#1 2015-06-14 11:48:07

Macleod
Member
From: Brussel
Registered: 2015-06-09

dakkoffer / dakdragers voor Freelander 2

Omdat ik net van een Discovery 1 overgestapt ben naar een Freelander 2 vrees ik dat we voor de autovakantie dit jaar wat bagageruimte te kort gaan hebben (gezin 4 personen).
Wat zijn jullie ervaringen met een dakkoffer voor de Freelander 2 ?
Thule ligt voor de hand maar er is zoveel keuze in koffers en dragers dat ik wat advies kan gebruiken.
Het is ook redelijk prijzig en als iemand goedkopere leveranciers kent of alternatieve merken dan ben ik daar ook in geïnteresseerd.
Tweedehands is ook een optie, maar ik vond nergens passende dragers/voeten/kits voor de Freelander.
Huren zou ook mogelijk kunnen zijn omdat die koffer anders toch maar 11 maanden in de weg staat maar commerciële huur is voor 3 weken ook niet goedkoop. Dan betaal je al een halve of driekwart koffer enkel aan huurprijs. Als hier iemand tussen 17/7 en 8/8 zijn dakkoffer niet nodig heeft tegen een leenvergoeding wil uitlenen dan hoor ik dat graag.

#2 2015-10-17 08:31:04

Macleod
Member
From: Brussel
Registered: 2015-06-09

Re: dakkoffer / dakdragers voor Freelander 2

Ik ben dus op vakantie gegaan zonder dakbak of dakrek. Ik heb tweedehands een "cargo barrier" op de kop kunnen tikken. Hiermee konden we de bagage tot tegen het dak stapelen en dat was net voldoende.
En dat scheelde uiteraard in het verbruik.

cargo barrier

Maar voor occasioneel gebruik zou ik toch noch een paar dakdragers willen. Als iemand hier die op overschot liggen heeft ben ik kandidaat.

Board footer