Hallo iedereen,
Als ik mij goed herinner staat hier ergens op het forum een onderwerp ivm de technische keuring en de freelander (vond dit wel niet direct terug, vandaar), meerbepaald over de remmentest (wagen op de rollen) en dat dit zeer slecht is voor je aandrijflijn.
Nuj ben ik vandaag naar de keuring geweest en weet ik dat je op voorhand moet zeggen dat de freebie permanent vierwielaangedreven is zodat ze hem niet op deze rollen zetten. Verleden jaar legden ze een versnellingsmeter aan de kant van de passagier, reden achteraan het gebouw en remden en dat was dan de test.
Nu zei ik dus ook vandaag dat de freebie dus permanent viervielaangedreven is, maar reed hij niet naar buiten. Ze hebben daar nu een extra set rollen (deze zaten daar verleden jaar effectief niet) en deze zouden speciaal voor permanente 4x4's zijn zei hij.
Hij zei dat deze rollen onafhankelijk van elkaar draaien in tegenstelling tot de gewone rollen voor de andere wagens.
Nu vond ik nadien toch 1 ding raar als ik eraan terugdenk, enkel de achterste wielen stonden op rollen (draaiden) en de voorste stonden op het beton (stil dus), klopt het wat die kerel zei dat het geen kwaad kon, of hebben ze mij daar weer wat wijsgemaakt ? Want het kan wel zijn dat deze 2 rollen onafhankelijk van elkaar draaien, maar als er maar 2 wielen op rollen staan staan er nog altijd 2 stil.
Greetz
_________________
FL I (3drs) 1.8i '02