View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
MartinV nen echte vrijlander!!
Joined: 20 Aug 2010 Posts: 1528 Location: Poortugaal
|
Posted: Fri Feb 24, 2012 8:51 am Post subject: Wat als ? |
|
|
#Dream mode on :
Landrover nu eens zou besluiten om de 8-traps automaat van de nieuwe Jag eens in de FL te gaan plaatsen... ?
Tenslotte wordt de 2.2 TD van de FL2 nu ook in de Jag gebruikt.
#Dream mode off
Gecombineerd met de electronische 4X4 aansturing van LR lijkt me dit echt een heel geslaagde combinatie..
Wat denken jullie ? Lijkt me leuk om eens een hoop meningen , voor -en tegen argumenten te horen.. Beetje hardop denken / brainstormen met elkaar zonder ideetjes van anderen onder te schoffelen.. Wie durft? Brand los !!!
( mooi topicje rond het kampvuur in de UK ) _________________ D3 HSE TDV6 stornoway grey
Muddy Boy en Deedrie.
https://www.facebook.com/#!/martveld |
|
Back to top |
|
|
DeepSpaceAlien nen echte vrijlander!!
Joined: 22 Sep 2011 Posts: 1219 Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel
|
|
Back to top |
|
|
bompie ne goeie stevige vette freelander
Joined: 06 Oct 2010 Posts: 958 Location: Geluwe
|
Posted: Fri Feb 24, 2012 10:35 am Post subject: |
|
|
Blijkbaar komen er toch wel wat meldingen dat de 8-trapsautomaat niet altijd zo schitterend werkt (allee in de D4 My12)...
Veelvuldig terugschakelen en dus niet goed weten in welke vernelling nu gereden moet worden zou een fenomeen zijn van die nieuwe bakken en ook bij acceleratie zou die al eens moeilijk kunnen doen.
Veel weet ik er momenteel ook nog niet van, maar 'k zal me er ook even in verdiepen (niet dat het voor mezelf direct van toepassing zal zijn...), want 't is wel interessante materie!
Je kan alvast meer info vinden ook op het Jag XF-forum over de ZF box:
http://www.xfforum.co.uk/threads/5501-new-Xf-gearbox-from-ZF/page2?s=7b40200d344da4805e5365ff9dc20f9f
??Heb ik het over dezelfde als waarover jij het hebt MartinV??
@Deepspacealien --> De verhoudingen liggen helemaal anders omwille van de trekkracht en het andere rijkarakter; of bedoelde je gewoon even de 3L onder de motorkap duwen? |
|
Back to top |
|
|
DeepSpaceAlien nen echte vrijlander!!
Joined: 22 Sep 2011 Posts: 1219 Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel
|
|
Back to top |
|
|
MartinV nen echte vrijlander!!
Joined: 20 Aug 2010 Posts: 1528 Location: Poortugaal
|
Posted: Fri Feb 24, 2012 2:41 pm Post subject: |
|
|
Ik heb ook wel gelezen over het schakelen van de bak in de Jag. Lijkt mij voornamelijk een soort van software issue wat natuurlijk in de FL niet zo hoeft te zijn. Ik denk dat hier heel andere schakelkarakteristieken van toepassing zijn.
Tja..3 L in een FL? Zou leuk zijn maar dan wordt het een V6 welke alweer behoorlijk aan de prijs is qua onderhoud en verbruik.
Mwah , zat zomaar te denken met een 8-traps automaat..gas op de plank en dan steeds bij 2000rpm schakelen...moet toch wel indrukwekkend gaan.
Momenteel trek je best behoorlijk door in toeren als je flink weg wilt. Ben eens aan het proberen geslagen maar als je flink hard wilt wegtrekken kan je beter trappen tot 2500 rpm , gas even terug dat ie schakelt en weer door. ( jaja , ik weet het ..kan ook handmatig ) Zo beïnvloed je de schakelmomenten en ben je eigenlijk sneller.
Niet dat ik zo'n scheefgezakt GTI-petje ben maar soms moet je even de mogelijkheden van de techniek verkennen he?
Kortom...leuk voer voor discussie
_________________ D3 HSE TDV6 stornoway grey
Muddy Boy en Deedrie.
https://www.facebook.com/#!/martveld |
|
Back to top |
|
|
Reko ne goeie stevige freelander
Joined: 14 Dec 2006 Posts: 717
|
Posted: Sat Feb 25, 2012 8:24 am Post subject: |
|
|
Moest het mogelijk zijn, zou er dan niet al een gekke Brit dit gedaan hebben?
(tdv8 zit al in een Def, van Serie's werden al electrische wagens gemaakt, van Freelanders werden al Def-rippers gemaakt....) |
|
Back to top |
|
|
bompie ne goeie stevige vette freelander
Joined: 06 Oct 2010 Posts: 958 Location: Geluwe
|
Posted: Sat Feb 25, 2012 9:42 am Post subject: |
|
|
DeepSpaceAlien wrote: | Maar 3L ? |
`
Da 's waar... ne 5L kan natuurlijk ook altijd...
't Is trouwens niet alleen in de Jags dat ze wat issues hebben/hadden, maar in de D4 my12 dus ook en die is anders geprogrammeerd/afgesteld dan de bak in de Jag.
Martin, heb je trouwens al eens gestart met zandmodus actief op je Terrain Response? Dat geeft ook wel iets...
En ja... waarschijnlijk moet er inderdaad wel ergens ene te vinden zijn die al eens aan 't experimenteren geweest is, maar die achttrapsautomaten zijn wel nog "redelijk" recent... |
|
Back to top |
|
|
silkwood Vrijlander-mod
Joined: 14 Jul 2008 Posts: 2611 Location: Eijsden, Nederland
|
Posted: Sat Feb 25, 2012 11:02 am Post subject: |
|
|
Oké, effe off topic, euh nee eigenlijk niet.
Nu maak je mij nieuwsgierig
Wat als...
bompie wrote: | .....................................Martin, heb je trouwens al eens gestart met zandmodus actief op je Terrain Response? Dat geeft ook wel iets...
... |
_________________
https://picasaweb.google.com/108825569965543438716
Silkwood's Java Black Freelander Td4, 5 drs, bjr 10-2005 |
|
Back to top |
|
|
Mathias nen echte vrijlander!!
Joined: 01 Dec 2009 Posts: 2463
|
Posted: Sat Feb 25, 2012 11:58 am Post subject: |
|
|
Reko wrote: | Moest het mogelijk zijn, zou er dan niet al een gekke Brit dit gedaan hebben?
(tdv8 zit al in een Def, van Serie's werden al electrische wagens gemaakt, van Freelanders werden al Def-rippers gemaakt....) |
Om maar de zwijgen van die Def waar ze een Jag-motor ingepropt hebben, deze nog wat opgekieteld hebben zodat je een Def krijgt die goed is op terrein en die kan accelereren naar honderd per uur in een goeie 4 seconden _________________ Mathias' Freelander I TD4 '04
"Debbie" Land Rover Series 1 80 inch '52 |
|
Back to top |
|
|
DeepSpaceAlien nen echte vrijlander!!
Joined: 22 Sep 2011 Posts: 1219 Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel
|
|
Back to top |
|
|
MartinV nen echte vrijlander!!
Joined: 20 Aug 2010 Posts: 1528 Location: Poortugaal
|
|
Back to top |
|
|
Mathias nen echte vrijlander!!
Joined: 01 Dec 2009 Posts: 2463
|
Posted: Sat Feb 25, 2012 7:29 pm Post subject: |
|
|
MartinV wrote: | Een Def naar 100 in 4 sec? Daar wil ik echt niet in zitten. |
Was wel iets meer dan 4 seconden, was een goede vier seconden.
Aangepaste remmen en alle andere noodzakelijke aanpassingen waren gebeurt.
Heb het artikel staan in een LandRover Magazine _________________ Mathias' Freelander I TD4 '04
"Debbie" Land Rover Series 1 80 inch '52 |
|
Back to top |
|
|
bompie ne goeie stevige vette freelander
Joined: 06 Oct 2010 Posts: 958 Location: Geluwe
|
Posted: Sat Feb 25, 2012 8:13 pm Post subject: |
|
|
@ Silkwood: met de terrain response op zandmodus vanuit stilstand vertrekken geeft je een boost, een beetje te vergelijken met launch control op de supersportwagens, en dat allemaal op je Free!! Je hebt precies direct alle kracht beschikbaar op de wielen door een kortere overbrenging of zo... 't Is echt wel ferm wat voor verschil je merkt!
@MartinV --> moet je maar eens proberen en je bevindingen hier even delen... Enne bij de weg 'k wil er wel even inzitten in zo'n def, waarschijnlijk gaat het over zo'n Bowler Wildcat (moet je maar eens opzoeken op tchoeptchoep oftewel YouTube). En die Bowler Nemesis kan me ook wel bekoren...
En wees ook gerust DeepSpace; die remmen daar kunnen we ook alleen maar van dromen... |
|
Back to top |
|
|
Mathias nen echte vrijlander!!
Joined: 01 Dec 2009 Posts: 2463
|
Posted: Sat Feb 25, 2012 8:56 pm Post subject: |
|
|
Die Bowler WildCats en Nemesis zijn inderdaad niet mis, maar die Def waarover ik het heb is langs buiten niet anders dan een andere Def.
Enkel andere velgen die iets groter zijn om de grotere remmen te huisvesten.
Mocht ik nu een scanner hebben zou ik het artikel hier eens opzetten _________________ Mathias' Freelander I TD4 '04
"Debbie" Land Rover Series 1 80 inch '52 |
|
Back to top |
|
|
silkwood Vrijlander-mod
Joined: 14 Jul 2008 Posts: 2611 Location: Eijsden, Nederland
|
|
Back to top |
|
|
|