Land Rover Freelander Club Forum Index Land Rover Freelander Club
Welkom op het forum! Hier kan je terecht voor alles i.v.m. de Land Rover Freelander!!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 ProfileProfile   You have no new messagesYou have no new messages   Log out Log out  

Nog een keertje onderweg naar het einde van de wereld
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Apres 4x4
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Yohani
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 25 Dec 2009
Posts: 435
Location: Putte (Mechelen)

PostPosted: Thu Nov 24, 2011 5:39 pm    Post subject: Nog een keertje onderweg naar het einde van de wereld Reply with quote

Hallo allemaal,

Vanavond is het weer zover en vertrek ik voor 3 weken op verlof.

Niet met mijn eigen camper en ook niet met een huurmotorhome deze keer.

De eerste etappe van de reis vanavond brengt me tot in Schiphol, waar ik, na een overnachting op hotel, morgen het vlieguig neem naar:

Buenos Aires, Argentinië

Daar neem ik morgenavond mijn intrek voor één nacht in een hotel in de directe omgeving van deze obelisk

Om dan zaterdagnamiddag verder te reizen naar Ushuaia, Tierra del Fuego, Argentinië

Ik heb dan 4 dagen om Ushuaia en zijn omgeving te verkennen (o.a. het Parque Nacional Tierra del Fuego)

Alvorens ik inscheep op de MS Expedition, voor een 11 dagen durende cruise naar...


Antarctica Cool

(PS: foto's zijn van mijn Argentiniëreis in 2008)

Tot binnen 3 weken!

Yohani Razz

_________________
Frl 1 3drs 2.0 Td4 Sport Epsom Green '04
Defender 200Tdi 110 HCPU camper '92
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Järv
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 27 Aug 2007
Posts: 1729
Location: Europoort, NL

PostPosted: Thu Nov 24, 2011 8:26 pm    Post subject: Reply with quote

Shocked Shocked ...........GAAF MAN!!! ...... met recht SUPER COOL!! Very Happy Very Happy ..... heel veel plezier ennûh foto's hé Wink

_________________

FL1 5drs TD4 Epsom Green 10-2002
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
silkwood
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 14 Jul 2008
Posts: 2611
Location: Eijsden, Nederland

PostPosted: Thu Nov 24, 2011 8:40 pm    Post subject: Reply with quote

Waauw.

Ik doe toch iets verkeerd.

Euhm, wat doe je voor je broodwinning en belangrijker nog. Hebben ze er nog nodig? Laughing

Ciao en have fun.

_________________

https://picasaweb.google.com/108825569965543438716
Silkwood's Java Black Freelander Td4, 5 drs, bjr 10-2005
Back to top
View user's profile Send private message
Mathias
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 01 Dec 2009
Posts: 2464

PostPosted: Thu Nov 24, 2011 9:27 pm    Post subject: Reply with quote

Gelieve voor mij (en wss stiekem ook voor andere forumleden Laughing ) gelieve foto's te maken van het vrouwelijk schoon ginder Smile
Schijnt er nogal de moeite te zijn Smile

grtz en goeie reis hé

_________________
Mathias' Freelander I TD4 '04
"Debbie" Land Rover Series 1 80 inch '52
Back to top
View user's profile Send private message
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Thu Nov 24, 2011 11:37 pm    Post subject: Reply with quote

Wow, de max, wie weet wat krijg je daar allemaal te zien.

Cameraatje standby houden :p

Stuur schone fotokes van de walvissen hee Smile

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Mathias
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 01 Dec 2009
Posts: 2464

PostPosted: Fri Nov 25, 2011 10:30 am    Post subject: Reply with quote

DeepSpaceAlien wrote:
walvissen


Hoop dat dit geen reactie is op mijn vorige quote? Laughing

_________________
Mathias' Freelander I TD4 '04
"Debbie" Land Rover Series 1 80 inch '52
Back to top
View user's profile Send private message
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Fri Nov 25, 2011 1:39 pm    Post subject: Reply with quote

Mathias wrote:
DeepSpaceAlien wrote:
walvissen


Hoop dat dit geen reactie is op mijn vorige quote? Laughing


Nee, ik hed het over walvissen enz .. : Cool

Allee ja, een paar meerminnekes mogen er ook zeker tussenstaan hoor Twisted Evil

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Järv
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 27 Aug 2007
Posts: 1729
Location: Europoort, NL

PostPosted: Fri Nov 25, 2011 10:46 pm    Post subject: Reply with quote

Nâh zeg .... laat ik dan een mooie combinatie voor je hebben :



Laughing Laughing

_________________

FL1 5drs TD4 Epsom Green 10-2002
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
silkwood
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 14 Jul 2008
Posts: 2611
Location: Eijsden, Nederland

PostPosted: Sat Nov 26, 2011 12:32 am    Post subject: Reply with quote

Järv wrote:
Nâh zeg .... laat ik dan een mooie combinatie voor je hebben :



Laughing Laughing


Mmmm, "403 Forbidden"

Tja, daar wordt je warm van. Laughing

_________________

https://picasaweb.google.com/108825569965543438716
Silkwood's Java Black Freelander Td4, 5 drs, bjr 10-2005
Back to top
View user's profile Send private message
Mathias
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 01 Dec 2009
Posts: 2464

PostPosted: Sat Nov 26, 2011 1:04 am    Post subject: Reply with quote

"This file removed due to violation of ImageShack Terms of Service or by user request"

rarara, nu maak je iedereen wel nieuwsgierig naar het oorspronkelijke plaatje dat je wilde posten Laughing

_________________
Mathias' Freelander I TD4 '04
"Debbie" Land Rover Series 1 80 inch '52
Back to top
View user's profile Send private message
Yohani
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 25 Dec 2009
Posts: 435
Location: Putte (Mechelen)

PostPosted: Sat Nov 26, 2011 4:31 pm    Post subject: Reply with quote

Antarctica 24 /11 – 14/12/2011

Donderdag 24/11

Vanavond vertrek ik naar een reisbestemming waar ik al jaren van droom en lang gedacht heb dat het steeds een droom zou blijven. In mijn boekenkast staan zowat de belangrijkste boeken van de eerste ontdekkers en avonturiers die dit continent betraden en meerdere keren zag ik er prachtige documentaires over. Toen ik in ’94 een eerste keer naar Nieuw Zeeland ging nam ik zelfs al een abonnement op een nieuwsbrief over reizen naar die bestemming in Christchurch in het International Antarctic Center en in 2009 bezocht ik dit centrum opnieuw. Ik zag met eigen ogen de Fram van Roald Amundsen in Oslo in ’90 en in 2002 en de HMS Discovery van Shackleton en Scott in het Schotse Dundee in 2002. De schepen waarmee deze beroemde ontdekkingsreizigers en avonturiers het witte continent, het Terra Australis, zouden ontdekken, verkennen en op de kaart zetten. Naast Christchurch, Nieuw-Zeeland was ik ook reeds in Tasmanië, Australië, Kaapstad, Zuid-Afrika, Punta Arenas, Chili en Ushuaia, Argentinië en deed daarmee toevallig zowat alle vertrekpunten naar Antarctica aan. Ik ging zelfs al een stapje verder door in Ushuaia een boottochtje te maken op het Beagle kanaal, waardoor ik nog een stukje dichter bij het onbereikbare kwam. Maar deze keer is het dus het echte werk en zal ik, indien het weer het toelaat, niet alleen het continent kunnen aanschouwen, maar er ook voet aan land zetten.
Doch zover zijn we nog niet, vandaag eerst nog een ritje met de Thalys naar Schiphol met een overnachting in Hotel Bastion in Hoofddorp,zodat ik morgen niet te vroeg op moet voor mijn vlucht naar Buenos Aires, Argentinië. De treinrit naar Brussel Zuid gevolgd door de Thalys naar Schiphol verlopen zonder problemen, bij aankomst daar, is het enkele minuutjes wachten op de shuttlebus van het Bastion hotel, waarnaar ik deze middag nog geïnformeerd heb. Samen met enkele andere gasten voor het hotel worden we de 5km naar het hotel gereden. Dicht genoeg om morgen niet in de file te staan, ver genoeg van de luchthaven om een rustige nacht te garanderen. Gezien het al na elven is ga ik al gauw naar bed want morgen moet ik erom 5u30 uit om rond 7u00 op de luchthaven te zijn, met ontbijt en de shuttle die om het half uur rijdt.

Vrijdag 25/11/11

Na een rustige maar korte nachtrust staat deze morgen de ontbijttafel al klaar. Na het eten stap ik dan in de shuttle en via nog een ander hotel van dezelfde keten gaat het dan opnieuw naar de luchthaven. Even na 7 ben ik daar en begeef ik mij naar de check-in, niet door het personeel van KLM maar via een automaat met touch screen waarbij je zelf je boarding kaart moet printen, en vervolgens naar weer een automaat waar je zowaar zelf je bagage moet inchecken en labelen. Eens je weet hoe het werkt is het zelfs prettig om doen, bovendien kan je zelf zien welke stoel je werd toegewezen en indien er nog vrij zijn deze wijzigen. Mits opleg kunnen er ook stoelen met meer beenruimte worden gekozen. Dat hoeft voor mij niet, ik ben tevreden met de stoel naast het gangpad die me werd toegewezen.
Vervolgens gaat het door de douane de taksvrije zone in die tegenwoordig doorloopt tot aan de gates, want de controle van de handbagage en de scanner/metaaldetector gebeurt nu onmiddellijk aan de gate zelf, wat er toch wel voor zorgt dat dit wat sneller verloopt. Maar eerst nog wat rondwandelen en naar de Wifi zone waar je 2x30 minuten gratis internet toegang hebt. Tegen 9u gaat het dan naar gate E19 waar de controle voor het boarden reeds begonnen is. Ook hier gaat alles vlotjes, ik mag zelfs de wandelschoenen aanhouden, maar de broeksriem en alles uit de broekzakken moet eruit. Bovendien moet ook de laptop weer uit de rugzak en apart door de scanner. Ondanks dat alles voorspoedig lijkt te verlopen en de piloot dat ook meldt, even later in het vliegtuig, vertrekken we toch met een ½ uurtje vertraging.
Nu wacht er een 14u lange vlucht naar Buenos Aires, het eerste uurtje dommel ik wat weg ter recuperatie van de korte nacht, tot men lans komt met een snack en een drankje. Rond de middag is er dan de warme maaltijd en de risotto met zeevruchten die ik kies blijkt wonderwel goed te smaken. Tot het vieruurtje met keuze uit ijs of chips en nog een drankje verloopt alles rustig, en kies ik ervoor om via het onboard entertainment system mijn Spaans een beetje op te fleuren met een daartoe bestemd spelletje. Ondertussen worden reeds de in te vullen arrival documentjes uitgedeeld, die ik dan maar aanvul en wegstop. Ik maak er ook maar gebruik van om mijn reisverhaal nog wat aan te vullen, als we plots, gedurende enkele seconden te maken krijgen met onverwacht hevige turbulentie. Iedereen die recht stond schrikt toch wel even en behouden met moeite hun evenwicht, de losse veiligheidsgordels worden overal snel weer vastgeklikt. Maar als snel is alles weer rustig en dit blijft ook zo tijdens de rest van de vlucht. De stewards en stewardessen komen nog een keertje langs met een lichtere maaltijd in de vorm van een kleine pizza me een kommetje fruit en een pastasalade. Ook nu weer lekkerder dan ik had durven hopen. Sinds ik in ’91 de eerste keer op een intercontinentale vlucht stapte is er toch al heel wat verandert, vooral het onboard entertainment systeem is een welkome verbetering tegenover de boven het gangpad hangende schermen waar je naargelang de duur van je vlucht één of meerdere vaste films te zien kreeg. En dat bij sommige kleinere en ook Amerikaanse maatschappijen dus nog bestaat. Bij KLM echter ruime keuze uit films, feuilletons, documentaires, tekenfilm, spelletjes en muziekkanalen, je raakt er echt niet volledig doorheen op je vlucht. Bovendien ook op het moment dat jij dat wil, dus geen continue systeem waarbij je ergens midden in de film terecht komt. Om maar te zeggen dat er van verveling geen sprake hoeft te zijn, mijn boek blijft dan ook ongeopend in de handbagage.
Bij aankomst in Buenos Aires om 20u00 is het nog 30°C en is de duisternis juist ingetreden. Het duurt 1 ½ uur voordat de bagage er is, waarbij we eerst nog met zijn allen bij een verkeerde transportband staan, en dan nog een tijdje voor alle bagage door de scanners van de controle is. Volgende stop is een bankautomaat om wat Argentijnse pesos af te halen voor een taxi en de eerstvolgende dagen. Ook daar weer een rij en dus wachten. Aan de taxistand gaat het dan weer heel erg vlot en al gauw ondervind ik weer de geneugten van een dolle nachtelijke taxirit tegen 140km/u (!) over de snelweg naar het centrum van de stad waarbij de chauffeur afwisselend met zijn grootlichten en zijn claxon andere bestuurders opjaagt en overal tussendoor zigzagt en dan weer naar zijn Paternoster aan de spiegel grijpt en een kruis te slaan. De politie rijdt hier bijna constant met de blauwe zwaailichten op, niet om snel ergens te geraken, eerder een kwestie van zelfbehoud vermoed ik. Doch worden ze grotendeels genegeerd. Zonder ongelukken wordt ik even later afgezet aan de Plaza del Obelisco tegen de som van 188 pesos en check ik in het Hotel Republica in. Nog enkele foto’s van het hotel en zijn omgeving, even de Wifi testen en dan is het tijd om mijn bed op te zoeken, want het is weeral middernacht (4u ’s morgens Belgische tijd).




Zaterdag 26/11/11

Ondanks het lawaai van de airco en het straatlawaai toch goed geslapen, wel vroeg wakker maar dat heeft meer te maken met de 4u tijdsverschil. Na een douche en het ontbijt twijfel ik om een kleine wandeling te maken, maar het is bijna tijd om uit te checken, en eigenlijk nog te vroeg om al naar het Jorge Newburry Airport te trekken voor mijn vlucht naar Ushuaia. De temperatuur is reeds opnieuw opgelopen tot rond de 30°C. Ik breng de tijd dan maar door in het salon van het hotel en slaag er na veel gedoe in om eindelijk een internetconnectie te krijgen.

Yohani Razz

_________________
Frl 1 3drs 2.0 Td4 Sport Epsom Green '04
Defender 200Tdi 110 HCPU camper '92


Last edited by Yohani on Tue Nov 29, 2011 3:52 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Mathias
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 01 Dec 2009
Posts: 2464

PostPosted: Sat Nov 26, 2011 4:44 pm    Post subject: Reply with quote

Klinkt leuk Exclamation
En die heerlijke temperaturen... Nice nice Smile

Mocht je ooit nog iemand zoeken om je valiezen te dragen, laat me maar iets weten Smile

grtz Mathias

ps: foto's niet vergeten hé Smile

_________________
Mathias' Freelander I TD4 '04
"Debbie" Land Rover Series 1 80 inch '52
Back to top
View user's profile Send private message
Järv
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 27 Aug 2007
Posts: 1729
Location: Europoort, NL

PostPosted: Sat Nov 26, 2011 10:08 pm    Post subject: Reply with quote

@ Yohanni: Heenreis is wel lekker rap gegaan zeg .... en 30*C is me daar ff helemaal niet verkeerd zeg Very Happy
Om je vakantiegevoel wat te verhogen ... ik heb vandaag de hele dag in de gure wind gestaan Confused




silkwood wrote:
Mmmm, "403 Forbidden" .. Tja, daar wordt je warm van. Laughing

Mathias wrote:
"This file removed due to violation of ImageShack Terms of Service or by user request"
rarara, nu maak je iedereen wel nieuwsgierig naar het oorspronkelijke plaatje dat je wilde posten Laughing

Op de volgende site wordt ie niet gecensureerd: http://www.mg-r.nl/416/whale.jpg Wink

_________________

FL1 5drs TD4 Epsom Green 10-2002
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Sat Nov 26, 2011 10:28 pm    Post subject: Reply with quote

Die bedoelde ik dus niet Shocked
Twisted Evil

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
silkwood
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 14 Jul 2008
Posts: 2611
Location: Eijsden, Nederland

PostPosted: Sat Nov 26, 2011 11:18 pm    Post subject: Reply with quote

Very Happy

_________________

https://picasaweb.google.com/108825569965543438716
Silkwood's Java Black Freelander Td4, 5 drs, bjr 10-2005
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Apres 4x4 All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2
Watch this topic for replies
 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You can edit your posts in this forum
You can delete your posts in this forum
You can vote in polls in this forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Abuse - Report Abuse - TOS & Privacy.
Powered by forumup.be free forum, create your free forum! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.099