#1 2016-10-03 14:25:31

arne
Member
Registered: 2015-11-17

raammechanisme FL1

Dag,

Gezien dit mijn eerste vraagstelling is, mezelf even voorstellen!

Ik rijd ondertussen bijna een jaar met plezier een '99 met de L-serie diesel motor.
De wagen was/is nog heel netjes voor zijn leeftijd, heeft nu 185.000 km.
Na aankoop meteen preventief VCU met hanglagers vervangen en oliewissel aandrijving wegens te veel horrorverhalen.
Ook na een 3000 eigen km een ophangrubber onderaan motor vervangen wegens een trilling ronde de 1500 tr/min in 3de versnelling.
Dan later nog de multiriemspanner en de rubbere slang van de interkoeler naar de inlaat, ook alles preventief.
Alles online besteld in UK, kosten van de onderdelen vallen mee.

Nu vandaag bij het uitladen van de boodschappen komt het raam van de kofferdeur niet even naar beneden als ik het handgreep bedien.
Ik kan wel via de schakelaar op het dashbord het raam naar beneden/boven laten gaan.
Ik bedien het slot dmv een schroevendraaier ( deur is open) een hij doet het wel.
Check het systeem waar het slot ingrijpt door de deur (met het raam naar beneden) dicht te gooien en dit sluit perfect!
Wat zorgt ervoor dat het raam een stukje naar beneden komt als je de handgreep bedient.
Heeft iemand misschien een electrisch schema waarop dit duidelijk wordt.
Het vreemde vind ik dat je met het portier open dit met een schroevendraaier wel kan simuleren.
Alle reacties zijn welkom

alvast bedankt,

Arne

Board footer