#1 2015-06-25 03:58:46

roverman
Member
Registered: 2013-07-17

help , FL2 houd soms in tijdens optrekken

hoi aan iedereen,
eergisteren kwam ik aangereden, toen ik aan het einde van de straat kwam en inhoude (dus dat de wagen bijna tot stilstand kwam) bijna op het einde van de straat, ging de motor opeens zeer laag in toeren zodat ie bijna stilviel  sad
bleef een dan toch paar seconden lang "sputteren & pruttelen" heb hem dan stilgelegd ,was toch thuis. even daarna heb ik mij op de grote baan begeven en het roetfilterkuismethode toegepast.
een eind gaan rijden in hoge toeren aan een constante snelheid, probleem heeft zich gelukkig niet meer voortgedaan maar auto blijft wel effe inhouden tijdens optrekken sad
je kan het vergelijken met ne moteur die opeens maar op 3 cilinders draait i.p.v. 4 .
ook merkte ik daarvoor (en nu nog) dat tijdens het schakelen en optrekken de motor ietwat inhoud van kracht, dit gedurende één tot twee seconden. (had daar vroeger niet veel acht aan gegeven)
dus ge schakelt een Vitesse hoger,  en tijdens dat ge gas geeft op dat punt (houd ie heel even in) wordt ge als het ware effe achteruitgetrokken (het gevoel dan) en direct daarna schiet ie vooruit.
een paar maanden geleden nog maar olie ververst en oliefilter, ook gloeikaarsen zijn recent vernieuwd ( maand of 3 à 4). 
dringende hulp gevraagd aub want we gaan met ons gezinnetje (en ons zwanger vrouwke) nu vrijdag ( overmorgen dus) naar Durbuy, das zo'n 2,5 à 3u rijden en ik zou zeker geen fratsen willen tegenkomen maar de schrik zit er al wel goed in.
ben van de streek van Waregem - Zulte

alle info welkom

#2 2015-06-25 05:52:43

Mathias
Member
From: Geluwe
Registered: 2013-05-29

Re: help , FL2 houd soms in tijdens optrekken

Ff bij een garage aan de pc hangen zou eerste optie zijn die ik zou ondernemen.
Succes hou ons op de hoogte

Land Rover Freelander 1 TD4 '04 - Oslo Blue "Nelson" Land Rover Defender TD5 '02 - Bonatti Grey
"Debbie" Land Rover Series 1 80 inch '52 - Aircraft Grey Green
Mitsubishi L400 '00 - Milka Blurple
"Pumba" Land Rover Series 3 109 inch '77 - Bronze Green

#3 2015-06-25 18:10:25

roverman
Member

hoi,
vandaag bij garage geweest en aan de pc gehangen ,,,her en der een paar foutmeldingen die tot redelijk ver in het verleden gaan.
kon niet echt uitmaken wat het was, dus alles gewist.
bij de eerstvolgende hapering wederom naar de garage en dan kijken wat het is of zou kunnen zijn.
wel iets gezien,  vooraan aan de radiator zat er een fiche (stekker) maar voor de helft op, die zit er nu goed op.
ik weet niet of dit de oorzaak was.
nu doet de FL 2 het voolopig weer goed, t' is toopen dat het zo mag blijven
ik hou jullie op de hoogte  wink

#4 2015-06-25 20:01:54

ArjanN
Moderator
From: Lotje getikt (o_0)
Registered: 2013-03-05

Kijk of je een ty-wrap over de twee aansluitingen krijgt? 2b-sure

Ze zien me van achter toch voor het laatst!
LandRover Freelander I Facelift 1.8S Petrol 2004 Giverny Green Metallic.
LandRover Freelander I 1.8I Petrol 1998 Java Black Metallic.

#5 2015-07-03 18:19:09

roverman
Member

hoi ,
voorlopig alles nog oke,  wat is trouwens ne ty-wrap  en over welke 2 aansluitingen heb je het.
grtzzzz

#6 2015-07-03 18:22:49

roverman
Member

ahhhhh oke ,,ik heb het al, zo'n plastieken spanbandje  smile
oke ik zal es kijken of ik dat kan fixen ( ik heb er toch een paar honderd liggen en verschillende maten  wink  je weet nooit voor wat het van pas kan komen  big_smile
merci alvast !!

#7 2015-07-25 11:15:15

Krispy
Member
Registered: 2013-06-21

Hoi roverman ,

Ik heb dat fenomeen nu ook een tijdje , niet altijd maar af en toe , het doet zich hier voor rond de 1900 toeren En in tweede versnelling , andere versnellingen niet , eigenlijk als de turbo open gaat denk ik, voel het het meest als ik licht optrek, als hij echt onmiddelijk naar toeren wordt gejaagd treed het niet op.

Heefd er hier iemand een posiebele uitleg voor ?

Is een 2.2 td4 manueel van 2011met bijna 100000 km op

FL1 van 2000 cobalt blue
FL2 van 2011 Bali Blue ( enkeling in belgie volgens invoerder )

MaxSym 600I ABS  executive

Board footer