You are not logged in.
Pages: 1
Heb vorige week een band stuk gereden (er staat een "tet" op)
Dus maar 2 nieuwe banden besteld, want er zit toch zo'n 2mm verschil tussen de nieuwe en de banden die er nog op liggen.
Waar zet ik die nu het beste voor- of achteraan?
Dacht dat die vraag nog al eens gesteld werd, maar vind het niet terug...
Yohani
Renault Capture 15dCi '16
Frl 1 3drs 2.0 Td4 Sport Epsom Green '04
Defender 200Tdi 110 HCPU camper '92
Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
Offline
Kan kloppen, die staat in het Technisch Archief;
Klik hier!
Zelf heb ik vorige wissel de gok genomen om van achter naar voor te plaatsen, verschil was 1 1/2 millimeter.
Gaat tot nog toe goed...
Maar de vuist regel blijft, grootste maat achter op!
Ze zien me van achter toch voor het laatst!
LandRover Freelander I Facelift 1.8S Petrol 2004 Giverny Green Metallic.
LandRover Freelander I 1.8I Petrol 1998 Java Black Metallic.
Offline
Oeps en had die topic nochtans gezien, maar niet onder de kader verder gelezen.
Bedankt Arjan .
PS er ontbreekt nog een bandenmaat voor de Freelander 1, mijn Freelander Sport heeft van fabriek uit een 235/50R18
Yohani
Renault Capture 15dCi '16
Frl 1 3drs 2.0 Td4 Sport Epsom Green '04
Defender 200Tdi 110 HCPU camper '92
Eigen websites: Reiswebsite; http://www.yohani.be/reizen/ Zelfbouw camper; http://www.yohani.be/campersite/
Offline
Dank u yohani voor de info. Ik heb het onderhet kader aangevuld.
Trouwens inderdaad nieuwe banden achter of je visco gaat altijd in lock door de compensatie die hij moet uitvoeren
If nobody hates you,
You're doing something wrong.
--------------------------------
P38 Holland&Holland, swapped
Offline
Of heel snel heel veel remmen zodat je voorbanden lekker afgummen voordat je visco vast zit
FL2 TD4_e XS 2009
FL1 TD4 2000
Offline
Land Rover raadt inderdaad aan om nieuwe banden achteraan te monteren op de Freelander 1. De redenering is eerder complex: door de verschillende verhouding van voor- en achterdiff draait de achterste cardan sneller. Door de grootste banden vooraan te monteren, versterkt dat effect nog, meer weerstand op de achteras en meer FWD qua karakter. Door de grootste banden achteraan te zetten, wordt het verschil kleiner, dus meer 4wd-karakter en minder slip in de VCU.
'Piper', '95 Range Rover 4.6SE 'Eleanor'; '90 Lotus Esprit Turbo SE
'Emma', '89 Lotus Esprit Turbo SE; 'Eileen', '83 Lotus Eclat Excel
'Emily', '73 Lotus Elan +2S 130/5 JPS; 'Priscilla', '97 Range Rover 4.0SE
Offline
http://lrch.nl/kennisbank/freelander-i- … ng-werking
legt dat verhaal uit inclusief de verhoudingen van de voorste - en achterste cardan. Het afsluitende stukje over de test van de werking van de visco is indicatief, maar het volstaat niet. Daarover zijn hele discussies te vinden op landyzone
FL2 TD4_e XS 2009
FL1 TD4 2000
Offline
Pages: 1
[ Generated in 0.011 seconds, 8 queries executed - Memory usage: 504.63 KiB (Peak: 588.85 KiB) ]