Land Rover Freelander Club Forum Index Land Rover Freelander Club
Welkom op het forum! Hier kan je terecht voor alles i.v.m. de Land Rover Freelander!!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 ProfileProfile   You have no new messagesYou have no new messages   Log out Log out  

ALPINE GPS NAVI DVD/usb enz... inbouw in freelander 2

 
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Techniek FL2
View previous topic :: View next topic  
Author Message
roverman
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 18 Dec 2007
Posts: 88
Location: zulte

PostPosted: Wed Jan 18, 2012 8:36 pm    Post subject: ALPINE GPS NAVI DVD/usb enz... inbouw in freelander 2 Reply with quote

hoi,
ik zou echt graag een gps in men freebee willen. Cool Cool
vroeger in men fl1 zat er zo'n klein mio'tje aan het raam geplakt.
ik heb recent een freelander2 TD S bouwjaar 2008, en daar zit geen navi in.
ik kan opteren volgens den dealer om zo'n tomtommetje te kopen met een plastiek raamwerkje er rond die ze er dan in foefelen. Confused
ik heb eigenlijk geen goesting om wa goekoop speelgoed in mijnen bak te steken Laughing Cool Cool Cool
aléz wees es eerlijk,,,een tomtommeke in zo nene beer van nen auto,,,hahahahahahahahahaahaaaa zot!
ik heb eens gezocht en ben dit tegen gekomen : http://www.youtube.com/watch?v=DEHpFBSY-1A&feature=related
en dit is volledig mijn goesting, en ik denk van vele anderen ook,, als ik dan nog es het display en de rest van de console-verlichting in het blauw kon zetten i.p.v het groen dan is ie helemaal top !! Very Happy Very Happy
welke zijn jullie meningen hierover,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
silkwood
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 14 Jul 2008
Posts: 2611
Location: Eijsden, Nederland

PostPosted: Wed Jan 18, 2012 9:14 pm    Post subject: Reply with quote

Nou, ik zeg gewoon doen.

Hoewel ik in m'n Freelander 1 uitermate tevreden ben over het tomtommeke.

Die kan mee als we fietsen, als we wandelen, kan in de auto van m'n vrouw, kan uitgeleend worden aan schoonvader noem maar op.

Ik zie me zo'n navigatie met auto Exclamation niet uitlenen aan m'n schoonvader.
Wink Laughing

_________________

https://picasaweb.google.com/108825569965543438716
Silkwood's Java Black Freelander Td4, 5 drs, bjr 10-2005
Back to top
View user's profile Send private message
roverman
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 18 Dec 2007
Posts: 88
Location: zulte

PostPosted: Wed Jan 18, 2012 10:10 pm    Post subject: Reply with quote

yoooowww
hahaha,,, er is niks mis met een tomtommeke zenne Laughing
ik heb zo'n mio'tje en die gaat ook overal mee, nu zit ie af en toe in de freebee en t'is maar een zielig zicht hahaha Laughing Laughing
t'is gelijk van "ke wille wel,maar ken kanne niet" Laughing Laughing
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
MartinV
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 20 Aug 2010
Posts: 1528
Location: Poortugaal

PostPosted: Wed Jan 18, 2012 10:18 pm    Post subject: Reply with quote

Is toch niet belangrijk wat een ander denkt ? Cool

_________________
D3 HSE TDV6 stornoway grey
Muddy Boy en Deedrie.

https://www.facebook.com/#!/martveld
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
krispy
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 31 May 2010
Posts: 99
Location: oud-heverlee(belgie)

PostPosted: Thu Jan 19, 2012 9:18 am    Post subject: Reply with quote

Mooi systeemke , maar hoe schakelt men het geheel op de bestaande versterker aan ????

Vanaf een S reeks zit er een versterker systeem in dat via een optische link werkt en aan de versterker( kofferruimte rechts achter bekleding ) zit verder geen ingang volgens mij , heb hier ook al alles open gehad omdat ik een andere radio wou plaatsten , maar kreeg dienen niet op de versterker geschakeld.

Maw alles origineel gelaten.

komt het geluid rechtstreeks uit het alpine ding ? zonder dat de versterker ( originele installatie ) erbij betrokken wordt of gaat het via de aux van de originele radio binnen ?

Misschien heeft alpine een speciale kabel ?

Als de versterker in de kofferruimte moet vervangen worden , ook opgepast , ruimte is niet groot en bestaande versterkers die met 7 uitgangen heb ik niet gevonden , ( uitgangen VL,VLtweet , Vr , VR tweet , AR, AL, Sub ), en alle luidsprekers die gebruikt zijn de de auto zijn van 2 Ohm impedantie , ook niet aangeraden op een gewone versterker aan te sluiten.
verschillende versterkers in niet gemakkelijk weg te werken zonder kofferruimte op te geven , of moet in de bak van het reservewiel verwerkt worden , wat dan weer wegvalt.

Vraag alles zeer goed na , want anders heb ge voor zoal ikke , een radio liggen ( splinter nieuw en niet kunnen gebruiken zonder dat met al het originele der uit gooit )

Het origineel GPS systeem wordt mee in de Optische link kring verwerkt , wat een deel van de prijs verklaart denk ik.

als ge meer weet graag reactie

_________________
FL I 3deurs 2.0 EXDi Cobar Blue
Freelander 2 S TD4 Bali Blue
MBK MOBYX X7 Bali Blue

Album http://picasaweb.google.com/krisdeschoenmaekers
Back to top
View user's profile Send private message
Yohani
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 25 Dec 2009
Posts: 435
Location: Putte (Mechelen)

PostPosted: Thu Jan 19, 2012 9:55 am    Post subject: Reply with quote

Als het voor het gebruiksgemak of kwaliteit van werking van de GPS's is zou ik toch gaan voor een Tomtom of Garmin.

De inbouwsystemen van de automerken en radio-combinaties zijn gewoonlijke een stuk duurder, minder performant, sneller verouderd en kwalitatief voor de GPS's werking een stuk minder.

Als het voor de Bling-bling is, ga dan vooral je gang.

Yohani Razz

_________________
Frl 1 3drs 2.0 Td4 Sport Epsom Green '04
Defender 200Tdi 110 HCPU camper '92
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Arragon
een tamelijk stevig freelanderke
een tamelijk stevig freelanderke


Joined: 05 Oct 2008
Posts: 105
Location: Hopwijk

PostPosted: Thu Jan 19, 2012 10:04 pm    Post subject: Reply with quote

Bij mij is er achteraf " door de vorige eigenaar " een Kenwood - Garmin gps systeem in geplaatst.
Maar qua gebruiksgemak vind ik de TomTom toch handiger in gebruik.

_________________

Terug naar de natuur, zeg het asfalt en beton vaarwel.
Back to top
View user's profile Send private message
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Fri Jan 20, 2012 12:18 am    Post subject: Reply with quote

Ik had een VDO Dayton ingebouwd van 2700EUR..... Geen Kl*ten content van. Niet snel genoeg naar mijn zin, niet gebruiksvriendelijk en het duurde te lang om er een adres in te krijgen, ook was de opgeslagen lijst niet overzichtelijk genoeg..... :s Wel overal goede ontvangst en kaarten van overal (op dvd).

Omdat ik dat moe was heb ik een TomTommeke gekocht. Zeer tevreden van, gebruiksvriendelijk en overzichtelijker. Wel iets te traag in zijn herberekenen. Daarna overgestapt op Garmin en nog nooit zo tevreden geweest. Niet teveel franjes(vrij basismodel) maar alles to the point, overzichtelijk en snel, zowel qua berekenen als herberekenen en je kan overal kiezen om een andere route te volgen als je ergens omleiding tegenkomt.

Ik heb ook nog een Garmin en TomTom op de GSM en die zijn ook wel lekker. Vooral snel Smile Maar dat komt omdat m'n processor van m'n gsm snel is. Duur is niet altijd beter. Denk maar eens aan hoe snel de technologie vooruit gaat....

Als je een GPS van pakweg 1500EUR koopt moet je al zeker zijn dat hij bvb 10 jaar meegaat of je koopt beter elk jaar opnieuw een voorruitplakkertje van 150EUR zodat je altijd up to date bent Wink

PS: in mijn gsm zit een FM-zender en AV-uitgang. Dus ik kan kiezen of de stem uit m'n radio komt of niet. Wink

Nu ja, ieder zijn gedacht. Maar ik voel me toch een beetje in de portemonnee 'gepakt' door die VDO. Om nog maar te zwijgen over de prijzen voor nieuwe kaarten... Spel is nu bijna 5j oud en volledig verouderd. Mijn garmin nuvi doet het beter en sneller.....

Als het je waard is, doen zou ik zeggen.... Ofwel kan je ook opteren voor een Dubbel-Din radio met gps ingebouwd. Tegenwoordig zijn er wel al zo'n voor een redelijke prijs. Maar hier ook.... veel geld voor soms verouderde tech qua componenten......

Allez kga stoppen met zagen. Alpine is lekkerrrrrrrrr... goed hoogstwaarschijnlijk ook. Maar het prijsverschil waard ? Dat is iets dat ieder voor zich moet uitmaken :p
Grts Jurgen

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
eds
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 20 May 2010
Posts: 306
Location: Sint Niklaas

PostPosted: Fri Jan 20, 2012 4:29 pm    Post subject: Reply with quote

Ziet er wel mooi uit als alles is ingebouwd maar ik ben benieuwd naar de prijs van dit alles.
Maar ben zeker dat "prijs - kwaliteit"er niks boven een draagbaar toestel gaat en dan nog liefst zo goedkoop mogelijk Laughing
Binnen nu en 5 jaar komt er zeker wat nieuws uit waardoor je terug met een verouderd systeem zit. Ook voor updates van kaarten ben je van Alpine afhankelijk en dit zijn meestal maffia prijzen!
Als het alleen om de toeters en bellen is te doen is dit wel een echt hebbeding Wink

_________________
Greetz,
Eddy.

Freelander2 S TD4-Zermatt Silver + Sport Styling Pack + Privacy glass
Back to top
View user's profile Send private message
jbvox
een tamelijk stevig freelanderke
een tamelijk stevig freelanderke


Joined: 27 Oct 2008
Posts: 117
Location: W-Vl

PostPosted: Mon Jan 23, 2012 4:13 pm    Post subject: Reply with quote

heb een sony gps (eentje voor 't venster) die perfect in de opening van de oem gps past, en behalve da'k hem om de 6 maand eens moet resetten om het geheugen leeg te krijgen werkt da perfect. de meeste die meerijden denken zelfs dat ie origineel ingebouwd is.

_________________
FL1 zambesizilver (2005-2008)
FL2 zermattsilver S TD4 (2008-2013)
opel astra deep blue sky (2013-)
Back to top
View user's profile Send private message
Arragon
een tamelijk stevig freelanderke
een tamelijk stevig freelanderke


Joined: 05 Oct 2008
Posts: 105
Location: Hopwijk

PostPosted: Mon Jan 23, 2012 4:25 pm    Post subject: Reply with quote

eds wrote:
... Ook voor updates van kaarten ben je afhankelijk en dit zijn meestal maffia prijzen! ...

Dan ben je de kaboutertjes nog niet tegen gekomen. Wink Laughing Laughing

_________________

Terug naar de natuur, zeg het asfalt en beton vaarwel.
Back to top
View user's profile Send private message
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Tue Jan 24, 2012 12:07 am    Post subject: Reply with quote

idd Wink Kaarten kan je mits wat zoekwerk wel gratis vinden op het internet Smile

Allee, ik wil niemand op ideeën brengen hee. Het mag zogezegd niet, maar het KAN wel Very Happy

Net als voor mijn windows versies en antivirussen en dergelijke over de jaren heen heb ik ook nog niet teveel kaarten gekocht :p

Embarassed Twisted Evil

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
eds
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 20 May 2010
Posts: 306
Location: Sint Niklaas

PostPosted: Tue Jan 24, 2012 4:25 pm    Post subject: Reply with quote

Ik ben ook nie van gisteren hé Wink Wink Wink

_________________
Greetz,
Eddy.

Freelander2 S TD4-Zermatt Silver + Sport Styling Pack + Privacy glass
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Techniek FL2 All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1
Watch this topic for replies
 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You can edit your posts in this forum
You can delete your posts in this forum
You can vote in polls in this forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Abuse - Report Abuse - TOS & Privacy.
Powered by forumup.be free forum, create your free forum! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.079