You are not logged in.
Pages: 1
Heb vorige week een band stuk gereden (er staat een "tet" op)
Dus maar 2 nieuwe banden besteld, want er zit toch zo'n 2mm verschil tussen de nieuwe en de banden die er nog op liggen.
Waar zet ik die nu het beste voor- of achteraan?
Dacht dat die vraag nog al eens gesteld werd, maar vind het niet terug...
Yohani
Offline
Offline
Oeps en had die topic nochtans gezien, maar niet onder de kader verder gelezen.
Bedankt Arjan .
PS er ontbreekt nog een bandenmaat voor de Freelander 1, mijn Freelander Sport heeft van fabriek uit een 235/50R18
Yohani
Offline
Dank u yohani voor de info. Ik heb het onderhet kader aangevuld.
Trouwens inderdaad nieuwe banden achter of je visco gaat altijd in lock door de compensatie die hij moet uitvoeren
If nobody hates you,
You're doing something wrong.
--------------------------------
P38 Holland&Holland, swapped
Offline
Of heel snel heel veel remmen zodat je voorbanden lekker afgummen voordat je visco vast zit
Offline
Land Rover raadt inderdaad aan om nieuwe banden achteraan te monteren op de Freelander 1. De redenering is eerder complex: door de verschillende verhouding van voor- en achterdiff draait de achterste cardan sneller. Door de grootste banden vooraan te monteren, versterkt dat effect nog, meer weerstand op de achteras en meer FWD qua karakter. Door de grootste banden achteraan te zetten, wordt het verschil kleiner, dus meer 4wd-karakter en minder slip in de VCU.
Offline
Offline
Pages: 1
[ Generated in 0.165 seconds, 10 queries executed - Memory usage: 535.95 KiB (Peak: 539.63 KiB) ]