Land Rover Freelander Club Forum Index Land Rover Freelander Club
Welkom op het forum! Hier kan je terecht voor alles i.v.m. de Land Rover Freelander!!
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 
 ProfileProfile   You have no new messagesYou have no new messages   Log out Log out  

Hallo allemaal, ikzelf ben hier nieuw, mijn FL1 is van 2004.
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Wie is wie?
View previous topic :: View next topic  
Author Message
MTM
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 12 Jun 2013
Posts: 51
Location: Belgisch Limburg "Moskou"

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 7:22 pm    Post subject: Hallo allemaal, ikzelf ben hier nieuw, mijn FL1 is van 2004. Reply with quote

Goeieavond allemaal.!! Vorige week heb ik mijn eerste Freelander gekocht, weliswaar een tweedehands uit 2004, maar ik heb 'm gekocht bij een LandRover-dealer, met zelfs 12 maanden garantie, hij ziet er héél goed uit, heeft slechts 68.000kilometers (ongeveer), en, wat ik belangrijk vond, hij heeft nooit een trekhaak gehad, dus ik hoop dat ze hem niet hebben afgerakkerd.!! Confused Die trekhaak heb ik er ter plaatse wél laten onder monteren, omdat ik nogal eens naar 't containerpark rij met het een en 't ander.!! Verder trek ik (alléz), mijn Freelander, niks anders.!!!
Ik heb mijn aller eerste Freelander uit 2004 gekocht voor het totaalbedrag van 8.300,00 euro's.!! Exclamation Question
Nu weet ik niet direct of dat véél is, maar ik heb de wagen vandaag laten nakijken bij een 'vriend' van mij, die vroeger in een 'Rover'-garage werkte, en volgens hem heeft mijn Freelander nooit een zwaar ongeval gehad.! Question Aan wat hij dat allemaal ziet weet ik niet, maat ik voel me nu wel een beetje geruster.!! Smile
Het is voor mij ook de eerste maal dat ik met een 4x4 rij, of zelfs met een Engelse wagen, en hetgene wat mij nu wel is opgevallen dat het model van schroefjes me nogal 'raar' lijkt.!! Cool Voorheen heb ik altijd met vrij oude Japanners gereden, en die hadden meestal schroefjes met een platte kop of met een kruiskop.! En in mijn Freelander zien de meeste schroefjes er voor mij nogal "weard" uit.!!?? Confused
Hopelijk kan ik hier, op dit erg uitgebreide forum, heel wat bijleren, zodat ik niet voor het minste naar de garage moet, want naar 't schijnt is dat nogal een dure grap.? Question
En om het lange effe kort te maken ; hoe ik op dit forum gekomen ben.? Bij een duidelijk nazicht in de handleiding van m'n Freelander, stond deze site op de binnenkant van de kaft geschreven met potlood, én er zat ook een stickker in van de Freelander Club Belgium.!! Smile Dus heb ik me maar meteen hier ingeschreven, de sticcker op m'n wagen gekleefd, en nu maar hopen dat ik hier nog héél veel mag leren, en vooral ook veel andere Freelander-eigenaars mag leren kennen.!!
In ieder geval, gegroet allemaal, bedankt om me (hopelijk) te aanvaarden in jullie "society-club", en graag tot spoedig.!! Very Happy

_________________
FL1, TD4, 3D,2004, Automaat,
Groen, groen en groen.!
Én ook wat zwarte kunststof, ofzo.!
Back to top
View user's profile Send private message
ricky
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 03 Nov 2010
Posts: 277
Location: Wervik

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 7:38 pm    Post subject: Reply with quote

Welkom hier en proficiat met de aankoop. Veel succes en veel leuke offroad kilometers ermee. Hopelijk zien we je binnenkort es op één of ander eventje.

Dat aanvaarden gaat zeker geen probleem zijn, ze accepteren zelfs niet-freelanderrijders...
Back to top
View user's profile Send private message
MartinV
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 20 Aug 2010
Posts: 1528
Location: Poortugaal

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 7:40 pm    Post subject: Reply with quote

Welkom dude! Have fun hier!

_________________
D3 HSE TDV6 stornoway grey
Muddy Boy en Deedrie.

https://www.facebook.com/#!/martveld
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
Mathias
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 01 Dec 2009
Posts: 2463

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 7:43 pm    Post subject: Reply with quote

Welkom hier, en van een deftige introductie gesproken Wink
Enig detail die nog ontbreekt is de foto's, want als je zegt dat er een clubsticker bijzat maak je me nu wel curieus over welke freelander het gaat Wink

grtz Mathias

_________________
Mathias' Freelander I TD4 '04
"Debbie" Land Rover Series 1 80 inch '52
Back to top
View user's profile Send private message
MartinV
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 20 Aug 2010
Posts: 1528
Location: Poortugaal

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 7:43 pm    Post subject: Reply with quote

Welkom dude! Have fun hier!

_________________
D3 HSE TDV6 stornoway grey
Muddy Boy en Deedrie.

https://www.facebook.com/#!/martveld
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ElsdH
een tamelijk stevig freelanderke
een tamelijk stevig freelanderke


Joined: 10 Feb 2013
Posts: 197
Location: Huizen (NL)

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 7:57 pm    Post subject: Reply with quote

welkom en veel suc6 met je aankoop.
Hopelijk kom je niet veel "Engelse humor" (zoals ze hier zeggen Wink ) tegen in deze auot

ennu sticker????? zijn er stickers??? I LOVE STICKERS.......... (of mogen die niet op een Hollandse Freebie?????)
Back to top
View user's profile Send private message
Johan
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 11 Mar 2007
Posts: 1175
Location: Heist-op-den-Berg

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 8:10 pm    Post subject: Reply with quote

Hallo, welkom hier, en bedankt voor de mooie voorstelling! De kans is groot dat die sticker nog door mijn handen is gegaan.

@ Els: Indien je graag een paar stickers hebt, stuur dan even je adres door via een PB-tje Wink

_________________
FL2 SE TD4 aut. stornoway grey
Back to top
View user's profile Send private message
MTM
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 12 Jun 2013
Posts: 51
Location: Belgisch Limburg "Moskou"

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 8:12 pm    Post subject: Reply with quote

Haaj allemaal, en uiteraard héél erg bedankt voor jullie welkomstberichten.!! Smile Nu begin ik me al een beetje thuis te voelen.!!
Als ik me niet vergis, heeft 'Martin' me gevraagd om welke Freelander het hier gaat.! Exclamation Confused
Ik heb eigenlijk als onderschrift voor m'n berichten, zowat alles wat ikzelf weet over mijn Freelander, geschreven!!
Het gaat uiteraard om een Freelander uit oktober 2004, met zowat 68.000kilometers op den teller, kleur is donkergroen, het is een 3-deurs en ik hoef niét "in de soep te roeren als ik rij", m.a.w : het is een automaat.!! Voor de rest ziet de wagen er goed uit.! Smile Er waren wel enkele kleine krasjes die waarschijnlijk door de vorige eigenaar werden bijgewerkt, en er is wat steenslagschade op de motorkap.! Maar voor de rest ziet de wagen er prima uit, hij rijdt erg goed (zéker voor een diesel met automatische versnellingen).!!
In de garage heeft de verkoper me verteld dat m'n Freelander van een sterfgeval afkomstig was, en uit respect voor de nabestaanden, heb ik dan ook niet meer gevraagd.!! Confused
Voor mij was het allerbelangrijkste dat ik een betrouwbare en degelijke wagen kon kopen, én dat ik ónder de 10.000,00 euro kon blijven, en tot nu is dit goed gelukt.!! Cool En nu maar hopen dat deze Freelander me een jaartje of 10 kan plezieren, want (naar 't schijnt) moet dit wel lukken, want ik rij per jaar slechts zo'n 15.000kilometers.!!
Ik hoop dat ik jullie met dit antwoord ook kon plezieren, en dat jullie zo misschien een antwoordje op jullie vraag vonden.!!
Heel graag tot later.! Very Happy

_________________
FL1, TD4, 3D,2004, Automaat,
Groen, groen en groen.!
Én ook wat zwarte kunststof, ofzo.!
Back to top
View user's profile Send private message
MartinV
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 20 Aug 2010
Posts: 1528
Location: Poortugaal

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 8:14 pm    Post subject: Reply with quote

Tja....het was weer die Mathias he? Eerst Deedrie gebruiken en nu ook nog mijn naam. Shoot!

_________________
D3 HSE TDV6 stornoway grey
Muddy Boy en Deedrie.

https://www.facebook.com/#!/martveld
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ricky
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 03 Nov 2010
Posts: 277
Location: Wervik

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 8:18 pm    Post subject: Reply with quote

MartinV wrote:
Tja....het was weer die Mathias he? Eerst Deedrie gebruiken en nu ook nog mijn naam. Shoot!


Tja, Martin, die Matthias hé, wat gaan we daar nog allemaal mee voor hebben??? Twisted Evil Rolling Eyes


Last edited by ricky on Wed Jun 12, 2013 8:23 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
MTM
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 12 Jun 2013
Posts: 51
Location: Belgisch Limburg "Moskou"

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 8:18 pm    Post subject: Reply with quote

Ook nog eens een dikke Hallo aan Els en Johan, en uiteraard ook jullie twee ; bedankt voor het welkom-heten.!! Smile

P.S; vraagje : ik heb gezien dat zowat alle forumleden een fotootje of dergelijke geplaatst hebben bij hun gebruikersnaam.!! Shocked

Kan me, in de nabije toekomst, iemand laten weten hoe ik dat eventueel zelf ook kan doen, en kan je dat ook met een afbeelding in plaats van een foto a.u.b.??? Confused

Ik kijk alvast uit naar een antwoordje van iemand van jullie "anciens", want voor mij is niet alleen Landrover of 4 x 4 vreemd, maar van "met computers werken heb ik ook geen kaas gegeten".!! Question Idea

Graag tot soon, allemaal.!!

_________________
FL1, TD4, 3D,2004, Automaat,
Groen, groen en groen.!
Én ook wat zwarte kunststof, ofzo.!
Back to top
View user's profile Send private message
MTM
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 12 Jun 2013
Posts: 51
Location: Belgisch Limburg "Moskou"

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 8:23 pm    Post subject: Reply with quote

Hallo Ricky, nu kan ik even niet meer zo volgen.!! Question Shocked

Wie is Mathias, wat is Mathias, maar voorál ; wat betekend "DeeDrie". Question

Ik verneem het later wel hopelijk.!!

Groetjes aan allen, MTM.

_________________
FL1, TD4, 3D,2004, Automaat,
Groen, groen en groen.!
Én ook wat zwarte kunststof, ofzo.!
Back to top
View user's profile Send private message
MartinV
nen echte vrijlander!!
nen echte vrijlander!!


Joined: 20 Aug 2010
Posts: 1528
Location: Poortugaal

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 8:31 pm    Post subject: Reply with quote

Blijf bij ons en je leert vanzelf de "bijzondere relaties" kennen lol

_________________
D3 HSE TDV6 stornoway grey
Muddy Boy en Deedrie.

https://www.facebook.com/#!/martveld
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ricky
ne goeie freelander
ne goeie freelander


Joined: 03 Nov 2010
Posts: 277
Location: Wervik

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 8:31 pm    Post subject: Reply with quote

Een DeeDrie is een landrover Discovery 3 maw één van de derde generatie, zoals die van bv. Martin. De Bompie's is een D4 dus een generatie 4 en van de Reko is het, als ik mij niet vergis, een tweede generatie, dus een D2...begrijp je?

Mss kunnen de computertechneuten hier efkes een fotoke posten van de verschillende generaties?

En Matthias, jah wat moeten we daarover vertellen,... Rolling Eyes Wink
Back to top
View user's profile Send private message
MTM
een al iets groter freelanderke
een al iets groter freelanderke


Joined: 12 Jun 2013
Posts: 51
Location: Belgisch Limburg "Moskou"

PostPosted: Wed Jun 12, 2013 8:38 pm    Post subject: Reply with quote

Hey Ricky, héél erg bedankt voor je verduidelijking.!!!

Ik word hier per kwartier slimmer.!! Very Happy

Ik heb van een mekanieker in de garage vernomen dat men tegen een Freelander, ook wel eens een "friebie" zegt.!!!???
Lijkt me wel tof.!!

KLopt dit.??? Question Confused

Alvast bedankt voor een antwoordje.!!

Groeten, MTM.

_________________
FL1, TD4, 3D,2004, Automaat,
Groen, groen en groen.!
Én ook wat zwarte kunststof, ofzo.!
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Land Rover Freelander Club Forum Index -> Wie is wie? All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 1 of 9
Watch this topic for replies
 
Jump to:  
You can post new topics in this forum
You can reply to topics in this forum
You can edit your posts in this forum
You can delete your posts in this forum
You can vote in polls in this forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Abuse - Report Abuse - TOS & Privacy.
Powered by forumup.be free forum, create your free forum! Created by Hyarbor & Qooqoa - Auto ICRA

Page generation time: 0.085