You are not logged in.
Pages: 1
Ik las online dat België in 2017 overgaat van euro95 naar E10 brandstof met 10% ethanol. Nu vroeg ik mij af wat de gevolgen zijn voor de FL1 1.8I motor. Iemand hier bekend mee?
Offline
Offline
alle modellen vanaf 2006 zijn geschikt voor E10. Voor overige modellen is niks bekend.
Die van mij komt uit 2001. Iemand dit mogelijk al uitgezocht of nagevraagd?
Offline
Hier geen idee, al een chance dat mijn oude series op quasi alles rijd wat je daarin giet. Mits toevoegen van loodvervanger uiteraard.
Nu rijd ik zobiezo op 98, en die zou als ik het goed begrijp blijven te verkrijgen zijn zeker?
Offline
Volgens E10check.nl zijn alle landrovermodellen vanaf 1996 geschikt voor E10. Ff in startpage.com gegooid en dat bericht is van Landrover zelf afkomstig, dus het lijkt me betrouwbaar.
Offline
Juist...
Aan de andere kant; ik heb ook geen hits gezien op bijvoorbeeld problemcar punt nl, er zal niet zoveel aan de hand zijn lijkt mij (sprak hij voorzichtig...)
Last edited by Atlas (2016-11-10 06:53:33)
Offline
Er zit toch al ethanol in.. max 5% dacht ik? Dus als het problemen zou geven had je die al gehad lijkt mij
Offline
Als je wil weten wat de gevolgen zijn van die rommel, Google even naar de Amerikaanse sites.
Daar Is het al een tijdje 20%.
Google maar eens wat ethanol doet met oldtimers die enkele jaren chassis up rebuild hebben gekregen.
Ethanol trekt vocht aan, roestende tanks, verstorven leidingen, aangelaaide carbs.....
If nobody hates you,
You're doing something wrong.
--------------------------------
P38 Holland&Holland, swapped
Offline
Blij dak n slag om de arm heb gehouden
Offline
Pages: 1
[ Generated in 0.055 seconds, 8 queries executed - Memory usage: 540.75 KiB (Peak: 542.41 KiB) ]