Land Rover Freelander Club Forum Index Land Rover Freelander Club
Welkom op het forum! Hier kan je terecht voor alles i.v.m. de Land Rover Freelander!!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 ProfileProfile   You have no new messagesYou have no new messages   Log out Log out  

Front diff vervangen

 
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> LR Discovery
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MartinV
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 20 Aug 2010
Posts: 1528
Location: Poortugaal

PostPosted: Fri Jul 06, 2012 8:56 am    Post subject: Front diff vervangen Reply with quote

Ik had al aangegeven dat ik voor de vakantie nog even de sapjes van de aandrijving zou laten vervangen. Had al veel gelezen over de zogenaamde life time voorziening van de automaat en tussenbak en de daarmee gepaarde ongemakken. Beter voorkomen dan genezen toch?
In de week voorafgaand aan de verversing bemerkte ik een wazig , nauwelijks waarneembaar schurend gevoel/geluid ergens linksvoor bij gas terugnemen of bij gelijkblijvende snelheid. Een vaag techneuten gevoel deed vermoeden dat er een lagertje niet helemaal jofel werkte. Tijdens omgekeerde belasting voel je dit vaak het eerste.
Nog eens gevraagd aan de monteurs van mijn vaste garage ( je hebt nu eenmaal vertrouwen als je ergens lang komt ) en deze beaamde mijn vermoeden. Het blijkt dat het voorste differentieel een probleem kan opleveren bij de D3.
Ben na de verversingen ( behalve het voorste fiff natuurlijk) terug gegaan naar Breeland ( LR dealer ) waar ik de D3 gekocht heb. Deze gaf na een ritje direct hetzelfde aan . Gelukkig kon ik er wel mee op vakantie maar komende maandag wordt het voorste differentieel vervangen onder garantie. Gelukkig deed men er totaal niet moeilijk over.
Ter informatie:
Ik heb natuurlijk eens verder doorgevraagd en het blijkt dat Landrover inmiddels ook de aandrijflijn elke 240kkm ververst.
Uiteindelijke oorzaak schijnt te zitten in de verf waarmee de binnenkant (???) van het diff gespoten is. Deze kan na een aantal jaren loskomen en in de lagers schade veroorzaken. Waarschijnlijk had ik hier nog een jaar door kunnen rijden maar beter in garantie dan daarbuiten nietwaar? Latere diffs werden niet meer gespoten aan de binnenzijde..
Tot slot , heb nu aardig intensief gereden met Deedrie en ze heeft mij qua verbruik met de caravan aardig verrast. In Frankrijk toch constant tussen 110 en 120 gereden met de caravan ( 1200kg ) er achter en nog steeds 7,5 kilometers op een liter kostelijke diesel gereden. Ik was echt verbaasd over dit verbruik. Goed, nu eerst alle zooi eens op gaan ruimen van de vakantie. See joe all !!!

_________________
D3 HSE TDV6 stornoway grey
Muddy Boy en Deedrie.

https://www.facebook.com/#!/martveld
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
MartinV
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 20 Aug 2010
Posts: 1528
Location: Poortugaal

PostPosted: Sat Jul 14, 2012 7:32 am    Post subject: Reply with quote

Nou zeg , weer als nieuw he?
Front diff en voor as is compleet vervangen onder garantie.
Moet zeggen dat alles netjes en vlot afgehandeld is door Landrover Breeland. Je hoort toch wel eens andere ervaringen bij LR dealers.
Kan er dus voorlopig weer een hele poos tegen aan. Mou ja....Deedrie is nu net ingereden en is eens lekker aan het werk geweest in de vakantie.
Nu maar eens alvast gaan sparen voor goede MT's Razz

_________________
D3 HSE TDV6 stornoway grey
Muddy Boy en Deedrie.

https://www.facebook.com/#!/martveld
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
bompie
ne goeie stevige vette freelander
ne goeie stevige vette freelander


Joined: 06 Oct 2010
Posts: 958
Location: Geluwe

PostPosted: Mon Jul 16, 2012 7:08 am    Post subject: Reply with quote

Super!
'k Kan me voorstellen dat dit inderdaad toch wel wat werk geweest is. Goed alvast dat deze onder garantie vervangen is en zo kan je er wel weer even tegenaan. Nu nog een andere achteras (met difflock Wink) en je hebt zowaar een hele nieuwe! Cool
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> LR Discovery All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1
Watch this topic for replies
 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You can edit your posts in this forum
You can delete your posts in this forum
You can vote in polls in this forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Abuse - Report Abuse - TOS & Privacy.
Powered by forumup.be free forum, create your free forum! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.07