikke pech met mijn Peugeot 307 SW (kapotte koppeling EN vliegwiel) nu autoloos. Op de nog niet bindende offerte staat alleszins levertermijn ongeveer 3 maanden.
Succes
benhil

_________________
Opinions are like assholes, everybody has one.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
benhil
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 26 Sep 2010
Posts: 45
Location: Ekeren

PostPosted: Sat Oct 02, 2010 10:16 am    Post subject: Levertermijnen Reply with quote

Berre,
gisteren mijn bestelbon voor een nieuwe FL2 S met enkele opties laten opmaken. Die zou geleverd worden in de Antwerpse Metropool garage op 19 november. Ik ben benieuwd en wacht vol ongeduld af.
Succes in ieder geval, benhil

_________________
Opinions are like assholes, everybody has one.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
eds
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 20 May 2010
Posts: 306
Location: Sint Niklaas

PostPosted: Sat Oct 02, 2010 10:59 am    Post subject: Reply with quote

In ieder geval al succes met jullie aankoop en veel aangename kilometers gewenst!

_________________
Greetz,
Eddy.

Freelander2 S TD4-Zermatt Silver + Sport Styling Pack + Privacy glass
Back to top
View user's profile Send private message
Berre
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 29 Aug 2010
Posts: 15
Location: Willebroek

PostPosted: Mon Oct 04, 2010 10:35 pm    Post subject: Re: Levertermijnen Reply with quote

benhil wrote:
Berre,
gisteren mijn bestelbon voor een nieuwe FL2 S met enkele opties laten opmaken. Die zou geleverd worden in de Antwerpse Metropool garage op 19 november. Ik ben benieuwd en wacht vol ongeduld af.
Succes in ieder geval, benhil


Bedankt benhil!
Heb bij Metropool-Zuid besteld.
Het verschil in levertermijn tussen jouw en mijn auto bedraagt amper 7-10 dagen. De leveringen in Engeland zijn sinds einde vorige maand van start gegaan. Morgen weet ik preciezer wanneer mijn voertuig zal geleverd worden, nl. einde oktober of begin november.
Heb een Td4 HSE met sun roof in bestelling. Rij nu met een RAV4 177pk uitvoering (wordt niet meer gemaakt). Deze heeft rond de 9,5 liter/100km nodig. Dorstig wagentje. Ben benieuwd wat de FL2 nodig heeft om zijn dorst te lessen.

Ik heb rond 10 augustus reeds de nieuwste catalogus, handleiding, prijslijst edm gevonden op het net (in het NL) iets waarvan mijn dealer me zei dat hij die nog niet tot zijn beschikking had.

Cheers
Berre
Back to top
View user's profile Send private message
t-ke
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 19 Nov 2007
Posts: 1357
Location: N51.0662/E4.3581

PostPosted: Tue Oct 05, 2010 5:57 pm    Post subject: Reply with quote

lr metropool
jullie gaan spijt krijgen als je de facturen gaan zien
van jullie onderhoud!!!! Confused

_________________
fl1 td4 E '04 3deurs Giverny Green. Rip Sad
Rr p38 2.5 holland&holland

---------------------------------------
always smile, it confuses people!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Will
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 29 Jun 2006
Posts: 1497
Location: Vlaams Brabant of N50 57.766 E4 15.165

PostPosted: Tue Oct 05, 2010 7:30 pm    Post subject: Reply with quote

t-ke wrote:
lr metropool
jullie gaan spijt krijgen als je de facturen gaan zien
van jullie onderhoud!!!! Confused


In zo'n geval is men toch niet verplicht van onderhoud te laten doen in de garage van aankoop ?? Eens de garantieperiode voorbij is doet men toch wat men wil ??

_________________
Will

MY01 Td4 auto 5dr. SE Epsom green.
Back to top
View user's profile Send private message
eds
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 20 May 2010
Posts: 306
Location: Sint Niklaas

PostPosted: Tue Oct 05, 2010 8:02 pm    Post subject: Reply with quote

Will wrote:
t-ke wrote:
lr metropool
jullie gaan spijt krijgen als je de facturen gaan zien
van jullie onderhoud!!!! Confused


In zo'n geval is men toch niet verplicht van onderhoud te laten doen in de garage van aankoop ?? Eens de garantieperiode voorbij is doet men toch wat men wil ??


Je moet zelfs de garantieperiode niet afwachten, zolang je maar bij LR gaat kan niemand je wat maken.

Ik ben voor het eerst naar garage De Ridder (Haasdonk) geweest om olielek na te laten zien. Ze hebben er ongeveer een half uurtje mee bezig geweest, en moest zelfs niks betalen Wink
Van super service gesproken!

_________________
Greetz,
Eddy.

Freelander2 S TD4-Zermatt Silver + Sport Styling Pack + Privacy glass
Back to top
View user's profile Send private message
Berre
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 29 Aug 2010
Posts: 15
Location: Willebroek

PostPosted: Tue Oct 05, 2010 10:06 pm    Post subject: Reply with quote

eds wrote:
Will wrote:
t-ke wrote:
lr metropool
jullie gaan spijt krijgen als je de facturen gaan zien
van jullie onderhoud!!!! Confused


In zo'n geval is men toch niet verplicht van onderhoud te laten doen in de garage van aankoop ?? Eens de garantieperiode voorbij is doet men toch wat men wil ??


Je moet zelfs de garantieperiode niet afwachten, zolang je maar bij LR gaat kan niemand je wat maken.

Ik ben voor het eerst naar garage De Ridder (Haasdonk) geweest om olielek na te laten zien. Ze hebben er ongeveer een half uurtje mee bezig geweest, en moest zelfs niks betalen Wink
Van super service gesproken!


Bedankt voor de info jongens!

Mijn voertuig zou geleverd worden rond 10 november. Dit werd me vandaag door Metropool-Zuid meegedeeld.

Iets anders.
Waar kan je ergens een up-to-date lijst vinden van LR dealers?

Ik kan me ook niet voorstellen dat je verplicht kan worden om je auto in service te brengen bij de dealer waar je je auto kocht. In het andere geval kan ik me ook niet voorstellen dat een bezoek aan een dealer waar je je voertuig niet kocht ook wel eens tot meerprijs kan leiden bij een servicebeurt.

Heeft er iemand ervaring met de dealer uit Mechelen?

Ik vroeg eerder al naar een onderhoudschema en de prijs van een onderhoud en de dealer bleef daar zeeeeer vaag over.
In de Toyota garage hingen de officiële (Toyota)prijzen aangeplakt. Je wist perfect waar je voorstond.
Weet er iemand precies wanneer je je voor een eerste servicebeurt (1.000km?) moet aanbieden? Om de hoeveel km moet je nadien op onderhoud (doe zo een 30.000 km/jaar).
Bedankt
Bert
Back to top
View user's profile Send private message
benhil
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 26 Sep 2010
Posts: 45
Location: Ekeren

PostPosted: Wed Oct 06, 2010 6:52 am    Post subject: landrover Herentals Reply with quote

Hey Berre,
ben ook wat geschrokken van de reacties over de metropool service. Om de wagen te verkopen hebben ze in ieder geval prima hun best gedaan, ik mocht zowaar 2 dagen met hun freelander rondbollen om naar de landrover experience day te gaan in Rhisnes bij Namen.
Bij mij op de werkvloer wordt de landrover garage Peeters te Herentals de hemel ingeprezen. De toekomst zal raad brengen. Ik blijf in ieder geval nauwlettend het forum in de gaten houden, heb er al veel praktische tips van opgestoken.

groet

benhil

_________________
Opinions are like assholes, everybody has one.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
benhil
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 26 Sep 2010
Posts: 45
Location: Ekeren

PostPosted: Wed Oct 06, 2010 6:54 am    Post subject: prijs onderhoud Reply with quote

De verkoper bij metropool noord zei me dat de FL om de 24000 km een onderhoud moet hebben en dat het dan ongeveer 200€ kan kosten, hallo!!!
Zal nog wat informeren bij andere garages.

benhil

_________________
Opinions are like assholes, everybody has one.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Berre
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 29 Aug 2010
Posts: 15
Location: Willebroek

PostPosted: Wed Oct 06, 2010 8:23 am    Post subject: Reply with quote

Hoi benhil,

Mocht je meer info te pakken krijgen over de officiële prijs van de reguliere servicebeurten (geldend voor de garantie) dan hoor ik het graag.

OK, als je een Landrover koopt kan je wel verwachten dat de prijzen in een andere grootte-orde zullen liggen dan bij Toyota. Maar een mens moet toch wel een indicatie hebben om te vermijden dat je geheel overgeleverd bent aan de willikeur van je concessiehouder.

Verder zou het leuk zijn te weten waar eventueel dingetjes kunnen aangekocht worden zoals rubberen vloermatten voor passagiersruimte en koffer ... of andere goodies Very Happy
Ik merkte dat er in Nederland nogal wat gear kan aangekocht worden, enkel is het me nog niet duidelijk of dat originele stuff is en zo niet of het dan wel naadloos kan gemonteerd worden zoals originele onderdelen.

Cheers
Bert

_________________
TD4 HSE MY 2011 6v met sunroof, privacy glass, bluetooth PTY, cold climate pack, adaptieve koplampen, automatische nachtspiegel, design pack en achterspoiler
Back to top
View user's profile Send private message
benhil
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 26 Sep 2010
Posts: 45
Location: Ekeren

PostPosted: Wed Oct 06, 2010 10:49 am    Post subject: rubber Reply with quote

Hey den Berre,
ik heb bij de metropool Noord die rubber matten weten los te weken bij de verkoper dus die heb ik al (eerst zien natuurlijk, ze staan in ieder geval op de bestelbon). De andere goodies zoals roofrails en meer bling bling kosten wel een pak geld. Jouw HSE is in ieder geval al een stuk completer dan mijn S versie maar die spatlappen bijvoorbeeld zouden ook wel handig kunnen zijn. Als we die goodies in Holland of zelfs de UK kunnen verkrijgen voor een vlotter prijsje is dat meegenomen. Ik hou dat ook in het oog.
Keep me posted

benhil

_________________
Opinions are like assholes, everybody has one.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
t-ke
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 19 Nov 2007
Posts: 1357
Location: N51.0662/E4.3581

PostPosted: Fri Oct 08, 2010 7:04 pm    Post subject: Reply with quote

spreek ,over een fl1
maar op 60000km gaan horen voor onderhoud
ja dat komt op 800euro want de visco vloeistof ed moet vervangen worden
uiteindelijk in dendermonde geweest 250euro

_________________
fl1 td4 E '04 3deurs Giverny Green. Rip Sad
Rr p38 2.5 holland&holland

---------------------------------------
always smile, it confuses people!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Will
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 29 Jun 2006
Posts: 1497
Location: Vlaams Brabant of N50 57.766 E4 15.165

PostPosted: Fri Oct 08, 2010 8:01 pm    Post subject: Reply with quote

t-ke wrote:
spreek ,over een fl1
maar op 60000km gaan horen voor onderhoud
ja dat komt op 800euro want de visco vloeistof ed moet vervangen worden
uiteindelijk in dendermonde geweest 250euro


Wat een afzetters. Je zou eens moeten teruggaan en u eens precies (met de wagen op de brug) laten tonen waar exact ze die visco vloeistof aftappen en bijvullen, vraag waar die aftapplug en vulnippel zich bevinden. De vcu is a non-servicable item. Schandalig gewoon.

_________________
Will

MY01 Td4 auto 5dr. SE Epsom green.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Freelander nieuws All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3
Watch this topic for replies
 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You can edit your posts in this forum
You can delete your posts in this forum
You can vote in polls in this forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Abuse - Report Abuse - TOS & Privacy.
Powered by forumup.be free forum, create your free forum! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.109