#1 2013-08-09 10:09:09

ArjanN
Moderator
From: Lotje getikt (o_0)
Registered: 2013-03-05

Lak schade door ruitenwisser achter

Aangezien er op forumup een topicje was over lakschade door achter ruitenwisser en Els me hier heen heeft gejaagd gaan we hier maar door;

Ik heb gister even gecheckt en kwam tot de conclusie dat mijn ruitenwisser ook tegen de lak aanzat, als hij recht overeind stond, op het punt om weer terug te gaan..
Bij mij zat er al wat roest op de kaal geschuurde plek.

What did I do?
Heb me reserve wiel+ophang eraf gehaald. Wel even het slangetje van achter ruitenwisser vloeistof los trekken!!!
Als eerste heb ik de ruitenwisser 1 tandjes naar LINKS gezet, al is dit niet aan te raden, hij pakt een heel stuk minder van je ruit en hij stopt veel lager dan voorheen.
Op mijn ruitenwisser was duidelijk te zien waar hij de lak raakte, heb een ijzer veil gepakt en heb de ruitenwisser wat verjongt op de plek waar hij de lak raakte.
(Ruiten wisser is van kunststof dus wees niet bang dat je kans heb op roest plekjes op je lak)
Na een tijdje veilen een paar keer proberen of hij de lak niet meer raakte nog een beetje extra weg geveild
Daarna het kaal geworden plekje lichtjes op geschuurd, tot dat het roest weg was, ontvet en in de lak gezet..
Onder tussen was me accu leeg omdat ik natuurlijk mijn contact aan had laten staan met muziek op... Moeder haar auto er voor gezet en weer gestart..
Ondertussen kon de lak wat drogen en heb daarna de ophang en het reserve wiel weer gemonteerd en tot nog toe raakt hij de lak nog steeds niet ^^)

Btw; Wees niet bang dat je de ophang er niet meer op krijgt, de bouten zitten in gewone inpers moeren en dus geen losse moeren!
Ophang zit vast met; 2 moeren dop 13 onderin, en 6 imbus boutjes rondom (maat weet ik niet) je komt er makkelijk bij als je reserve wiel eraf is.

Heb enkel geen foto's:rolleyes:

Ze zien me van achter toch voor het laatst!
LandRover Freelander I Facelift 1.8S Petrol 2004 Giverny Green Metallic.
LandRover Freelander I 1.8I Petrol 1998 Java Black Metallic.

Board footer