#1 2014-01-10 22:10:48

Jo
Member
Registered: 2013-07-17

Diesel - Good to know

Laatst ben ik moeten veranderen van tankstation waar ik altijd tankte. Dit was altijd bij ESSO en nu moet ik naar TOTAL. Na een tijdje merkte ik dat mijne FL2 aan kracht verloor, minder optrok en af en toe sloeg de motor een slag over. Ik had de indruk dat de motor een cilinderslag mistte. Op een kleine trip naar Frankrijk werd het nog erger.

Ik heb toen de garage gebeld die me meldde dat dit waarschijnlijk aan de diesel lag en dat Landrover reeds een brief had geschreven naar TOTAL om te meldden dat er een probleem was met hun diesel. Ze moeten blijkbaar mengen met Bio diesel en in Frankrijk is dat 12% terwijl hier in België 8%. Dit heeft blijkbaar zijn impact op de kwaliteit van de diesel bij TOTAL.

Het probleem werd opgelost doordat de garage er additieven had aan toegevoegd tijdens een onderhoud. Sindsdien rijdt hij zelfs nog beter.

Is er nog iemand met een gelijkaardige ervaring?

Jo

#2 2014-01-11 20:01:56

Ricky
Member
From: Wervik
Registered: 2013-06-14

Re: Diesel - Good to know

Neen, maar de enige ervaring die ik heb met bio-diesel is dat dat algen vormt/kweekt in je tank en de boel verstopt. Ondervonden met mijn vrachtwagen op het werk.

Board footer