You are not logged in.
Wat zijn de ervaringen met de FL2?
Zie niet veel problemen passeren, is deze zo goed?
Offline
ik ben een problemenaantrekster van de eerste orde en heb sinds 2 weken een FL2.
Ben toevallig 1 x bij de garage geweest voor wat kleinigheidjes (lampje stuk, teller voor onderhoud was niet gereset dus hij blèrde dat ie naar de garage wilde en een ventiel dat niet helemaal goed zat) maar dat is nog garantie uiteraard.
Verder nog niets raars opgemerkt.......
Maar ik hoor graag van Johan en Adrie wat hun ervaringen zijn
Voor deze had ik een FL1, maar dat is geen vergelijking, de FL2 is een totaal andere auto (althans de mijne, een erg luxe uitvoering)
Last edited by ElsdH (2014-03-01 11:01:41)
Offline
Ik heb er sinds oktober 2013 ca. 6.500 km mee gereden en vorige week ook mee naar de sneeuw gereden.
Tot op heden nog geen enkel probleem met de auto ondervonden , wat zeg ik, ik heb alleen nog maar zitten genieten in/met de auto.
Auto rijdt ook met skikoffer op het dak, verder volbepakt!, en een gangetje van 150/160 prima en gemiddelde verbruik lag tussen 1 op 8,5/9.
Kortom, ik hoop nog een poosje verder te gaan met genieten.
groet,
Adrie
en nu maar afkloppen..........
Offline
zo zeg dat doe je goed: 1 op 8,5/9 met die snelheden!
Ik probeer alles om onder de 1 op 9 te komen, maar het lukt nog niet zo. Nu heb ik net een week vakantie gehad en alleen maar korte stukjes gereden, dat werkt ook niet mee.
Ik heb (uiteraard) iets raars: hij geeft op het lampje bovenin aan dat de passagiersairbag uitgeschakeld is en als ik dan ga checken, staat ie gewoon aan.... ????
Nog een vraagje: wisselen jullie sleutels, want de enige manier om die dingen op te laden, is door ze te gebruiken. las ik.
Offline
Dat hebben ze mij ook medegedeeld.
Ik gebruik weliswaar altijd dezelfde sleutel, maar probeer toch (bewust) 1x per 3 a 4 weken de ander te gebruiken.
groet,
Adrie
Offline
@Els: Dat lampje bovenin licht slechts eventjes op wanneer je het contact opzet(of start, weet ik nu niet zo direct uit het hoofd), het maakt deel uit van de begincheck die er telkens gemaakt wordt.
Ik heb een FL2 van één van de eerste series. In het begin zijn er een aantal softwareproblemen geweest, maar deze zijn telkens opgelost geraakt door een update, noem het maar kinderziekten. Met een beetje "Engelse humor" blijf ik echter tot op heden zitten: Soms moet ik, wanneer ik start, eventjes wachten omdat de motor niet reageert op het induwen van de gaspedaal. Tegelijkertijd branden de lichten niet, blijft de brandstofmeter beneden staan en doen de radio en de navigatie het ook niet. Na een 20-tal seconden is dat ineens allemaal gedaan.
En als laatste: Soms krijg ik, wanneer ik op de startknop duw, de mededeling "'steering column locked" en start de auto niet. Dan moet ik gewoon even terug op de knop duwen en eventueel ook de sleutel er even uit- en induwen en is alles ok.
Om dat laatste op te lossen hebben ze vanalles geprobeerd (gelukkig onder garantie): van een softwareupdate tot het vervangen van een module en het stuurslot, het mocht niet helpen...
Maar ik denk dat er later wel wat software serieus herschreven is geweest want ik heb nog niet gehoord van zulke problemen bij de latere series.
Ik heb nog nooit bewust van sleutel gewisseld. Wel eens een keertje wanneer ik de eerste even niet vond. Dus ik denk dat dat wisselen niet zoveel nodig is.
Voor de rest nog geen problemen gehad in al die jaren
Last edited by Johan (2014-03-02 14:13:53)
FL2 SE stornoway grey auto
Offline
@Johan
De tekst van dat lampje zegt dat de passagiers airbag is uitgeschakeld, nu zit daar zelden iemand, dus het maakt mij niet zoveel uit. Als ik onder de garantie nog eens bij de garage geraak, zal ik het eens melden.
Van welk bouwjaar is jouw FL2?
Mij valt op dat ie nooit voorgloeit, mijn FL1 gloeide altijd voor, ook als het niet vroor, bij deze heb ik de gloeiers nog niet gezien (en al wel een keer of 3 ruiten moeten krabben)
Op de snelweg vind ik het wel kicken om even gas te geven en alles in je spiegel kleiner te zien worden Mijn banden (Grabbers) maken vrij veel herrie, maar het geluid van de kickdown hoor ik er wel overheen
Offline
Oh nou komt de aap uit de mouw... Daar heb je je vebruik.
Offline
Offline
Els,
voorgloeien maak ikzelf een aktie van.
Wanneer het koud is, zet ik de auto op contact door de knop in te duwen, maar raak de REM niet aan.
Dan zie je het voorgloeilampje.....en als-ie gedoofd is, druk ik nogmaals op de start met wel de vopet op de REM.
Bij temperaturen boven nul start ik de auto wel in 1x door meteen (en dus zonder voorgloeien) te starten.
groet,
Adrie
Offline
Kickdown... nooit met koude motor doen, Els
Offline
Offline
Een motor is pas echt op temp. na 30 min NORMAAL, dus lage toeren en op tijd schakelen zonder te laag in toeren te komen, rijden warm.
Offline
schakelen hoef ik gelukkig niet, dat doet ie zelf..... dat zou dus betekenen dat mijn auto nooit op temperatuur komt
Offline
Die van mij ook zelden
Offline
If nobody hates you,
You're doing something wrong.
--------------------------------
P38 Holland&Holland, swapped
Offline
als ik een kwartiertje door mijn zandbak rondjes rijd met een sleep/eg erachter, is ie echt wel warm hoor, niet zo warm als de FL1, die ging op een gegeven moment gewoon stinken, maar wel warm
Offline
FL2 SE stornoway grey auto
Offline
@Johan ik zal proberen om er een foto van te maken morgen (als ik eraan denk, want de vakantie is voorbij en dan sta ik weer in de stress en haast modus)
mijn FL2 is van 2008, ik hoop dat die geen softwarematige probls gaat vertonen
Offline
2008
Was dat niet het 60 jaar Engelse humor uitvoering jaar
If nobody hates you,
You're doing something wrong.
--------------------------------
P38 Holland&Holland, swapped
Offline
Offline
@MartinV
Eerlijk gezegd startte ik tot 2 weken geleden ook door direkt op de startknop te drukken en in NL heeft dat ook alle keren prima gewerkt.
In Oostenrijk echter, vorige week, was het aanzienlijk kouder en daar startte de auto wel goed, maar liep-ie de eerste seconden net niet lekker en toen bedacht ik me
dat ik inderdaad niet (bewust) voorgloei.
Dus daar ben ik begonnen met mijn 'bewuste' aktie, eerst 1x drukken (op contact) en dan zie je het voorgloeilampje, en dat duurde in Oostenrijk dan ook wel 4-7 seconden, vervolgens daarna startte ik de auto en toen ging-ie wel direkt goed lopen.
Daar bedacht ik dus mijn procedure om 2x op de startknop te drukken bij (extreme) koude.
Heel eerlijk gezegd is het me in NL niet opgevallen, dat het starten soms wat langer duurt i.v.m. dat ingebouwde voorgloeien.
Ik zal er toch nog eens op gaan letten, mits het uiteraard wel koud genoeg is.
groet,
Adrie
Offline
De auto('s) van mijn vrouw, enige raakvlak ook diesel, hoeven / hoefden ook niet meer voor te gloeien. We hadden een Ford Fiësta = niet voorgloeien, lampje zit er niet eens in. Nu een Renault Megane III = ook niks voorgloeien. Dus wellicht dat de Engelsen dat ook nu zo doen?
Offline
Die gloeien wel hoor, je ziet het enkel niet meer Kijk maar eens onder de motorkap
Offline
Offline
[ Generated in 0.023 seconds, 8 queries executed - Memory usage: 612.44 KiB (Peak: 646.53 KiB) ]