You are not logged in.
Pages: 1
vrijdag naar keuring geweest, gemeld van de remmentest en permanente 4x4... Uiteraard hebben ze weer geen aparte remtest gedaan...
Dinsdag rijd ik achteruit, gevolg, achterste diff kapot. 2000€ kosten, volgens garage vermoedelijk door keuring.
Rotdag
Offline
Weer? Eerder gehad dat ze goed in slopen zijn? Klote dat ze je advies negeren
Offline
Offline
Het zou niet de eerste keer zijn...
Offline
Waar is die keuring gebeurd, Erembodegem of Mollem?
In Mollem ga ik nu 15 jaar, eerst met de D2 en nu met de FL2,
in al die tijd geen problemen gehad.
Offline
Hoe , heeft de FL2 haldex daar ook moeite mee ? Of gaat het hier over een FL2 van voor 2007?
Heb vorig jaar wel gezien dat hij naar de speciale remafdeling reed hier in rotselaar , zoals met de FL1 maar wist eerlijk gezegd niet dat de haldex koppeling ook moeite had op de gewone remblok
Weer maar eens de mensen op onnodige kosten gejaagd en als men wil gaan reclameren is het , ja meneer dan zal der zekers wel iets aan geschollen hebben , wij doen hier niks stuk .
Last edited by Krispy (2016-05-20 17:24:40)
FL1 van 2000 cobalt blue
FL2 van 2011 Bali Blue ( enkeling in belgie volgens invoerder )
MaxSym 600I ABS executive
Offline
In Erembodegem. ik heb nog maar 1 keer geweten dat ze die aparte remtest doen, met bakje in de auto. Meestal doen ze eenvoudig testje of niets, denk ik.
In ieder geval vervelend. Ik krijg vandaag normaal gezien nog nieuws van de verzekering of er iets zou kunnen aangetoont worden t.o.v. keuring, maar ik verwacht er niet te veel van.
Nu aan het overwegen om hem zelf te maken of eventueel te verkopen. Ik rijd er graag mee, maar zoals jullie vast wel weten blijft het daar ook wat bij. Ideaal voor ritten, remork, reis. Maar door nu per maand zo'n 2000 km te rijden voor het werk, is het ook al wat duurder.
Offline
Mijn FL heeft ooit bokkesprongen staan maken op de autokeuring. Ik ging ervan uit dat de mensen van de autokeuring wel wisten wat ze moesten doen...
Sindsdien zeg ik het elk jaar opnieuw dat het een permanente 4x4 is.
FL2 SE stornoway grey auto
Offline
Hier word het gewoon op de weg gedaan.
Offline
Mijn Freelander I werd tot vorig jaar ook altijd op de rollen gezet, wel telkens verwittigd dat het een permanente 4x4 is. Maar dit jaar ineens niet meer, hebben ze gewoon een keer gas gegeven en dan gewoon in de remmen gegaan... .
De Defender camper zetten ze ook elk jaar op de rollen, een Discovery I met hetzelfde 4x4 systeem dan weer niet
Yohani
Offline
Wat is er juist kapot? Ring&pinion of satelieten?
Freelander2 zal er iets beter tegen kunnen dan de FL1, maar toch beter op een aangepaste remmentestbank. Normaal hebben ze die in elk keuringstation, oa voor vrachtwagens (dus wel daar aanschuiven).
Zeker altijd zelf op wijzen, nooit van uitgaan dat een keurder enige kennis van zaken heeft. Bij mij hebben ze vorige week nog maar es geprobeerd de pompkes van de motorkap te forceren...
Offline
Gisteren ook slecht nieuws gekregen , heb een zeer licht ronkende geluid onder de achterbank boven de 90 km/u , binnen gedaan in leuven omdat hij terug moest voor een schade geval en gevraagd om eventjes naar te kijken , nieuws gekregen dat de haldex zou vernieuwd moeten worden , de differentieel zou volgens hen oké zijn. Heeft er nu juist 120000 km opzitten .
Zou het opgelost zijn door de hydro pomp en filter in de haldex te vervangen samen met nieuwe olie ? Iemand ervaring mee ?
FL1 van 2000 cobalt blue
FL2 van 2011 Bali Blue ( enkeling in belgie volgens invoerder )
MaxSym 600I ABS executive
Offline
Offline
Zullen waarschijnlijk de roulementen zijn , daar is vanalles over te vinden op het Engelse forum , blijkbaar bij veel het geval na 100.000 km vooral bij modellen jonger dan 2010 , vanaf 2009 zou er een nieuwere haldex gen 4 onder steken die minder agressief reageerde maar toch , mijn 2011 heeft dan daar weer een probleem mee ,
In elk geval succes diermeel
FL1 van 2000 cobalt blue
FL2 van 2011 Bali Blue ( enkeling in belgie volgens invoerder )
MaxSym 600I ABS executive
Offline
dit weekend de achterdiff er van onder gehaald. Als ik afga op het uitzicht, lijkt dit op een haldex 4. Mijn vervanger is een achterdiff met een haldex 3 blijkbaar . Weet iemand of ik dit dan kan gebruiken? Kan de software dit aan?
nog een vraagje: als ik met de hand aan de haldex draai, dan draaien bij de achterdiff die er onder zat de tandwielen voor de aandrijving rond. Bij de vervanger draaien die niet rond. Iemand een idee of dit kan?
Offline
Is het geen optie om uwe haldex op de vervanging te plaatsen , zit slechts met 4 vijzen vast en vermits de uwe OK was .
Naar wat ik gelezen heb kan je een generatie 4 wel op een 3 geplaatst worden , de sw kan gedowngraded worden maar blijkbaar niet omgekeerd , doorspit het engels forum eens ,
FL1 van 2000 cobalt blue
FL2 van 2011 Bali Blue ( enkeling in belgie volgens invoerder )
MaxSym 600I ABS executive
Offline
bedankt! Binnen twee weken kunnen we er verder aan werken
Nu moet ik nog even wat geduld hebben :-)
Offline
Is dat enkel 4 vijzen lossen of moet er nog iets anders gebeuren?
Zit er iets van dichting tussen?
Offline
En Jens, al opnieuw rijdend ?
FL1 van 2000 cobalt blue
FL2 van 2011 Bali Blue ( enkeling in belgie volgens invoerder )
MaxSym 600I ABS executive
Offline
ja, ondertussen wel... Ik zal nog eens een overzichtje posten van hoe en wat er gebeurd is
Maar ik had even afgewacht, tot ik zeker geen problemen meer ondervond al rijdend. Voorlopig lijkt dit zo, fingers crossed
Offline
Pages: 1
[ Generated in 0.016 seconds, 11 queries executed - Memory usage: 590.81 KiB (Peak: 608.47 KiB) ]