Land Rover Freelander Club Forum Index Land Rover Freelander Club
Welkom op het forum! Hier kan je terecht voor alles i.v.m. de Land Rover Freelander!!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 ProfileProfile   You have no new messagesYou have no new messages   Log out Log out  

degelijke freelander voor minder dan 3000
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Te koop gevraagd
View previous topic :: View next topic  
Author Message
jeroennx
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 16 Nov 2011
Posts: 2

PostPosted: Sun Nov 20, 2011 6:13 pm    Post subject: degelijke freelander voor minder dan 3000 Reply with quote

Hey

ik ben opzoek naar een freelander (cabrio). Mijn budget is 2500 maar 3000 zou nog net lukken.
Liefst heb ik een diesel na 2001
Maar benzine mag ook.
Km stand mag niet boven de 150 000 zijn

als u er een hebt/ weet te koop staan, laat me dan iets weten aub.

Mvg
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Mathias
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 01 Dec 2009
Posts: 2464

PostPosted: Sun Nov 20, 2011 11:25 pm    Post subject: Reply with quote

U meent dit?

_________________
Mathias' Freelander I TD4 '04
"Debbie" Land Rover Series 1 80 inch '52
Back to top
View user's profile Send private message
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Mon Nov 21, 2011 1:47 am    Post subject: Reply with quote

Euh, naar mijn mening betaal je voor een diesel pré 2001 met -150k op de teller al meer :p

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Jens
Vrijlander-admin
Vrijlander-admin


Joined: 21 Mar 2006
Posts: 3286
Location: Affligem-city

PostPosted: Mon Nov 21, 2011 8:11 am    Post subject: Reply with quote

de mijne is weggegaan voor ongeveer 3500€, td4, 2001, 3 deurs en 210 000km.
Het is maar voor je een idee te geven Wink

_________________
Freelander TD4 '01 - 3 door - Bonaty Grey - hippotraveller


Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
MartinV
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 20 Aug 2010
Posts: 1528
Location: Poortugaal

PostPosted: Mon Nov 21, 2011 8:17 am    Post subject: Reply with quote

Als je m gevonden hebt..geef ff een seintje...misschien handig voor onderdelen Twisted Evil

_________________
D3 HSE TDV6 stornoway grey
Muddy Boy en Deedrie.

https://www.facebook.com/#!/martveld
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Jens
Vrijlander-admin
Vrijlander-admin


Joined: 21 Mar 2006
Posts: 3286
Location: Affligem-city

PostPosted: Mon Nov 21, 2011 4:45 pm    Post subject: Reply with quote

benzine of voor 2001 moet wel lukken hoor Wink

_________________
Freelander TD4 '01 - 3 door - Bonaty Grey - hippotraveller


Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Mon Nov 21, 2011 11:36 pm    Post subject: Reply with quote

Ik heb er onlangs nog enkele op kapaza en 2dehands zien staan. Er waren er van rond de 3.200 - 3.500 denk ik. Als je lager gaat in prijs zal je wel wat meer KM hebben of evt schade. De mijne heeft iets meer gekost Smile Da's een FL1 Bouwjaar 1998 2.0Di (oude rover motor 97pk) met 135.000KM Zacht A-Frame, Stralers, lederen interieur en versleten banden (geen goede alleszins). Da's intussen wel opgelost. Heeft me nog 1200 eurietjes gekost om hem een grote beurt te geven en een paar mankementjes weg te werken. Dus al bij al zit ik over de 5.000. Niet goedkoop, maar voor een LaRo moet je iets over hebben Cool Hij is ook vanbinnen en vanbuiten volledig goed nagekeken en als ik nu hout vasthoud kan ik zeggen dat ik er nog jaren content mee ga zijn. Het was een aanpassing, komende van sportieve personenwagen, maar bevalt me met de dag meer Very Happy

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
jeroennx
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 16 Nov 2011
Posts: 2

PostPosted: Sun Nov 27, 2011 4:04 pm    Post subject: Reply with quote

ik zou toch liefst een diesel van 2001 willen.
Voor hoeveel € zou ik deze kunnen vinden?
km stand minder als 150 000

Want ik heb gelezen dat er bij de oudere versie veel problemen zijn, en ik zou liefst niet al direct problemen willen met de wagen.

mvg
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Sun Nov 27, 2011 6:07 pm    Post subject: Reply with quote

Zolang je bij een diesel blijft zit je volgens mij goed. De 'oudere' benzines hadden wat last van de cylinderkoppakking, maar eens die veranderd wordt is dat ook in orde.

Tot nu toe geen klagen van mijn FL1 bj:1998

De KM-stand zegt ook niet alles, ik heb al met auto's gereden waarvan de motor bij 250.000Km beter klonk en soepeler reed als dezelfde met slechts 130.000Km. Dit hangt een beetje af van hoe de wagen gebruikt is en de chauffeur. Geef mij liever een goeie diesel met 200.000Km op de teller die altijd goed (lees:kalm) warmgereden is alvorens pedal to the metal te rijden.
Ook een stukje rustig rijden voor het stilleggen doet geen slecht aan de turbo.

Als je een auto koopt van iemand die altijd doortrekt vanaf koude start , vol gas geeft tot aan zijn deur om vervolgens de auto dadelijk stil te leggen en tijdens de rit vaak 4000rpm of hoger trekt, dan mag die voor mijn part maar 100.000Km hebben, dan ben je nog slechter af volgens mij.

Enige raad die ik je kan geven, vraag om ervoor te zorgen dat de auto 'koud' staat voor je gaat kijken en vraag een proefrit.
Rijd hem zo mogelijk zelf warm en luister naar de motor. Trekt hij goed, trekt hij nog altijd goed als hij warm staat, geen kloppende geluiden, trekt hij goed in lage toeren, open de motorkap en vraag om het toerental zachtjes te laten oplopen van stationair tot pakwek 4000rpm.

Als de motor en overbrenging van een LaRo goed zijn zit je volgens mij safe :p Goede raad, 't is niet al goud wat blinkt !!!

PS: koop best geen verlaagde :p
Voor de rest kan ik je geen tips meer geven, mss voelt één van mijn FL-collega-rijders zich geroepen ? :p

Oh ja, check de koppeling en de visco, rijd ook een paar keer voor- en achteruit (voel en luister of er niet teveel speling op de aandrijving zit en of je geen 'klop' hoort) Als je je niet zeker voelt, vraag je best iemand mee die ervaring heeft met dit type wagens.
Laat alle 'zogezegde' problemen je niet tegenhouden, velen zijn kleine dingen en ze gaan heus niet allemaal tegelijk aan jouw auto voorkomen Very Happy De deuren vallen er alleszins niet af bij mij, hij trekt goed in lage toeren, trekt goed door tot +4000rpm (ik doe dit bijna nooit, meestal 2500 a 2800rpm of eens 3700 bij doortrekken), heeft redelijk verbruik (+-8.2L/100Km), rijdt soepel, start goed, schakelt goed, koppeling pakt direct, rijdt prachtig offroad, rammelt niet, loopt lekker 120KM/u (heeft al eens 150+ gezien) en alles werkt perfect. Niet slecht voor een FL1'tje van 1998 met +160.000Km ondertussen Very Happy Wel optijd onderhouden, anders is't probs vragen !! Ook iemand met verstand van Laro en meerbepaald FL laten nakijken, anderen durven al iets over het hoofd zien of weten niet alles (zoals het feit dat nieuwe banden altijd achteraan moeten of je krijgt probs)... Grtjs Jurgen

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
CJ
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 08 Dec 2011
Posts: 7
Location: Genk

PostPosted: Sun Dec 11, 2011 1:43 pm    Post subject: Wie zoekt die ... Reply with quote

Vorige week woensdag stond er een TD4 softtop te koop in Zutendaal.
Vraagprijs 3850€ 98000km.
Heb hem gekocht voor 3700€.
Soms zijn er koopjes te doen.
Blijf zoeken op Kapaza, hebbes en 2de hands.

CJ
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Mathias
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 01 Dec 2009
Posts: 2464

PostPosted: Sun Dec 11, 2011 2:08 pm    Post subject: Re: Wie zoekt die ... Reply with quote

CJ wrote:
Vorige week woensdag stond er een TD4 softtop te koop in Zutendaal.
Vraagprijs 3850€ 98000km.
Heb hem gekocht voor 3700€.
Soms zijn er koopjes te doen.
Blijf zoeken op Kapaza, hebbes en 2de hands.

CJ


Proficiat!
En nu snel een topicje maken in Wie Is Wie, en vooral foto's posten want nu ben ik benieuwd Smile

grtz

_________________
Mathias' Freelander I TD4 '04
"Debbie" Land Rover Series 1 80 inch '52
Back to top
View user's profile Send private message
krispy
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 31 May 2010
Posts: 99
Location: oud-heverlee(belgie)

PostPosted: Sun Dec 11, 2011 2:42 pm    Post subject: Reply with quote

jeroennx wrote:
ik zou toch liefst een diesel van 2001 willen.
Want ik heb gelezen dat er bij de oudere versie veel problemen zijn, en ik zou liefst niet al direct problemen willen met de wagen.

mvg


mischien wat laat maar mag toch eens gezegd worden

motor problemen met een diesel van voor de TD4 versies

Ik heb hier eentje van de oude reeks rijden met nu een kleine 190.000 km op de teller en mag volgend zeggen :

qwa motorproblemen nog NOOIT iest voor gehad , is zelfs al 170.000 km niet meer op onderhoud geweest , doe ik thuis zelf , en dan nog maar enkel de nodigige filters en olie vervangen , van de rest blijf ik af zolang alles goed draait.
Enkel de riemen heb ik nog ne keer laten vervangen en dat was rond de 100.000 km .

de stukken die ik ooit gehad heb zijn volgende :
starter ( 2x ) , batrij ( 1x ) , servopomp ( 1 x ) garantie , visco koppeling en laatst nieuwe voorvering geplaatst.

Dus ik denk niet dat er over de dieselmotoren van voor het TD4 tijdperk veel valt op aan te merken , enkel zijn ze wat loom , maar daar leert men mee leven

tuurlijk zijn de latere motoren vinniger en forser , en geef toe , eens men bvb met nen fl2 rondbolt met 150 pk tov de 97 in de fl1 is het verschil imens , maar de vaste rijkost gaat ook serieus de hoogte in ( taks/verzekering)

Ik wou hiermee maar ne keer zeggen wat mijn ervaing met den oude motor is en moet hiermee die verhalen van slechte oude diesels volledig afbreken in tegendeeld zelfs , als ik soms over de problemen met de BMW motoren lees ben ik zelf tevreden om een oude motor en geen BMW te hebben , want wat daar allemaal met voorvalt en over te lezen valt , amaaij

_________________
FL I 3deurs 2.0 EXDi Cobar Blue
Freelander 2 S TD4 Bali Blue
MBK MOBYX X7 Bali Blue

Album http://picasaweb.google.com/krisdeschoenmaekers
Back to top
View user's profile Send private message
one life live it
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 02 Jun 2006
Posts: 347
Location: MOEN

PostPosted: Thu Dec 15, 2011 3:02 pm    Post subject: Reply with quote

Ik wou hiermee maar ne keer zeggen wat mijn ervaing met den oude motor is en moet hiermee die verhalen van slechte oude diesels volledig afbreken in tegendeeld zelfs , als ik soms over de problemen met de BMW motoren lees ben ik zelf tevreden om een oude motor en geen BMW te hebben , want wat daar allemaal met voorvalt en over te lezen valt , amaaij[/quote]

En dat is ook mijn gedacht. Wink

_________________
ONE LIVE LIVE IT
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Koenb
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 2

PostPosted: Mon Oct 01, 2012 11:08 pm    Post subject: Re: Wie zoekt die ... Reply with quote

CJ wrote:
Vorige week woensdag stond er een TD4 softtop te koop in Zutendaal.
Vraagprijs 3850€ 98000km.
Heb hem gekocht voor 3700€.
Soms zijn er koopjes te doen.
Blijf zoeken op Kapaza, hebbes en 2de hands.

CJ


Nou..daar ben ik toch best jaloers op. Koopje!

_________________
besteautoverzekeraar.nl
Back to top
View user's profile Send private message
Järv
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 27 Aug 2007
Posts: 1729
Location: Europoort, NL

PostPosted: Tue Oct 02, 2012 6:52 am    Post subject: Reply with quote

3700,- voor een TD4 met maar 98.000km?? ... rofl, hebben jullie in België ook zoiets als de nationale auto pas waarmee je o.a. de km-stand kan controlleren? Wink

_________________

FL1 5drs TD4 Epsom Green 10-2002
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Te koop gevraagd All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2
Watch this topic for replies
 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You can edit your posts in this forum
You can delete your posts in this forum
You can vote in polls in this forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Abuse - Report Abuse - TOS & Privacy.
Powered by forumup.be free forum, create your free forum! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.05