You are not logged in.
Pages: 1
Hallo allemaal,
Ik ben onlangs bezitter geworden van een Freelander 1.8 benzine uit 2001.
Hij rijdt heel goed en is erg baanvast maar is het normaal dat het schakelen erg stroef verloopt? Vooral hem in achteruit schakelen gaat erg moeilijk.
Ik moet er wel bij vermelden dat het mijn eerste auto is en dat ik heb leren rijden met een golf (daar ging het allemaal erg vlot).
Dankjewel!
Offline
Bij de diesels is het probleem met de pompjes van de koppeling nogal gekend. En de kenmerken daarvan zijn wat jij beschrijft.
Nog bij de diesel is er een master pompje (moet de versnellingsbak er voor af om te vervangen) en een slave pompje (gemakkelijk te vervangen), maar weet dus niet of dit hetzelfde systeem is bij een benzine... . De pompjes op zich zijn niet duur, maar als je het moet laten doen in de garage kan het wel oplopen aan uren.
Yohani
Last edited by Yohani (2017-03-09 08:42:50)
Offline
Zou eens een kijkje nemen onder de motorkap.. daar zit je hoofdkoppelingscilinder in een stalen beugel, waarschijnlijk is die beugel gescheurd/verbogen..
Laat een ander even de koppeling indrukken zodat je zelf kan kijken of die het ook echt is. Zit rechts onder als je er voor staat.
UUU100690 is artikel nummer.
Offline
ArjanN de kenner lol
If nobody hates you,
You're doing something wrong.
--------------------------------
P38 Holland&Holland, swapped
Offline
Offline
Hallo allemaal,
heel erg bedankt voor jullie antwoord. Ik rijd nu al een aantal weken met de Freelander en de koppeling is helemaal niet meer stroef. Hij rijdt als een trein. Ik denk dat het gewoon kwam omdat hij een hele tijd heeft stilgestaan.
Offline
Pages: 1
[ Generated in 0.024 seconds, 9 queries executed - Memory usage: 534.48 KiB (Peak: 536.57 KiB) ]