Land Rover Freelander Club Forum Index Land Rover Freelander Club
Welkom op het forum! Hier kan je terecht voor alles i.v.m. de Land Rover Freelander!!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 ProfileProfile   You have no new messagesYou have no new messages   Log out Log out  

sluiten deuren met afstandsbediening
Goto page 1, 2  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Techniek FL2
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dominique.cools@yahoo.com
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 05 Nov 2012
Posts: 3
Location: veldegem

PostPosted: Tue Nov 06, 2012 9:36 pm    Post subject: sluiten deuren met afstandsbediening Reply with quote

Hey
ik ondervind meer en meer problemen om mijn freelander td4 .2007 te sluiten en nog meer om weer te openen. Men heeft me verteld dat er geen echte batterij in de zender zit maar dat die sleutel oplaadt tijdens het rijden. Nu ben ik naar spanje gereden en terug met de sleutel en reservesleutel om beurt enkele uren in het contact. maar ook dit heeft niet geholpen. Sommige dagen werkt de sleutel prima en dan andere keren helemaal niet. Nu wil ik mijn wagen niet meer afsluiten omdat ik dan anders moet zitten klooien met dat sleuteltje om binnen te geraken en dan gaat het alarm af en moet ik dan snel de sleutel weer samen steken en vlug in het contact steken.
Moet ik nu nieuwe sleutels vragen? of zal dit een dure zaak worden?
Dominique

_________________
ben een trotse eigenaar van een freelander 2 van 2007 een td4
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address
Will
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 29 Jun 2006
Posts: 1497
Location: Vlaams Brabant of N50 57.766 E4 15.165

PostPosted: Tue Nov 06, 2012 9:45 pm    Post subject: Reply with quote

Ik weet niet of 2007 al de FL2 is of nog steeds de facelifted FL1. Moest het de FL1 zijn met de enigszins ovale sleutel dan moet er wel een batterij ingestoken worden, denk dat het een CR2092 of zo is. Als die batterij "plat" aan het vallen is dan begint soms een toeter te klinken en begint het lichtje dat normaal regelmatig pinkt in het dashboard,als het alarm opstaat, op een onregelmatige manier te pinken. Maar vermits er van dit alles niks vermeld werd alleen maar dat er moet aangeklooid worden om open te krijgen ??? En de batterij die zou moeten opladen tijdens het rijden ? Klinkt mij nogal futuristisch in de oren maar men weet nooit eh.

_________________
Will

MY01 Td4 auto 5dr. SE Epsom green.
Back to top
View user's profile Send private message
dominique.cools@yahoo.com
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 05 Nov 2012
Posts: 3
Location: veldegem

PostPosted: Tue Nov 06, 2012 9:49 pm    Post subject: Reply with quote

tis wel degelijk een freelander 2 en het verhaal van het opladen van de sleutels heb ik onlangs ook gehoord van een ford minibus
alvast bedankt voor de reactie

_________________
ben een trotse eigenaar van een freelander 2 van 2007 een td4
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address
Will
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 29 Jun 2006
Posts: 1497
Location: Vlaams Brabant of N50 57.766 E4 15.165

PostPosted: Tue Nov 06, 2012 10:02 pm    Post subject: Reply with quote

Ah zo, en vermits, volgens ik denk, Ford in 2007 nog in de driver's seat zat van LR .......

_________________
Will

MY01 Td4 auto 5dr. SE Epsom green.
Back to top
View user's profile Send private message
Arjan Nederstigt
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 24 Jun 2012
Posts: 372
Location: Oud-ade

PostPosted: Tue Nov 06, 2012 10:43 pm    Post subject: Reply with quote

Schroef het zendertje gewoon open en kijk of er batterijtje inzit?

_________________
Myn trots!
Back to top
View user's profile Send private message
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Wed Nov 07, 2012 12:53 am    Post subject: Reply with quote

Zelfs een oplaadbare batterij heeft zijn levensduur Wink

Gewoon openschroeven en hoogstwaarschijnlijk zit er een CR2032 ofzo in zoals Will zei :p

Wel even nakijken of je batterij het alkaline, lithium of oplaadbare type is...

Als je je sleutel aan je voorruit houdt, kort bij je dashboard (langs buiten) lukt het dan beter om hem te sluiten/openen ?

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
dominique.cools@yahoo.com
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 05 Nov 2012
Posts: 3
Location: veldegem

PostPosted: Wed Nov 07, 2012 7:20 pm    Post subject: Reply with quote

het zendertje kan niet worden opgengeschroefd, ik ben net naar de dealer geweest en het is inderdaad een oplaadbaar systeem die in het contact wordt bijgeladen. Hij heeft nog geen weet van dergelijke problemen. Nu komt het strafste deel,,,, ik sluit al een week mijn wagen niet af en hij duwt op de knop van in zijn bureau en mijn wagen op zijn parking sluit perfect en opent perfect,,,,een 10 tal keer geprobeerd en telkens werkt het.
Ik ga naar buiten en duw op de zender maar de auto wil niet openen,,, ik geef hem terug aan de dealer en hij bij hem werkt het perfect,,, in een zotte ingeving ga ik door de knieen en raak met mijn ene hand de grond aan en met mijn andere duw ik en ja hoor , de deur gaat open.
een nieuwe zender kost 150 euro zonder btw,,,,dus ga ik nog even afwachten of het iets te maken kan hebben van het soort schoenen dat je aanhebt,,(ik weet het tis ver gezocht) of het te maken heeft met mijn gsm ,,,, omdat de dealer wel weet heeft dat ernstige interferentie van bvb een gsm mast kan problemen veroorzaken. Ben ik dan echt de enige die dit probleem heeft?

_________________
ben een trotse eigenaar van een freelander 2 van 2007 een td4
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address
Arjan Nederstigt
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 24 Jun 2012
Posts: 372
Location: Oud-ade

PostPosted: Wed Nov 07, 2012 8:10 pm    Post subject: Reply with quote

Daar kan ik over mee praten,
paar weken geleden stond ik voor sollicitatie gesprek op industrie terrein bij het betreffende bedrijf op de stoep... en kreeg tot mijn verbazing de auto niet met het zendertje op slot.

Heb hem toen van heel dicht bij dicht gekregen.. zonder sleutel.
Maar thuis in iets minder bebouwde omgeving werkt hij perfect.

Ik denk dus wel degelijk dat het met straling, frequenties, omgeving te maken kan hebben..

_________________
Myn trots!
Back to top
View user's profile Send private message
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Wed Nov 07, 2012 9:55 pm    Post subject: Reply with quote

Heb je buiten je gsm bepaalde electronische apparatuur op zak ? Zoals Bluetooth oortjes, walkie talkies, ...

Ik heb thuis een kastje dat de TV signalen draadloos van beneden naar boven doorstuurt om boven ook tv te kunnen kijken.
Als dat aanstaat dan wil mijn FL ook niet open of dicht.

Dat komt omdat dat op dezelfde frequentie werkt als mijn afstandsbediening, namelijk 433MHz.

Als ik dan heel kort tegen mijn dashboard kom met de afstandsbediening gaat die wel open en dicht.

Ik heb zelfs een walkie talkie en als ik daarmee zendt dan krijgt niemand zijn auto of garagepoort open honderden meters in de omtrek Very Happy

Als je het enkel thuis voorhebt kan er ook een stoorzender in jouw buurt zitten. De 'stoorzender' zelf hoeft niet eens op dezelfde frequentie te werken als jouw afstandsbediening. Een slecht afgeschermde zender straalt immers harmonischen af. Dat betekent dat hij ook stoort op andere frequenties dan waarvoor hij bedoeld is.

Als je 1 hand tegen de grond houdt of aan een metalen hekken, ... Dan ben je goed geaard (massa) een antenne met een goede massa straalt veel beter en zal ook beter werken. Dat kan de verklaring zijn voor het beter werken met 1 hand op de grond Wink

Je kan altijd nakijken of je sleutel niet op 1 of andere manier openkan en dan kijken waar het draadje zit dat eventueel fungeert als antenne. Dat is misschien losgekomen of je kan het verlengen (exact 2x de normale lengte werkt best)

Grtz J

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Will
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 29 Jun 2006
Posts: 1497
Location: Vlaams Brabant of N50 57.766 E4 15.165

PostPosted: Thu Nov 08, 2012 11:21 pm    Post subject: Reply with quote

dominique.cools@yahoo.com wrote:
tis wel degelijk een freelander 2 en het verhaal van het opladen van de sleutels heb ik onlangs ook gehoord van een ford minibus
alvast bedankt voor de reactie


En ik die dacht dat er in Techniek ook een sectie voor de Freelander 2 was ? Wink (Waardoor de FL 1 sectie niet "bezwangerd" moest worden ....) Mr. Green

_________________
Will

MY01 Td4 auto 5dr. SE Epsom green.
Back to top
View user's profile Send private message
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Fri Nov 09, 2012 12:27 am    Post subject: Reply with quote

Haha +1

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
t-ke
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 19 Nov 2007
Posts: 1357
Location: N51.0662/E4.3581

PostPosted: Fri Nov 09, 2012 1:14 am    Post subject: Reply with quote

Will wrote:
dominique.cools@yahoo.com wrote:
tis wel degelijk een freelander 2 en het verhaal van het opladen van de sleutels heb ik onlangs ook gehoord van een ford minibus
alvast bedankt voor de reactie


En ik die dacht dat er in Techniek ook een sectie voor de Freelander 2 was ? Wink (Waardoor de FL 1 sectie niet "bezwangerd" moest worden ....) Mr. Green


even verzet we willen niet dat will zich slecht gaat voelen op ons forum Wink

_________________
fl1 td4 E '04 3deurs Giverny Green. Rip Sad
Rr p38 2.5 holland&holland

---------------------------------------
always smile, it confuses people!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Will
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 29 Jun 2006
Posts: 1497
Location: Vlaams Brabant of N50 57.766 E4 15.165

PostPosted: Fri Nov 09, 2012 10:49 pm    Post subject: Reply with quote

Zeg t-ken, me slecht voelen ? Hier ?? Allez jong. Ik wou het alleen maar op een iet of wat ludieke manier (zie emoticons) even laten weten, da's alles. Als ze beginnen met sleutels die onbekend zijn bij de FL1 dan mag er toch wat verder gespit worden en vragen gesteld worden eh ? Ah bon. Wink

_________________
Will

MY01 Td4 auto 5dr. SE Epsom green.
Back to top
View user's profile Send private message
t-ke
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 19 Nov 2007
Posts: 1357
Location: N51.0662/E4.3581

PostPosted: Sun Nov 11, 2012 1:07 am    Post subject: Reply with quote

Will wrote:
Zeg t-ken, me slecht voelen ? Hier ?? Allez jong. Ik wou het alleen maar op een iet of wat ludieke manier (zie emoticons) even laten weten, da's alles. Als ze beginnen met sleutels die onbekend zijn bij de FL1 dan mag er toch wat verder gespit worden en vragen gesteld worden eh ? Ah bon. Wink


dat mag je zeker Wink
maar ik moet toch een reden uit men duim zuigen om dit topic te verzetten he Wink

_________________
fl1 td4 E '04 3deurs Giverny Green. Rip Sad
Rr p38 2.5 holland&holland

---------------------------------------
always smile, it confuses people!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Will
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 29 Jun 2006
Posts: 1497
Location: Vlaams Brabant of N50 57.766 E4 15.165

PostPosted: Mon Nov 12, 2012 2:24 pm    Post subject: Reply with quote

Zeker, en ik hoop voor u dat het 'n propere was ?? (En geen "gore" duim ??). Wink Laughing Laughing Laughing

_________________
Will

MY01 Td4 auto 5dr. SE Epsom green.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Techniek FL2 All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2
Watch this topic for replies
 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You can edit your posts in this forum
You can delete your posts in this forum
You can vote in polls in this forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Abuse - Report Abuse - TOS & Privacy.
Powered by forumup.be free forum, create your free forum! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.107