Land Rover Freelander Club Forum Index Land Rover Freelander Club
Welkom op het forum! Hier kan je terecht voor alles i.v.m. de Land Rover Freelander!!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 ProfileProfile   You have no new messagesYou have no new messages   Log out Log out  

Dringend VEILIGHEIDSDOP voor Veiligheidsbout wielen gezocht.

 
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Te koop gevraagd
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Tony
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 22 May 2009
Posts: 55
Location: 3600 Genk

PostPosted: Sat Jul 21, 2012 5:28 pm    Post subject: Dringend VEILIGHEIDSDOP voor Veiligheidsbout wielen gezocht. Reply with quote

Hallo allemaal, dit is héél waarschijnlijk géén dagelijkse oproep, maar de voorbije dagen heb ik m'n alu-velgen wat opgepoetst, en bij het terug aandraaien van m'n 3de wiel, heeft de "veiligheids-dop", die gebruikt wordt om de veiligheidsbout van elk wiel aan- en los te draaien de "geest" gegeven. !!!!!!!!!
Ik veronderstel dat de meesten onder jullie begrijpen waarover het hier gaat, maar om eventuele vergissingen te vermijden even dit ; het is een grijs-zilver-kleurige 'adapter' die gebruikt wordt om enerzijds te plaatsen op de veiligheidsbout van elk wiel, en anderzijds past die dan weer mooi op mijn wielsleutel.!!!! Deze 'bout-adapter' heeft aan de binnenkant 2 metalen of stalen pennetjes (bruggetjes) die passen op de veiligheidsbout van ieder wiel.! Datgene waar ik nu dringend naar op zoek ben ; is zulke veiligheids - adapter voor 16" - velgen, voor m'n Freelander van 10/2004.!!!!!!!
Ik had eigenlijk nooit gedacht dat ik dit ding zomaar zou kunnen 'forceren' door de kracht van louter m'n armen, maar intussen zit ik hier wél met 3 zeer propere velgen, en ééntje die moét "vies" blijven.!!!!
Oh ja, nog even dit ; op de bout-adapter die ik zoek staat een nummer aan de kop waarop de wielsleutel moet komen, en dat is '62'.!!!! En deze, net zoals andere bouten kunnen erop en eraf met een dop n°:22.!!!!!!
Nou hoop ik van ganser harte dat er iemand op dit forum deze oproep leest, en me, hopelijk héél spoedig, uit mijn eigen veroorzaakte miserie wil helpen.!!!
En mocht het zijn dat er iemand bvb ook 16 'gewone' bouten heeft waarmee onze wielen vast gezet worden, maatje van de sleutel is wederom '22', dan wil ik die ook héél graag overkopen, want bij mij zijn zowat álle bouten beschadigd, vooral op de hoeken, en ik veronderstel dat dit komt door het gebruiken van een dopsleutel '23' i.p.v '22'.????!!
In ieder geval vrienden, ik ben nu de pineut, en ben dringend op zoek naar het hiervoor vermelde, en als het enigzins zou kunnen, en er is iemand in het Belgische Limburg of Nederlandse Limburg, dan kan ik dezen wel zelf komen ophalen.!!!
Sta mij toe, waarde "freebieďsten" jullie van ganser harte te danken op voorhand, en jullie allen een aangename "Freebie-zomer toe te wensen.!

Ik groet jullie allen, vanuit een regenachtig Genk.!!! Confused Confused

_________________
LANDROVER : "FOREVER", en dáár ben 'k zéker van.!!
Groetjes van Tony.!! (Genks zwaarste).!!!?
Back to top
View user's profile Send private message
Will
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 29 Jun 2006
Posts: 1497
Location: Vlaams Brabant of N50 57.766 E4 15.165

PostPosted: Sun Jul 22, 2012 11:41 am    Post subject: Reply with quote

Hi Tony, ik heb hetzelfde probleem, tot verleden jaar liet ik mijn winter-zomerbanden in de bandencentrale veranderen en waarschijnlijk met die persluchthamer de pinnetjes van de adapter geforceerd (eentje bijna gans afgebroken en het andere ook reeds half). Ik heb die veiligheidsbouten gewoon weggesmeten en heb er nu 5 gewone opzitten per wiel. Een oud karkas van 2001 is waarschijnlijk toch niet meer zo aantrekkelijk en ook de maat van wielen/banden is niet dermate dat ze een "johnny" zouden mogen interesseren ..... Wink Laughing Laughing

_________________
Will

MY01 Td4 auto 5dr. SE Epsom green.
Back to top
View user's profile Send private message
Tony
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 22 May 2009
Posts: 55
Location: 3600 Genk

PostPosted: Mon Jul 23, 2012 8:26 am    Post subject: Thans Will.!! Reply with quote

Bedankt Will, dat was ook een beetje mijn bedoeling.! Smile Ik heb buiten jou reactie, nog niets anders ontvangen, dus ik denk dat ik deze namiddag even langs ga bij de een of andere sloper, opdat ik in totaal 20 degelijke bouten heb, die ik dan nog steeds kan afschuren, en opnieuw schilderen.!!
Lijkt me de beste oplossing.!!

Bedankt Will;!!

_________________
LANDROVER : "FOREVER", en dáár ben 'k zéker van.!!
Groetjes van Tony.!! (Genks zwaarste).!!!?
Back to top
View user's profile Send private message
Yohani
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 25 Dec 2009
Posts: 435
Location: Putte (Mechelen)

PostPosted: Mon Jul 23, 2012 1:20 pm    Post subject: Reply with quote

Trouwens gaat niet iedereen dezelfde veiligheidsbouten hebben, want anders hebben die ook geen zin. Er zijn daar een aantal verschillende reeksen van, dus je moet dan al eentje vinden die toevallig dezelfde reeks van veiligheidsbouten dan de jouwe heeft...

Yohani Razz

_________________
Frl 1 3drs 2.0 Td4 Sport Epsom Green '04
Defender 200Tdi 110 HCPU camper '92
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Will
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 29 Jun 2006
Posts: 1497
Location: Vlaams Brabant of N50 57.766 E4 15.165

PostPosted: Mon Jul 23, 2012 7:23 pm    Post subject: Reply with quote

Yohani wrote:
Trouwens gaat niet iedereen dezelfde veiligheidsbouten hebben, want anders hebben die ook geen zin. Er zijn daar een aantal verschillende reeksen van, dus je moet dan al eentje vinden die toevallig dezelfde reeks van veiligheidsbouten dan de jouwe heeft...

Yohani Razz


Neen, de bouten zijn nog intact, het is de adaptor die kapot is, die dus op de dopsleutel gezet wordt waarna de bout kan losgedraaid worden.

_________________
Will

MY01 Td4 auto 5dr. SE Epsom green.
Back to top
View user's profile Send private message
Yohani
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 25 Dec 2009
Posts: 435
Location: Putte (Mechelen)

PostPosted: Mon Jul 23, 2012 9:23 pm    Post subject: Reply with quote

Misschien wat verkeerd uitgedrukt: alle veiligheidsbouten van Freelanders zullen niet dezelfde adaptor gebruiken, anders hebben die namelijk geen zin; Dan stelen ze één keer zo'n adaptor uit een Freelander en zouden ze alle bouten kunnen losdraaien....

Er zijn dus een aantal reeksen veiligheidsbouten met daarbij passende adaptors, niet elk Freelander heeft dus dezelfde combinatie. Doch ze zijn ook niet allemaal uniek (net zoals de sleutel/slot van je auto trouwens). Aan de hand van de gegevens van je auto of een info op de adaptor of de bouten zal je wel zo'n adaptor kunnen kopen bij Land Rover

Yohani Razz

_________________
Frl 1 3drs 2.0 Td4 Sport Epsom Green '04
Defender 200Tdi 110 HCPU camper '92
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Mon Jul 23, 2012 9:51 pm    Post subject: Reply with quote

Je kan misschien best eens een foto van je veiligheidsdop of zo'n bout posten. Kunnen we kijken of hij overeenkomt met iemand van het forum.
Dan moet je gewoon 4 of 5 bouten gaan kopen, even langsgaan bij iemand van't forum en klaar is kees Very Happy

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Will
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 29 Jun 2006
Posts: 1497
Location: Vlaams Brabant of N50 57.766 E4 15.165

PostPosted: Mon Jul 23, 2012 10:31 pm    Post subject: Reply with quote

Yohani wrote:
Misschien wat verkeerd uitgedrukt: alle veiligheidsbouten van Freelanders zullen niet dezelfde adaptor gebruiken, anders hebben die namelijk geen zin; Dan stelen ze één keer zo'n adaptor uit een Freelander en zouden ze alle bouten kunnen losdraaien....

Er zijn dus een aantal reeksen veiligheidsbouten met daarbij passende adaptors, niet elk Freelander heeft dus dezelfde combinatie. Doch ze zijn ook niet allemaal uniek (net zoals de sleutel/slot van je auto trouwens). Aan de hand van de gegevens van je auto of een info op de adaptor of de bouten zal je wel zo'n adaptor kunnen kopen bij Land Rover

Yohani Razz


Topic opener zijn adapter heeft het nr 62, mijn kapotte adapter heeft het nr 38. Vermits nergens anders aangegeven staat over welke adapter het gaat die nodig is om de vijzen van een bepaalde wagen te halen, is het dus volgens mij wel redelijk veilig.

_________________
Will

MY01 Td4 auto 5dr. SE Epsom green.
Back to top
View user's profile Send private message
Will
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 29 Jun 2006
Posts: 1497
Location: Vlaams Brabant of N50 57.766 E4 15.165

PostPosted: Mon Jul 23, 2012 10:35 pm    Post subject: Reply with quote

DeepSpaceAlien wrote:
Je kan misschien best eens een foto van je veiligheidsdop of zo'n bout posten. Kunnen we kijken of hij overeenkomt met iemand van het forum.
Dan moet je gewoon 4 of 5 bouten gaan kopen, even langsgaan bij iemand van't forum en klaar is kees Very Happy


Hi Jurgen, vermits er verschillende combinaties bestaan (zie t.o adapter 62, de mijne achtendertig) is het onmogelijk vanaf een foto te kunnen zien over dewelke het gaat. Er is soms slechts een verschil van een paar millimeter wat dus op een foto onmogelijk uit te maken is.

_________________
Will

MY01 Td4 auto 5dr. SE Epsom green.
Back to top
View user's profile Send private message
Tony
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 22 May 2009
Posts: 55
Location: 3600 Genk

PostPosted: Thu Aug 02, 2012 10:30 am    Post subject: Veiligheids-adapter voor veiligheidsbouten velgen.!! Reply with quote

Hallo allemaal, alvast bedankt voor de tips.!!
Inmiddels heb ik toch maar besloten om even een nieuwe 'Adapter-bout' aan te kopen bij de LandRover dealer.!! Smile
Voor de prijs daarvan met je 't zéker niet laten.!! Very Happy
Als ik me niet vergis kost zo'n adapter-bout 13,60 euro exclusief btw.!! Very Happy
Probleem opgelost, want als je waar dan ook nieuwe bouten, of degelijke bouten wil kopen, zijnde dus 20 nieuwe of andere voor je 4 wielen, kosten ze ook 1,50 euro/stuk, en dan ben je nog het dubbele kwijt aan geld.!!

Greetzzz, aan allen.!! Confused

_________________
LANDROVER : "FOREVER", en dáár ben 'k zéker van.!!
Groetjes van Tony.!! (Genks zwaarste).!!!?
Back to top
View user's profile Send private message
elbekko
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 27 Feb 2011
Posts: 203
Location: Hoegaarden

PostPosted: Thu Aug 02, 2012 3:46 pm    Post subject: Reply with quote Edit/Delete this post

Erm, hebt gij 20 veiligheidsbouten? Dat zou mij verwonderen.

Gewoonlijk is het er maar 1 per wiel, en dan zijt ge (zeker op lange termijn) een pak goeiekoper af met gewoon die 4 te vervangen...

_________________
RRC 300TDi
P38a 4.6 HSE
Back to top
View user's profile Send private message
Tony
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 22 May 2009
Posts: 55
Location: 3600 Genk

PostPosted: Fri Aug 03, 2012 8:43 am    Post subject: Veiligheids-adapter voor veiligheidsbouten velgen.!! Reply with quote

Hallo elbekko, ik heb zonet mijn post nog even nagelezen, en ben er héél zéker van dat ik nergens vermeld heb dat ik '20' veiligheidsbouten heb.!!
Maar wél dat ik eerst van plan was 20 gewone bouten aan te kopen, die 1,50 euro per stuk kosten, en uit veiligheids-overweging ben ik toch maar overgestapt naat één (1) nieuwe veiligheids-adapter voor mijn veiligheidsbouten.!!!!! Cool
Waar haal jij de tekst '20 veiligheidsbouten'.. Question Question

Groetjes, Tony.

_________________
LANDROVER : "FOREVER", en dáár ben 'k zéker van.!!
Groetjes van Tony.!! (Genks zwaarste).!!!?
Back to top
View user's profile Send private message
elbekko
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 27 Feb 2011
Posts: 203
Location: Hoegaarden

PostPosted: Fri Aug 03, 2012 10:37 am    Post subject: Reply with quote Edit/Delete this post

Waarom moet ge dan 20 nieuwe bouten kopen?

_________________
RRC 300TDi
P38a 4.6 HSE
Back to top
View user's profile Send private message
Tony
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 22 May 2009
Posts: 55
Location: 3600 Genk

PostPosted: Fri Aug 03, 2012 10:48 am    Post subject: Veiligheids-adapter voor veiligheidsbouten velgen.!! Reply with quote

Ik wás eerst van plan om 20 nieuwe bouten te kopen, omdat één of andere, waarschijnlijk' over-ijverige' bandenboer m'n wielen had gemonteerd en/of gedémonteerd met een sleutel n°'23' i.p.v de gepaste '22'.!!
En sedert toen vertoonden zowat al m'n bouten scherpe kantjes op de hoeken, en door het feit dat ik élke bout zelf wenste bij te werken met een vijtje, heeft bij het démonteren van m'n wielen de "veiligheids-adapter" voor mijn 'veiligheidsbouten', er de geest aan gegeven.!! Vandaar.!!!
Doch ik dacht dat ik dat eerder reeds vermeld had in deze post.!!???? Question Confused

Groetjes, den Tony.

P.S : inmiddels is dus alles opgelost, ik heb een nieuwe "veiligheids-adapter" voor mijn 4 'veiligheidsbouten', en al m'n gewone bouten zijn nu bijgevijld, en opnieuw gespoten.!!! Very Happy

_________________
LANDROVER : "FOREVER", en dáár ben 'k zéker van.!!
Groetjes van Tony.!! (Genks zwaarste).!!!?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Te koop gevraagd All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1
Watch this topic for replies
 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You can edit your posts in this forum
You can delete your posts in this forum
You can vote in polls in this forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Abuse - Report Abuse - TOS & Privacy.
Powered by forumup.be free forum, create your free forum! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.092