Inderdaad
Nu moet ik wel zeggen, zelf rij ik met een FL1 uit 1998, dus nog met de rover motor.
Van problemen mag ik niet klagen
Op 120.000 Km is de viscokoppeling wel vervangen (600EUR) en de master/slave cylinders van de koppeling zijn ook vervangen op 110.000Km. (200EUR)
Momenteel rond de 170.000Km en verder nog geen problemen gehad.
Beestje rijdt nog perfect en heb nog nooit in panne gestaan
(uitgenomen 2 keer een lekke band dan) :p
Dus wat mij betreft is hij heel betrouwbaar ! Ook al is het geen TD4.
Qua verbruik kan ik niet klagen, als ik een beetje oplet zit ik rond de 7.5 L/100Km (rij bijna altijd korte afstanden op veldwegen en binnenbanen)
Bij een sportieve rijstijl gaat hij wel richting 9L , maar dan mag ik al lekker doorduwen :p
Als hij goed start, goed klinkt en goed rijdt zal hij wel goed zijn
Doe altijd een testrit, vraag best vooraf om ervoor te zorgen dat de motor koud staat wanneer je gaat kijken en rij hem dan warm.
Zo kan je al veel merken aan een motor.
Controleer ook even of er geen mayonnaise aan de olievuldop hangt