Land Rover Freelander Club Forum Index Land Rover Freelander Club
Welkom op het forum! Hier kan je terecht voor alles i.v.m. de Land Rover Freelander!!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 ProfileProfile   You have no new messagesYou have no new messages   Log out Log out  

Dag allemaal, ook ik ben nieuw hier.!!!
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Wie is wie?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MartinV
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 20 Aug 2010
Posts: 1528
Location: Poortugaal

PostPosted: Sun Feb 17, 2013 6:26 pm    Post subject: Reply with quote

Welkom Teun.

_________________
D3 HSE TDV6 stornoway grey
Muddy Boy en Deedrie.

https://www.facebook.com/#!/martveld
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Sun Feb 17, 2013 8:01 pm    Post subject: Reply with quote

Hmm, als er iemand onderdelen voor een FL1 nodig heeft ? Smile

Zelfs compleet chassis als het moet...

Is zijn motor nog goed ?

Voor 1500 mag hij een FL1 zonder versnellingsbak hebben...

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
cooper
een tamelijk stevig freelanderke
een tamelijk stevig freelanderke


Joined: 29 Nov 2012
Posts: 116
Location: Nijlen

PostPosted: Sun Feb 17, 2013 8:09 pm    Post subject: Re: Dank u wel cooper.!!!! Reply with quote

Teun wrote:
Heeft toch niks met "mini-cooper" te maken ofzo.!!?? Question Confused


Toch wel Teun, je zit er pal op!
Ik ben sinds m'n 18de minigek en nu 28 jaar later nog steeds trotse eigenaar van 3 Classic Mini's. Very Happy
Back to top
View user's profile Send private message
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Sun Feb 17, 2013 8:19 pm    Post subject: Reply with quote

Ik ken Mythbuster niet zo goed. Ziet me er zeker een vriendelijke mens uit.
Qua rijstijl kennen we mekaar natuurlijk niet Smile
Maar voor zover we mekaar kennen, niets dan lof over hem Very Happy

Hout vasthouden, ik ben 34 en rij sinds m'n 16de rond zonder brokken en hoop dat zo te houden Smile

Nu moet ik eerlijk toegeven dat ik tot enkele jaren geleden ook wel een vlammertje was. Always sideways was mijn motto Very Happy

Nu met de freebee is dat veel minder, op de occasionele donuts in de weide of in de sneeuw na...

Heb wel al een paar auto's versleten, maar altijd okkazie gekocht en ik doe 30.000 a 40.000Km/jaar dus.... Wink

Handrem is enkel goed om geparkeerd te staan bij een FL. Hij is permanent 4x4, dus als je de handrem aantrekt, rem je ook op de voorste wielen. Dan durft hij wel raar en ongecontroleerd te doen als je daaraan begint op glad wegdek. Ach ja, iedereen moet leren hee :p

Wel even een bedenking of tegen 75Km/u afslaan in een veldweg onder het groene boekje valt ?? Very Happy Very Happy

De mijne staat weer in orde zie, net een grote beurt gekregen, nieuwe olie op motor en versnellingsbak, nieuwe oliefilter en luchtfilter en nieuwe (okkazie) relais voor de pinkers. 256EUR Very Happy

Olie: 10W40. Ik kon 5W40 gekozen hebben, maar met de Km's die ik doe komt er binnen de paar maanden toch terug verse op.

In mijn ogen heeft 5w40 niet veel voordelen tov 10w40 als je toch veel Km's doet. Maar ik kan verkeerd zijn :p

Grtz Jurgen

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
boogylander
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 10 Jan 2010
Posts: 396
Location: Schriek (Heist-op-den-Berg)

PostPosted: Sun Feb 17, 2013 8:43 pm    Post subject: Reply with quote

MartinV wrote:
Welkom Teun.

+1 !
Back to top
View user's profile Send private message
Dany
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 31 Mar 2012
Posts: 265
Location: Averbode

PostPosted: Mon Feb 18, 2013 9:49 am    Post subject: Reply with quote

Welkom teun en veel plezier op dit forum

_________________
Driving is my passion.. The world is my playground.Off road the way to be free.
Back to top
View user's profile Send private message
Teun
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 15 Feb 2013
Posts: 19
Location: Diepenbeek

PostPosted: Mon Feb 18, 2013 10:16 am    Post subject: Reply with quote

Hallo Silkwood, het is zééér zéker niét mijn bedoeling geweest om iemand te beledigen of te kwetsen, Embarassed , doch moest dit toch bij sommigen zo overgekomen zijn, dan wil ik me bij deze oprecht verontschuldigen hiervoor.!!
Ik ben ook nog maar pas lid van dit forum en ken het reilen en zeilen ook nog niet.! Confused
Ik weet ook niet welke relatie jullie, of iemand anders hadden met Danny - Mythbuster.!?
Ik wou in mijn bericht énkel maar verduidelijken dat Mythbuster jammer genoeg géén respect had voor zo'n mooie wagen, temeer omdat hij nooit voorheen met een 4x4 gereden heeft.!!
En het was zéér zéker niet om mijn persoonlijke mening te uiten over een forumlid, temeer, zoals je zegt; omdat ik hem nauwelijks persoonlijk ken.! Want ik ken Danny-Mythbuster al van sedert zijn geboorte, doch wij hebben nooit een, zeg maar, vriendschappelijke relatie opgebouwd, tot vorige week tenminste, want deze namiddag ga ikzelf met Danny naar de garage waar zijn wagen staat,(of toch de overblijvende delen ervan), om te kijken of er enige onderdelen zijn die ik eventueel van hem kan overkopen.!
Want als mindervalide ben ik op zoek naar een 'handvat' om aan de binnenzijde van m'n Freelander te plaatsen, zoals bij mij aan de passagierskant, vooral opdat ik hiermee een deftigere rijhouding zou kunnen aannemen op mijn zetel.! Alleen weten we niet of er op die plaats eventueel kabels, (bvb van de achterlichten of zo) doorlopen.?! En precies dát gaan we namiddag uitvogelen.!?
Tenzij er iemand weet of er op het internet, misschien via Google, een schema te verkrijgen is van de elektriciteit van een Freelander.? Question

Ik had zo gehooprt om op dit forum wat meer technische kennis op te doen om zelf mijn Freelander te onderhouden, voor zover dat nog mogelijk is, gezien mijn fysieke gezondheidstoestand.! Maar dat terzijde gelaten.! Ik zal me in ieder geval niet meer uiten met mijn mening over een ander forumlid, of voormalig forumlid.! wall


Bij deze dus ; nogmaals mijn excuses aan iedereen bij wie mijn vorig bericht in het verkeerde keelgat is geschoten.! dedju

Embarassed Embarassed wall

Groeten aan allen vanwege een 'beschaamd' forumlid.! Teun. Embarassed
wall

_________________
Als er iets is dat je niét weet, maar wel wil weten, vraag het dan maar aan mij, ik ken waarschijnlijk iemand die het misschien wél weet.!!
Back to top
View user's profile Send private message
Teun
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 15 Feb 2013
Posts: 19
Location: Diepenbeek

PostPosted: Mon Feb 18, 2013 10:25 am    Post subject: Reply with quote

Hallo Dany, hallo Boogielander, vriendelijk bedankt om me welkom te heten, doch zoals jullie kunnen zien hiervoor, heb ik al een férme flater geslagen, bij het vermelden van een persoonlijke uiting over een forumlid of voormalig forumlid.!! Embarassed

Dus,..............., ik kan maar enkel hopen dat de moderatoren en/of de beheerders niét gaan beslissen om mij de 'uitgang' te wijzen hiervoor.!!

Nogmaals aan allen : "mea culpa, mea maxima culpa".! wall

Groetjes van Teun.! Crying or Very sad

_________________
Als er iets is dat je niét weet, maar wel wil weten, vraag het dan maar aan mij, ik ken waarschijnlijk iemand die het misschien wél weet.!!
Back to top
View user's profile Send private message
silkwood
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 14 Jul 2008
Posts: 2611
Location: Eijsden, Nederland

PostPosted: Mon Feb 18, 2013 10:55 am    Post subject: Reply with quote

Hoi Teun.

We hoeven er geen drama van te maken.

Bepaalde uitspraken die jij deed over Mythbuster kunnen als beledigend ervaren worden. We willen niet dat zoiets gaat escaleren.

We gaan hier vriendschappelijk met elkaar om, en er worden zeer zeker plaagstootjes uitgedeeld over en weer.

Cheers mate, have fun over here.

_________________

https://picasaweb.google.com/108825569965543438716
Silkwood's Java Black Freelander Td4, 5 drs, bjr 10-2005
Back to top
View user's profile Send private message
Teun
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 15 Feb 2013
Posts: 19
Location: Diepenbeek

PostPosted: Mon Feb 18, 2013 11:11 am    Post subject: Reply with quote

Hallo Silkwood, hééééél erg bedankt voor je begrip.!!!! En uiteraard nogmaals mijn excuses.!!

Ik had eerder vernomen dat dit een 'tof' forum was, doch toen ik je berichtje las deze ochtend, was ik al bang dat het hier 'stijf en star' aan toe ging, maar nu dat ik weet dat we hier op een vriendschappelijke manier met mekaar omgaan ben ik al véél meer gerust.!! Very Happy

Ook ik maak eens graag een grapje (heel graag zelfs), en ik zal in de toekomst er zéker voor zorgen dat mijn grapjes binnen de "plaagstootjes" zullen blijven.!! Laughing

Vandaag, zeker in de namiddag, heb ik niet zoveel tijd, doch vanaf morgen zal ik (jammer genoeg) moeten beginnen met vragen stellen over de techniek van m'n Freelander, want er zijn toch wat dingen die ik graag zou willen weten, en die ik eventueel zelf graag zou willen doen.
Want steeds naar de LR-dealer gaan begint in mijne portmonnee te knagen, en mijn uitkering als mindervalide is daar niet zo blij mee.!! Confused

Thanks Silkwood, see you, here you.!!

Teun was hier, alweer.!! Cool

_________________
Als er iets is dat je niét weet, maar wel wil weten, vraag het dan maar aan mij, ik ken waarschijnlijk iemand die het misschien wél weet.!!
Back to top
View user's profile Send private message
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Mon Feb 18, 2013 12:55 pm    Post subject: Reply with quote

Hey Teun,
waar wil je dat extra handvat plaatsen ?

Aan de deur, middenconsole ?

Het is misschien idd handig om eerst eens te kijken bij myth zijn freelander of er geen bedrading achter loopt alvorens te gaan boren of dergelijke Wink

Cheers

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Teun
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 15 Feb 2013
Posts: 19
Location: Diepenbeek

PostPosted: Mon Feb 18, 2013 1:19 pm    Post subject: Reply with quote

Hallo DeepSpaceAlien, alvast bedankt voor je interesse.!! Laughing

Het is inderdaad de bedoeling om zulk handvat te plaatsen nét boven de deur van de bestuurder, want in mijn Freelander is er zo'n handvat aan de passagierskant, en het is mijn bedoeling om zo'n handvat ook aan de chauffeurskant te plaatsen, om me zo makkelijker op mijn zetel te kunnen zetten, want ik ben ook niet van de kleinsten en de slanksten, en door mijn arbeidsongeval heb ik in mijn linkerbeen geen kracht noch reflex meer.! Sad
Mocht dit nu wél nog zo zijn, dan kon ik nog gebruik maken van de voorziene voetsteun, zoals je die waarschijnlijk wel ziet bij iedere automaat.!! Confused
Doch om me behoorlijk neer te zetten zou een handvat in 't plafond handig zijn, en precies daarom gaan we namiddag (Mythuster en ik) naar de garage waar Danny z'n wagen staat, en dan gaan we eerst es proberen of we bij het volledig verwijderen van de binnenbekleding van de eerste stijl, kunnen zien of er daar ergens elektriciteitsdraden lopen.!!?
Wat voor mij uiteraard nog makkelijker zou zijn is een 'armsteun' die dan wél is ingebouwd in m'n zetel, en ook zo naar boven of beneden kan gesteld worden, maar volgens de LR-garage waar ik kom zegt men dat zulks niet bestaat voor typer als mijn Freelander.! Confused
Ik heb wel eens zo'n universele armsteun willen plaatsen, doch het probleem is dan weer dat je niet makkelijk bij de knopjes van de bediening van de elektrische ramen enz. kan.!! Sad Bij zo'n universele armsteun zit je trouwens ook met het probleem van het vollédig inklappen van de achterbank.!! Want nét dan steekt die armsteun zo'n 4.cm té ver naar achter.!! Exclamation

Hopelijk weet ik straks meer, en dan zal ik morgen ook een berichtje hieromtrent plaatsen, met nóg enkele vragen, in de rubriek "Techniek FL1".!!!

Nogmaals erg bedankt DeepSpaceAlien voor je interesse.!

Groetjes, Teun.

P.S : Hey DeepSpaceAlien, effe een vraagje ; is er ook een 'afkorting' voor je gebruikersnaam die gebruikt mag worden a.u.b.?? Question Shocked

_________________
Als er iets is dat je niét weet, maar wel wil weten, vraag het dan maar aan mij, ik ken waarschijnlijk iemand die het misschien wél weet.!!
Back to top
View user's profile Send private message
DeepSpaceAlien
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 22 Sep 2011
Posts: 1219
Location: Opwijk - Merchtem - Londerzeel

PostPosted: Mon Feb 18, 2013 1:27 pm    Post subject: Reply with quote

Bij mijn weten lopen daar geen draden Wink
Uitgenomen bij mij dan, want mijn antennekabels lopen daar (zelf gelegd) Smile

Ik denk zelfs dat er gaten met draad op reeds inzitten om zo'n handvat te monteren.


Qua armsteun in het midden kan je altijd voor een korter model gaan en knoppen zijn meestal makkelijk te verplaatsen Wink

_________________
As slow as possible, but as fast as necessary !
LANDBOUW=TOEKOMST
Grtjs Owendrie Teejeleej
[IMG]http://s03.flagcounter.com/count/AqLq/bg_B5FF6B/txt_000000/border_000000/columns_8/maxflags_248/viewers_0/labels_0/pageviews_0/flags_1/[/IMG]
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Teun
e klein freelanderke
e klein freelanderke


Joined: 15 Feb 2013
Posts: 19
Location: Diepenbeek

PostPosted: Mon Feb 18, 2013 1:33 pm    Post subject: Reply with quote

Het zou uiteraard kunnen dat daar geen draden lopen, doch aangezien het een Engelse wagen is (links>>rechts>>links>>enz.....) loop ik toch liever niet het risico van zomaar te boren op die plaats, want zoals jij net zegt ; bij mij zijn hiervoor hélemaal géén gaten voorzien met doppen erop, met de bedoeling een steun voor de linkerhand te zetten.!! Sad
Zelfs in de garage (LR-delaer) waar ik kom weten ze geen raad.!! Question Question

Morgen weet ik er weer véél meer van (hoop ik).!! Exclamation

Groetjes, Teun.

_________________
Als er iets is dat je niét weet, maar wel wil weten, vraag het dan maar aan mij, ik ken waarschijnlijk iemand die het misschien wél weet.!!
Back to top
View user's profile Send private message
t-ke
Vrijlander-mod
Vrijlander-mod


Joined: 19 Nov 2007
Posts: 1357
Location: N51.0662/E4.3581

PostPosted: Mon Feb 18, 2013 1:49 pm    Post subject: Reply with quote


_________________
fl1 td4 E '04 3deurs Giverny Green. Rip Sad
Rr p38 2.5 holland&holland

---------------------------------------
always smile, it confuses people!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Wie is wie? All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3
Watch this topic for replies
 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You can edit your posts in this forum
You can delete your posts in this forum
You can vote in polls in this forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Abuse - Report Abuse - TOS & Privacy.
Powered by forumup.be free forum, create your free forum! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.064