Land Rover Freelander Club Forum Index Land Rover Freelander Club
Welkom op het forum! Hier kan je terecht voor alles i.v.m. de Land Rover Freelander!!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 ProfileProfile   You have no new messagesYou have no new messages   Log out Log out  

nieuw forum
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Over het forum
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jens
Vrijlander-admin
Vrijlander-admin


Joined: 21 Mar 2006
Posts: 3286
Location: Affligem-city

PostPosted: Tue Jan 29, 2013 8:38 pm    Post subject: nieuw forum Reply with quote

Ik ben aan het kijken voor een nieuw en goed forum, malware en andere vuile toestanden vrij Cool .
Ik veronderstel dat niemand hier problemen mee heeft Twisted Evil . De gegevens van het oude zijn waarschijnlijk wel niet overzetbaar, maar dat kijk ik nog na.

Ik denk er wel aan om de site niet meer te gebruiken, maar gewoon het forum als "hoofdpagina". Is dit OK of toch liever wel een aparte site?

_________________
Freelander TD4 '01 - 3 door - Bonaty Grey - hippotraveller


Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Mathias
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 01 Dec 2009
Posts: 2463

PostPosted: Tue Jan 29, 2013 8:45 pm    Post subject: Reply with quote

Ben wel eens benieuwd of het echt niet mogelijk is om de meeste topics over te zetten, want dat is toch een schat aan informatie denk ik zo...

_________________
Mathias' Freelander I TD4 '04
"Debbie" Land Rover Series 1 80 inch '52
Back to top
View user's profile Send private message
cooper
een tamelijk stevig freelanderke
een tamelijk stevig freelanderke


Joined: 29 Nov 2012
Posts: 116
Location: Nijlen

PostPosted: Tue Jan 29, 2013 9:36 pm    Post subject: Reply with quote

Topics zijn over te zetten maar is wel een beetje werk.
Wij (Goldwingvrienden) zijn destijds ook van een "gratis" naar een betalend forum overgegaan en hebben 98% van alle topics overgezet.
Wij hebben momenteel een portaal- en forumpagina, de site hoeft er voor mij niet meer bij te zijn.
Persoonlijk kom ik er toch niet op! Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
t-ke
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 19 Nov 2007
Posts: 1357
Location: N51.0662/E4.3581

PostPosted: Tue Jan 29, 2013 10:04 pm    Post subject: Reply with quote

Laat niets verloren gaan Jens
Hier staat een schat aan info en foto's van legendarische momenten

_________________
fl1 td4 E '04 3deurs Giverny Green. Rip Sad
Rr p38 2.5 holland&holland

---------------------------------------
always smile, it confuses people!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
elbekko
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 27 Feb 2011
Posts: 203
Location: Hoegaarden

PostPosted: Wed Jan 30, 2013 12:25 am    Post subject: Reply with quote Edit/Delete this post

Ik weet niet in hoeverre dat ge toegang hebt tot de server waar het forum opstaat, maar als ge aan de database kunt zou het geen probleem mogen zijn om alles op te zetten.

Ik heb massa's webspace waar niet veel mee gebeurt waar ik wel een forum op zou kunnen hosten eventueel Smile

Laat maar weten.

_________________
RRC 300TDi
P38a 4.6 HSE
Back to top
View user's profile Send private message
eL Tee
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 02 Apr 2012
Posts: 76

PostPosted: Wed Jan 30, 2013 8:36 am    Post subject: Reply with quote

Ben, ik heb geen idee waar je 'hosts' en welk contract je het, doch let op met de trafficbeperkingen!

_________________
Smoking marijuana, eating Cheese Doodles, and masturbating do not constitute 'plans' in my book!
Back to top
View user's profile Send private message
Jens
Vrijlander-admin
Vrijlander-admin


Joined: 21 Mar 2006
Posts: 3286
Location: Affligem-city

PostPosted: Wed Jan 30, 2013 10:04 am    Post subject: Reply with quote

ik heb ook wel nog iets van telenet dat niet gebruikt wordt, maar ik denk dat dat ook niet voldoende zal zijn?

Ben, als je denkt dat het mogelijk is: graag!

Normaal gezien zou toch alles kunnen overgezet worden, ik vraag nog na wat het kost.

_________________
Freelander TD4 '01 - 3 door - Bonaty Grey - hippotraveller


Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
elbekko
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 27 Feb 2011
Posts: 203
Location: Hoegaarden

PostPosted: Wed Jan 30, 2013 10:38 am    Post subject: Reply with quote Edit/Delete this post

eL Tee wrote:
Ben, ik heb geen idee waar je 'hosts' en welk contract je het, doch let op met de trafficbeperkingen!


Dreamhost. Momenteel:


Natuurlijk is dat niet 100% unlimited, maar het Freebieforum is zeker en vast geen probleem.

Dat van Telenet zou ik niet gebruiken...

_________________
RRC 300TDi
P38a 4.6 HSE
Back to top
View user's profile Send private message
Jens
Vrijlander-admin
Vrijlander-admin


Joined: 21 Mar 2006
Posts: 3286
Location: Affligem-city

PostPosted: Wed Jan 30, 2013 11:46 am    Post subject: Reply with quote

overzetten kan niet meer... Ik hoop toch nog tegenreactie te krijgen van de bazen hier. Maar met Penguin Tony was het ook veel sukkelen toen hij zijn forum destijds wou overzetten.

Elbekko: hoe kan dat concreet geregeld worden en wat wil je er voor.

_________________
Freelander TD4 '01 - 3 door - Bonaty Grey - hippotraveller


Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
elbekko
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 27 Feb 2011
Posts: 203
Location: Hoegaarden

PostPosted: Wed Jan 30, 2013 12:08 pm    Post subject: Reply with quote Edit/Delete this post

Da's spijtig van het overzetten, die mensen kunnen u echt niet gewoon een database dump geven? Rolling Eyes

Ik ga wat rondkijken hoe ik dat het beste kan opzetten, de domeinnaam gaat naar mijn hosting moeten doorverwezen worden.
Dan het forum opzetten, daar ga ik ook nog wat mee moeten prutsen want het is ondertussen al efkes geleden Laughing

Hebt ge de code van de hoofdwebsite ergens staan? Als ge die doorstuurt zet ik dat zowiezo al klaar, en dan kunnen we dit forum blijven gebruiken tot ik gedaan heb met prutsen met het niew.

Qua betaling, ge moogt mij altijd geven wat ge nu voor hosting betaalt, maakt op zich niet veel uit... Het is niet dat het mij veel kost, en ik hou het zowiezo voor al mijn eigen brol.

Het nieuwe forum zal waarschijnlijk FluxBB worden, aangezien ik daar vroeger nog developer ben geweest. Maar aangezien dat heel basic forumsoftware is, gaat dat ietwat moeten uitgebreid worden waarschijnlijk, ik denk aan:
* BBCode editor
* Smiley lijst
* PBs

Is er nog iets dat zeker essentieel is?

1 ding is zeker, er komt geen phpBB op mijne server Laughing

Anyway, ik zal er later vandaag verder naar kijken, nu met andere dingen bezig...

_________________
RRC 300TDi
P38a 4.6 HSE
Back to top
View user's profile Send private message
Jens
Vrijlander-admin
Vrijlander-admin


Joined: 21 Mar 2006
Posts: 3286
Location: Affligem-city

PostPosted: Wed Jan 30, 2013 12:31 pm    Post subject: Reply with quote

elbekko wrote:
Da's spijtig van het overzetten, die mensen kunnen u echt niet gewoon een database dump geven? Rolling Eyes


Vroeger kon dat als je eerst betaalde voor advertentie vrij, maar de laatste berichten in 2012 waren dat dat ook niet meer soit. Soit, ik heb het daar nog eens gevraagd. In het slechtste geval blijft dit forum bestaan, maar wordt het gesloten voor nieuwe leden. Dan kan er nog op gezocht worden indien nodig.


Ik ga wat rondkijken hoe ik dat het beste kan opzetten, de domeinnaam gaat naar mijn hosting moeten doorverwezen worden.
Dan het forum opzetten, daar ga ik ook nog wat mee moeten prutsen want het is ondertussen al efkes geleden Laughing


Wil dat zeggen dat je zelf in mijn plaats een forum wil aanmaken? Ik was hier op het werk al eens aant kijken hoe ik het moest maken, was den wel phpbb3. Maar nog niet echt ver geraakt.


Hebt ge de code van de hoofdwebsite ergens staan? Als ge die doorstuurt zet ik dat zowiezo al klaar, en dan kunnen we dit forum blijven gebruiken tot ik gedaan heb met prutsen met het niew.

Euhm... Bedoel je van de zogezegde welkomssite? Wat bedoel je juist met code? Ik kan het navragen aan Desma.


Qua betaling, ge moogt mij altijd geven wat ge nu voor hosting betaalt, maakt op zich niet veel uit... Het is niet dat het mij veel kost, en ik hou het zowiezo voor al mijn eigen brol.

Hosting was gratis, ik betaalde gewoon voor domeinnaam en de e-mails. Al is dat laatste ook niet nodig wat mij betreft. Maar laat anders iets weten, eventueel via pb als je dit wil.

Het nieuwe forum zal waarschijnlijk FluxBB worden, aangezien ik daar vroeger nog developer ben geweest. Maar aangezien dat heel basic forumsoftware is, gaat dat ietwat moeten uitgebreid worden waarschijnlijk, ik denk aan:
* BBCode editor
* Smiley lijst
* PBs

Is er nog iets dat zeker essentieel is?

Massa-mailing, moderator/admin functies, een poll?? wat met foto's uploaden?


1 ding is zeker, er komt geen phpBB op mijne server Laughing

Anyway, ik zal er later vandaag verder naar kijken, nu met andere dingen bezig...

doe maar op uw gemak, al bedankt![/b]

_________________
Freelander TD4 '01 - 3 door - Bonaty Grey - hippotraveller


Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
elbekko
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 27 Feb 2011
Posts: 203
Location: Hoegaarden

PostPosted: Wed Jan 30, 2013 12:50 pm    Post subject: Reply with quote Edit/Delete this post

Erm, ja, ik zal het forum opzetten. Ik heb er net wat mee gespeeld omdat ik nog wat tijd over had, dat lijkt allemaal wel goed te komen. Ze hebben het precies allemaal wat makkelijker gemaakt sinds de laatste keer da'k ermee gewerkt heb Laughing

Ik bedoel inderdaad de welkomssite, met de code bedoel ik de pagina's die daar op staan.

Gratis is goed genoeg voor mij Wink

Massa-mailing zie ik het nut niet echt van in, gaat dat gebruikt worden? Ik zou daar eerder mee wachten tot we het effectief nodig zouden hebben...

Polls kan, foto's uploaden eventueel ook al vind ik het systeem met een externe server eigenlijk niet slecht.

_________________
RRC 300TDi
P38a 4.6 HSE
Back to top
View user's profile Send private message
silkwood
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 14 Jul 2008
Posts: 2611
Location: Eijsden, Nederland

PostPosted: Wed Jan 30, 2013 7:44 pm    Post subject: Reply with quote

t-ke wrote:
Laat niets verloren gaan Jens
Hier staat een schat aan info en foto's van legendarische momenten


+1.


Ik heb op mijn PC een site geblokkeerd die clicksor heet. Ik heb dat toen gegoogled en ik heb op de vaste PC geen last van vervelende advertenties meer.

Op de Ipad heb ik dat wel nog. Alhoewel vervelend. Het zijn schaars geklede of zelfs lenige ontklede dames, en ja, die zie ik liever dan een reklame om af te vallen. Reden is dat ik niet weet, ook nog niet gezocht heb hoe ik clicksor kan vermijden op de Ipad.

Oh, en ook ik heb de PC op het werk, door de website, al eens geblokkeerd.

_________________

https://picasaweb.google.com/108825569965543438716
Silkwood's Java Black Freelander Td4, 5 drs, bjr 10-2005
Back to top
View user's profile Send private message
krispy
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 31 May 2010
Posts: 99
Location: oud-heverlee(belgie)

PostPosted: Wed Jan 30, 2013 10:02 pm    Post subject: Reply with quote

Hier heb ik eigenlijk geen probleem met van die vreemde toestanden
Alles werkt hier naar behoren


Ik zou het zeer spijtig vinden als er veel van de vergaarde info verloren zou gaan Crying or Very sad

Als er is eens iets scheelt , is dit mijn eerste bron Wink om eens te gaan opzoeken om na te gaan hoe of wat het zou kunnen zijn

_________________
FL I 3deurs 2.0 EXDi Cobar Blue
Freelander 2 S TD4 Bali Blue
MBK MOBYX X7 Bali Blue

Album http://picasaweb.google.com/krisdeschoenmaekers
Back to top
View user's profile Send private message
Johan
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 11 Mar 2007
Posts: 1175
Location: Heist-op-den-Berg

PostPosted: Wed Jan 30, 2013 10:15 pm    Post subject: Reply with quote

t-ke wrote:
Laat niets verloren gaan Jens
Hier staat een schat aan info en foto's van legendarische momenten

+1!

Jens wrote:
Ik veronderstel dat niemand hier problemen mee heeft . De gegevens van het oude zijn waarschijnlijk wel niet overzetbaar, maar dat kijk ik nog na.

'k Viel effe van m'n stoel...Jens, zoals jij het verwoordt lijkt het wel alsof je gewoon een paar zinnetjes in een tekstverwerker wegveegt, Jeezes!
De enige reklame die ik hier te zien krijg is centraal bovenaan en onderaan, los van de posts, dat hindert niet. Wat betreft die malware: ik veronderstel dat iedereen wel een virusscanner heeft en dat die z'n werk doet. Dat ik nu een keertje extra moet klikken vooraleer ik op het forum ben, daar heb ik niet het minste probleem mee (wie wél eigenlijk?). Je zegt zelf dat men die malware gaat nakijken, wat is het probleem dan? Ga je die massa, nee sorry, die MASSA informatie, foto's, filmpjes en veel leute, alles waar het Freelanderforum voor staat zomaar in de prullenmand gooien? Shocked Shocked Daar is m'n verstand te klein voor...

_________________
FL2 SE TD4 aut. stornoway grey
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Over het forum All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4
Watch this topic for replies
 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You can edit your posts in this forum
You can delete your posts in this forum
You can vote in polls in this forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Abuse - Report Abuse - TOS & Privacy.
Powered by forumup.be free forum, create your free forum! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.09