Ik heb vroeger op die manier zelfs nog in een Defender 90 geslapen, met twee dan nog. Ook voorzetels naar voor gekanteld en op halve hoogte een plateau gemaakt met houten platen.
Daarna hetzelfde toegepast in de Range Rovers, daar kwamen zelfs geen platen aan te pas, genoeg ruimte op de dubbele bodem boven de laadruimte indien LV. Zoals ook op C4H in 2011.
En hoewel eL Tee gelijk heeft dat een auto niet ideaal is qua isolatie, hebben wij altijd goed geslapen. Geen werk om een tent op te zetten, geen last van wind of regen en overal toe te passen! Zelfs op St Isaacs in hartje St Petersburg.
In de winter voelt het zeker niet kouder aan dan onder de auto (heb ik ook nog gedaan) en in de zomer betere verluchting dan in de doorsnee (werp)tent als je schuifdak en/of ramen een beetje open zet. Zeker in een Range Rover of Freelander die bekleed en behoorlijk geïsoleerd zijn.
Toegegeven, uitslapen in een donkere wagen als de zon al staat te branden is niet ideaal, maar een tentje wordt dan evengoed een sauna.
Ik zou dat dus zeker uitwerken, hou er wel rekening mee dat je die lange planken ook nog makkelijk wil kunnen opbergen tijdens het rijden. Daarom best met een dubbele bodem werken en bvb een plank in twee delen.
Filip